Arctic Cooling Accelero Hybrid in Fractal R4 case - hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00
Ik probeer aan de hand van beschikbare foto's en tekeningen te bepalen OF en Hoe ik het beste de radiatorvan de hybrid in een R4 kast kan plaatsen.

De meest voor de hand liggende optie lijkt mij om de intake fan aan de voorkant 1 plaats naar beneden te zetten en dan op de oorspronkelijke plaats de radiator + fan te plaatsen. (De extra HD's ga ik toch niet plaatsen).

Alternatief zou zijn om de radiator in het zijpaneel te plaatsen, maar dan wordt het openmaken van de kast weer een uitdaging (en zou ik een andere processorkoeler moeten vinden, aangezien deze anders te hoog is).

Kan het kwaad om de front casefan te verplaatsen (ivm airflow), of maakt dat weinig uit? Heeft iemand nog andere tips?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchRam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 01:05
Je hebt voorin toch twee fans a 140mm? Dan kan je er best 1 weghalen als je er achter nog 1 hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Even gegoogled en....

YouTube: Arctic Accelero Hybrid auf Sapphire Radeon HD 7870

Kast die ze daar gebruiken is een R4.

[ Voor 12% gewijzigd door TheDeeGee op 04-12-2013 00:39 ]

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00
Het was even wat werk, maar het is gelukt om de koeler te installeren.

Belangrijkste opmerkingen:
- Er zitten niet genoeg heatsinks bij de cooler voor een 4gb kaart

- Bij de r9 290x moet je een beetje stoeien met de afstandsbusjes. De standaard 1,5mm is veel te dun, de 4mm is te hoog (dan is er geen contact). Ik heb uiteindelijk de zwarte busjes die normaal aan de achterkant gaan (3,5mm) gebruikt. De 4mm busjes heb ik toen voor de backplate gebruikt.

- De cooler doet zijn werk prima! Idle scheelt het 12 graden. Tijdens het draaien van Heaven op Extreme scheelt het bijna 25 graden!

Overigens past eea prima op de Reference 290x.