Geen mogelijkheid om bestanden van Toshiba harde schijf te h

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliettos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 22:31
Hallo Allemaal,

Mijn laptop is stuk gegaan, dus ik heb een nieuwe opgehaald aangezien hij niet meer te repareren valt. Maar nu zit ik met een probleem al mijn schoolwerk staat nog op de oude harde schijf. Ik ben deze bestanden hard nodig. Nu heb ik geprobeerd om in mijn eigen systeemmap (computer/drive/users/user) te komen, maar dat lukt niet. Hij laadt dan voor ongeveer 2 minuten en dan geeft de computer het op. |:(

Heeft een van jullie een idee hoe dit op te lossen is?

Bij voorbaat dank,

Tom van Vliet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:11
Disk uit je oude laptop schroeven en als externe disk via USB aansluiten - dit soort kabeltjes zijn makkelijk te verkrijgen, of je koopt een lege externe USB case. Daarna heb je volledige toegang over alle bestanden van de schijf.
Andere optie is een LiveCD/USB stick gebruiken om een ander OS op te starten en daarmee files te kopieren naar een externe USB disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Opstarten via bootable CD/DVD/USB lijkt me inderdaad het makkelijkste. Bijvoorbeeld http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html en dan kopiëren naar USB of netwerk.

En voortaan alles van enig belang op tenminste 3 plaatsen hebben staan. Als het de moeite niet is om tenminste 1x per dag te backuppen dan is het ook de moeite niet om het terug te zetten. En omdat ook een backup corrupt kan zijn: 1 backup is geen backup ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliettos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 22:31
F_J_K schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 12:09:
Opstarten via bootable CD/DVD/USB lijkt me inderdaad het makkelijkste. Bijvoorbeeld http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html en dan kopiëren naar USB of netwerk.

En voortaan alles van enig belang op tenminste 3 plaatsen hebben staan. Als het de moeite niet is om tenminste 1x per dag te backuppen dan is het ook de moeite niet om het terug te zetten. En omdat ook een backup corrupt kan zijn: 1 backup is geen backup ;)
Ik zal het proberen als bootable USB. Ik heb expres een externe harddisk gekocht met zo'n kabel. Toch handig dat ik het heb gedaan.

Ik had van het meeste al een backup gemaakt op Dropbox en mijn externe harddisk. Maar van de afgelopen 2 weken ongeveer niet.