Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lotusz31
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Hoi,

Ik ben op zoek naar een goede, werkbare opslagserver voor mijn werkgegevens, fotos en muziekbestanden thuis (niet als backup - daar heb ik al een "trage" oplossing voor) - vooral relatief kleine bestanden (tot 10MB)

Ik heb ooit es beprobeerd om mijn iTunes & iPhoto libraries vanaf een NAS (WD MyBook World Edition) te draaien, maar dat ging zo traag dat ik terug op lokaal gestapt ben.
Bestaat er voor dit soort gebruik een huis&tuin oplossing of kan ik het beter laten zitten? het is spijtig dat we niet onze fotos en muziek centraal kunnen laten...

Op het werk kan ik wel snel in centrale gegevensbanken werken, zelfs met Wifi.
Heeft LACP hier wat in de pap te brokken? In october reviewde Tweakers de nieuwe Synology NAS systemen en de DS214+ blijkt LACP te ondersteunen. Nu werken we thuis beslist met Wifi vanaf onze laptops, dus is de vraag, heeft het zin om LACP als argument mee te nemen?

Ik heb behoorlijk wat internet en google afschuimen gedaan, maar vind echter weinig "high level" info of het uberhaupt een haalbare zaak is om thuis centraal fotos en muziek op te slaan én te gebruiken.

alvast bedankt

Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik ben geen netwerk guru dus misschien komt iemand met een betere stelling maar volgens mij maak je het jezelf te moeilijk. Ja, er zijn DiskStations die link aggregation ondersteunen maar de hardware die je daarachter in een thuis-situatie zult gebruiken, maken daar volgens mij in 99% van de gevallen geen gebruik van. LACP is dus imho geen argument.

Zelf heb ik ook een NAS staan van Synology en nog wel een vrij eenvoudig model, de DS212j. Deze bevind zich in mijn netwerk en hierop bevinden zich centraal al mijn foto's, muziek, video's, etc. Werkt prima van elk device zoals laptops, tablet, smartphones, mediaspeler, etc.