Hoi allemaal,
Ik ben bezig met het samenstellen voor een PC voor mijn ouders. Zie mijn lijst hieronder. Ik heb mijn keuze gemaakt voor wat ik denk dat kwalitatief goede producten zijn. Idee is dat de computer jaren probleemloos meegaat en stil is. Het wordt alleen gebruikt voor Internet, Foto's en AVCH video (afspelen).
Ik zou jullie reacties erg waarderen op de volgende vragen:
1. Is de voeding voldoende, of toch de 450w nemen?
2. Na lang twijfelen voor de R4 behuizing gegaan, omdat ik deze zelf heb en weet dat ie goed en erg stil is. Echter het voelt als overkill voor een dergelijk systeem, ik kon alleen geen goede alternatieven vinden. De 300R lijkt mij een goedkopere optie en ook kleiner (pluspunt), maar twijfel of deze wel zo stil is.
3. Moederbord is misschien ook weer overdreven, maar ik zoek een betrouwbaar bord met RAID controller. ook hier zijn tips welkom.
4. Geheugen keuze overgenomen uit de BBG, ik weet alleen niet zeker of deze mij eventueel met de CPU koeler in de problemen gaat brengen wat betreft de hoogte van het geheugen.
Het zou mooi zijn als ik meer in de buurt van de €500 uit kan komen
Ik ben bezig met het samenstellen voor een PC voor mijn ouders. Zie mijn lijst hieronder. Ik heb mijn keuze gemaakt voor wat ik denk dat kwalitatief goede producten zijn. Idee is dat de computer jaren probleemloos meegaat en stil is. Het wordt alleen gebruikt voor Internet, Foto's en AVCH video (afspelen).
Ik zou jullie reacties erg waarderen op de volgende vragen:
1. Is de voeding voldoende, of toch de 450w nemen?
2. Na lang twijfelen voor de R4 behuizing gegaan, omdat ik deze zelf heb en weet dat ie goed en erg stil is. Echter het voelt als overkill voor een dergelijk systeem, ik kon alleen geen goede alternatieven vinden. De 300R lijkt mij een goedkopere optie en ook kleiner (pluspunt), maar twijfel of deze wel zo stil is.
3. Moederbord is misschien ook weer overdreven, maar ik zoek een betrouwbaar bord met RAID controller. ook hier zijn tips welkom.
4. Geheugen keuze overgenomen uit de BBG, ik weet alleen niet zeker of deze mij eventueel met de CPU koeler in de problemen gaat brengen wat betreft de hoogte van het geheugen.
Het zou mooi zijn als ik meer in de buurt van de €500 uit kan komen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 187,90 | € 187,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,- | € 89,- |
| 2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 101,80 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,38 | € 87,38 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX | € 43,36 | € 43,36 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,62 | € 13,62 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 58,08 | € 58,08 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 603,74 | |