Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Graag wil ik advies betreffende salaris onderhandelingen + het zoeken van een pensioen verzekeraar.
Ik werk momenteel als Netwerk- & Systeembeheerder in het MKB.
Momenteel ben ik de enige fulltimer in dienst, en we zijn een groeiend/gezond bedrijf.

Ik ben nu bijna één jaar in dienst, en zojuist te horen gekregen dat mijn contract verlengd word, en we het gaan hebben over salaris onderhandelingen.

Bij elke contract verlenging gaan we praten over salaris verhoging, en ik krijg in totaal 3x verlenging, vervolgens vast contract.
Wanneer ik een vast contract heb, groeit mijn salaris uiteraard wel nog met inflatie mee.

Mijn werkgever heeft geen pensioen verzekering voor werknemers geregeld. (ik ben de enige fulltimer), dus ik moet ook zelf opzoek naar een pensioen verzekering.

Wat info over mijzelf
Leeftijd: 23
MBO-niveau 4 systeembeheerder
MCITP gecertificeerd
één jaar in dienst bij werkgever
Bruto inkomen €2050,-
Telefoon + auto van de zaak.
Werkweek: 40 uur
Vakantiegeld: 8%
Regio: Zuid

Zelf dacht ik om een salaris verhoging van €150,- bruto te vragen, zodat mijn loon uitkomt op €2200,-
Het jaar erna een brutoloon van €2350,-
En het jaar daarna een brutoloon van €2500,-

Dit is de eerste keer dat ik ga praten over salaris onderhandelingen,én de eerste keer dat ik ga zoeken naar een pensioen verzekering.
Ik hoop dat jullie advies kunnen geven hierover ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Normaal zou ik zeggen dat het wel kan, alleen krijg je een auto van de zaak. Een systeembeheerder heeft deze echt niet nodig, dus moet je dat als extraatje zien. Het is dan waarschijnlijk wat veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie.
Een auto van de zaak is in ons geval wel van belang. (VW Caddy)
Wij beheren de systemen en netwerken van ongeveer 150 klanten.

Wanneer een klant storing heeft, springen wij in de auto en rijden naar het bedrijf toe.
Het komt ook vaak voor dat we MFP printers leveren of servers. Dan is de Caddy ook weer van groot belang.
We hebben ook ladebakken ingebouwd die vol ligt met met switches, kabels, routers enz. Wanneer we bij een klant aan het werk zijn, hebben we dus direct alle spullen leverbaar om een probleem te troubleshooten.

Je geeft aan wat veel van het goede, kun je wellicht een richtlijn geven wat jij in gedachte hebt ?
Kan je wellicht ook adviseren over een pensioen verzekering ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Dan zou ik zeggen dat 150 best haalbaar kan zijn. Misschien kun je dit beter in het "wat verdient de ICT'er" topic plaatsen. Daar kijken maar mensen en kun je misschien ook advies vinden over pensioen. Zelf heb ik daar helaas geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je nu een auto van de zaak? En rij je die ook prive? Als je hem prive ook rijdt moet je bijtelling betalen. Ik weet niet wat een Caddy precies kost, maar dat zul je terug willen zien - anders ga je er netto op achteruit, en dat wil je niet ;)

Verder: wat jij vraagt is een jaarlijks verhoging van ongeveer 7 procent. Dat is relatief veel. Begrijp me niet verkeerd, maar als jij over een paar jaar een MBO'er met 3 of 4 jaar ervaring bent en 2500 verdient, zit je vrij hoog imho. Ik gun het je van harte uiteraard, maar als werkgever zou ik even hard gaan lachen als je dat zou zeggen.

Pensioenregeling: kijk of je werkgever iets heeft, bij voorkeur 50/50 regeling of zelfs 100% vergoed. Als je zoiets zelfs moet verzekeren kost je dat een dikke 100 euro in de maand netto, oftewel ongeveer 140 bruto. Dat moet je ook verdisconteren bij je onderhandelingen.

Al met al: zorg dat je basis goed is en alles afdekt, auto, pensioen, evt extra vrije tijd / ADV / tijd voor tijd, etc. Van daar af kun je verder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De auto rijd ik inderdaad ook prive. Zie screenshot.
https://www.dropbox.com/s/fckkltfc5k3z6m2/tweakers01.jpg
De bijtelling word eerst opgeteld, en vervolgens weer afgetrokken.

Mijn werkgever heeft helemaal geen pensioenregeling, dus ik moet zelf op zoek naar een pensioenverzekering. En dat bedrag neem ik mee in de salaris onderhandeling.

Als we ervan uitgaan dat de verzekering €140,- bruto bedraagt, hoe schat je de kans in dat ik dit jaar een verhoging van 7 procent mag ontvangen ? is dat een realistische verhoging ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eigenlijk een tip die ik mee wil geven.

Laat eerst je werkgever met een aanbod aangaande een verhoging. Neem dit mee en ga dit niet allemaal in 1 gesprek proberen te stoppen.

Mocht jij als eerste iets moet aangeven, ga dan in iedergeval hoog zitten en zeg dit ook, dat je dit doet omdat het voor jou ook een onderwerp is waar je niet veel weet van hebt. Wel ben je van mening natuurlijk dat je je werk goed doet en ook voor de toekomst voor hem interresant blijft.

Probeer er ook een budget uit te slepen aangaande een opleiding. Ik denk persoonlijk dat het goed voor je carriere is om een HBO studie te gaan starten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Nee, de bijtelling wordt eerst bij je salaris opgeteld omdat er loonheffing over moet worden geheven, vervolgens wordt het ingehouden omdat je die bijtelling niet op je rekening gestort krijgt. Het is niet dat je vergoeding krijgt voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Falcon, bedankt voor de tip, die zal ik zeker meenemen !
@_JGC_, zoals je het zegt is inderdaad correct. Daar doelde ik ook op.
Pagina: 1