[Hosting] Dienst voor hosten repository, bugtracker, wiki

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01
Voor een klein bedrijfje ben ik op aan het zoeken naar een in Nederland gesitueerde hostingpartij die mij voor een vast bedrag het volgende kan leveren:
  • Repository hosting
  • Wiki hosting voor handleidingen horend bij de repository
  • Issue tracking, mogelijk met meer geavanceerde functies zoals roadmaps etc
In feite zoek ik een partij die voor mij het opzetten van een eigen server met bijvoorbeeld Stash en Jira uit handen neemt, waar ik deze diensten in plaats daarvan gewoon kan afnemen voor een aantal gebruikers.

Ik weet niet of zoiets bestaat, maar Google levert mij vrij weinig op. De vereiste die ik heb is dat de data op een Nederlandse server moet staan, dus in de cloud hosting zoals met een Github of Bitbucket account is helaas geen optie.

Kunnen jullie mij vertellen of er zo'n dienst bestaat, of dat ik beter op een eigen server de enterprise software van bovengenoemde partijen kan aanschaffen en installeren? Ik heb in principe de mogelijkheid om van een bestaande server en hoster gebruik te maken, zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moet het per se in Nederland staan of niet in Amerika? Atlassian levert diensten in Duitsland, dus kan me heel goed voorstellen dat ze ook systemen in Germany hebben staan :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:46
Op basis van een google query op atlassian partner europe kom ik op: https://www.atlassian.com...nce,Stash&expertlocation= Best veel hosters in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
BtM909 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:25:
Moet het per se in Nederland staan of niet in Amerika? Atlassian levert diensten in Duitsland, dus kan me heel goed voorstellen dat ze ook systemen in Germany hebben staan :)
Goeie inderdaad. Ik zal informeren, maar ik verdmoed inderdaad dat het met Amerika te maken heeft. Daarnaast vanochtend een bespreking gehad waarin kenbaar werd gemaakt dat men de servers 'liefst in Nederland' zouden hebben, maar de exacte reden heb ik niet op papier, zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heel veel hostingpartijen hebben dusdanige constructies dat de servers die in Europa zijn gesitueerd vallen onder de "European Data Protection Act".

De vraag is welke is belangrijker (of heeft meer macht :P): European Data Protection Act vs USA Patriot Act

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Ik begrijp dat op het moment dat je beide acts niet acceptabel vind, je hoe dan ook je eigen server moet gaan inrichten en hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Volgens mij bedoelt hij welke volgens de wet boven welke staat. de EDPA beschermt namelijk je data terwijl de patriot act je data beschikbaar maakt voor de USA overheid. Als de EDPA meer macht heeft is het dus gewoon een hosting partij met servers in europa vinden. Is de Patriot act machtiger moet je een hosting partij vinden zonder een afdeling in de USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Los van het privacy verhaal ben ik nog wel benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.

Het is niet de verwachting dat er direct geld verdiend wordt. De service wordt dus ook gebruik tijdens het opzetten van het geheel. Prijzen van 20$/maand zijn nog hanteerbaar, maar wellicht zijn er ook gratis opties die het net zo goed doen (Gitorious?) die je op een eigen server kan kosten.

En is het de moeite om een hosting te vinden die dit voor je doet? Ik heb een trial van Stash gedownload, en de installatie is peanuts. Een server waar ik het op kan installeren heb ik eventueel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Voor mij zou dat heel erg afhankelijk zijn voor het doel. Voor mij zelf met mijn paar projectjes als zzp'er pruts ik zelf wat aan. Onder 20 man kan je denk ik nog wel een end komen zolang je geen last hebt van regelgeving. Bij meer mensen of regelgeving zou ik een partij zoeken die het voor je uit handen neemt of een persoon aannemen die het voor je kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Struikrover schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:28:
Los van het privacy verhaal ben ik nog wel benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.

Het is niet de verwachting dat er direct geld verdiend wordt. De service wordt dus ook gebruik tijdens het opzetten van het geheel. Prijzen van 20$/maand zijn nog hanteerbaar, maar wellicht zijn er ook gratis opties die het net zo goed doen (Gitorious?) die je op een eigen server kan kosten.

En is het de moeite om een hosting te vinden die dit voor je doet? Ik heb een trial van Stash gedownload, en de installatie is peanuts. Een server waar ik het op kan installeren heb ik eventueel wel.
Er zijn vast en zeker gratis alternatieven, echter heb je dan vaak niet zulke mooie integratie zoals met de producten van Atlassian. Overigens vind ik de producten van die laatste soms wel een beetje to much.

Dus misschien eens kijken hoeveel eisen je stelt aan de genoemde diensten, 20 euro per maand valt ook nog wel mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Dank :). Het zal zeker in het begin om een klein team gaan, van < 10 man. De repo zal voornamelijk voor beheer van bestaande projecten fungeren, met als doel beter overzicht en betere integratie. Daarvoor is een issue tracker ook handig. Ik heb ook het idee dat Jira een beetje overkill gaat zijn, omdat we bijvoorbeeld nog lang niet aan SCRUM of AGILE toe zijn: het is op dit moment een beetje cowboy coding, zonder dat er nog echt samengewerkt moet worden.

Ik denk dat juist door de regelgeving het handig zou zijn om het in huis te doen: de instelling waar ik werk biedt namelijk zelf de mogelijkheid tot hosting / VPS, met oneindige bandbreedte en erg genereuze opslag. Het meeste werk zal dan zitten in het opzetten van een machine.
Pagina: 1