Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Samsung F5000 VS Panasonic E6E VS Sony W655

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ook hier een topic over TV's;

Ik kijk niet oneindig veel tv. 3D, smart-tv en media streaming kan me eerlijk gezegd gestolen worden.
De tv moet een fatsoenlijke look hebben, waarbij ik de vormgeving misschien wel belangrijker vind dan de beeldkwaliteit.
Ik heb dus bijvoorbeeld liever een fatsoenlijke afstandsbediening dan "uitzending gemist" of "netflix".

Ik heb mijn keuze beperkt tot ongeveer 3 toestellen;
De Samsung UE40F5X00. Altijd goede ervaring gehad met Samsung TV's, maar ik vind de bezel en voet zo lelijk.

De Panasonic TX-L42E6E. Ook wel goede ervaringen mee. Beeld zou ok moeten zijn, maar ik vind de GUI van panasonic zo lelijk. Wie heeft die "Guide" interface ontworpen?

De Sony KDL-42W655. De fraaiste om te zien. Fraaie bezel, mooie voet. Ik heb echter weinig ervaring met Sony tv's. Daarnaast heeft het toestel maar 2 hdmi ingangen. Ik denk dat dat voor mij wel genoeg is, maar weet het niet zeker. Veel meer dan een PC en Xbox zal er niet aan komen te hangen. TV kijken ga ik via CI+ doen.

Met andere woorden;
De voordelige keuze (400-450) is de Samsung, waarbij het beeld goed is, maar de looks wat minder
De fraaiste keuze (525) vind ik de Sony, omdat dat toestel er "net" wat gelikter uit ziet
De tussenoplossing (475) is de Panasonic, waar ik wat meer vertrouwd mee ben, welke iets goedkoper is dan de Sony, en er iets beter uit ziet dan de Samsung.

Moeilijk. Iemand een tip wat betreft deze 3 modellen? Ik ga geen andere modellen toevoegen aan mijn lijstje.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Onlangs zelf (voor mijn vader) de knoop doorgehakt toen het nog tussen 2 modellen ging. Dezelfde Panasonic en de Sony. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de W655. We vonden het beeld net wat beter en de tv zelf is ook beter om aan te zien. Hij staat nu een weekje te spelen en ik moet zeggen dat ik het een prima tv vind voor het geld. Het heeft niet de kwaliteit van een plasma maar voor een budget-lcd is het imho prima voor elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

De Sony heeft ook de voorkeur, al is hij wel zo'n 100 euro duurder dan de instap Samsung. Ik hoop eigenlijk op een of andere actie waardoor het toestel 450 of 475 euro wordt, dan is de keuze makkelijker :)

Er moet ivm een verhuizing een heel scala aan "dingen" gekocht worden dus ik moet een beetje op mijn centen letten.

Waarom vielen voor jou de Samsung 5000 serie en 6000 serie af?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Sony besteld. TV is duurder dan wat ik in gedachte had, maar ik denk dat het een goede keuze is.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:14:
[...]
Waarom vielen voor jou de Samsung 5000 serie en 6000 serie af?
Omdat ik het beeld van de gemiddelde Samsung lcd niet om aan te zien vind. Imho heb je een goede keuze gemaakt.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 17:14:
Ik heb net de Sony besteld. TV is duurder dan wat ik in gedachte had, maar ik denk dat het een goede keuze is.
Heb je de televisie al ontvangen? Hoe bevalt deze televisie?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, nu even in gebruikt.

Het was even schrikken in eerste instantie. De CI+ module van UPC deed de tv crashen. Ik heb nog nooit zoiets gezien, maar toen ik gisteren de CI+ module heb geruild om te kijken of het daar aan lag ging het ineens goed.

The good;
Design (vind ik) super. Dat was dan ook de hoofdreden dat ik voor dit toestel heb gekozen
SD naar "HD" upscalen van tv zenders gaat verrassend goed. Kon even enkel SD FTA-zenders kijken zonder CI+ module.
Menu-structuur voldoende vlot/vloeiend. Ik heb een hekel aan menu structuren die bewegen/sliden/verschijnen terwijl de CPU dat eigenlijk net niet vloeiend kan doen.

The bad;
Kleuren zijn uit de doos wat rood/oranje, maar dat is een kwestie van tweaken hoop ik. Gezichten zijn al snel wat rood/oranje.
Geluid is zelfs voor flatscreens teleurstellend
Externe powerbrick is zonde
2 HDMI ingangen..

Voor mij maken de looks/design de gebreken goed, maar iedereen ervaart dat anders.
Ik heb er geen moeite mee dat er maar 2 HDMI's op zitten. Meer dan een PC en (eventueel) XBOX komt er toch niet aan te hangen.
Powerbrick kan je problemen opleveren als je hem aan de muur wilt hangen. Zie dat bakbeest maar eens in je wandje weg te werken. Natuurlijk kun je de laagspanningkant verlengen, maar ideaal is anders.
Geluid vind ik wel erg jammer, maar daar verzin ik nog wel wat op.

Verwijderd

Topicstarter
Ow en ter aanvulling.

Er zijn misschien mensen die blij worden van 3D of "Smart TV". 3D kan deze tv (meen ik) niet en de Smart functionaliteiten geef ik niet om. Samsung zou beter zijn op het Smart gebied heb ik me laten vertellen.
Pagina: 1