LItecoin miner

Pagina: 1
Acties:

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-04 13:42
ik heb de laatste tijd veel opgezocht over Litecoins en denk dat ik er toch maar eens ga beginnen met Minen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
24/7 Minen
Wat mag het systeem gaan kosten?
800/900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
monitor toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU dual GPU MOBO voeding en rAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ATI vanwege beter minen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
niet te veel verbruik aan energie
PC word aangepast:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 340 Boxed€ 33,71€ 33,71
1Gigabyte G1.Sniper A88X€ 79,90€ 79,90
2Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X€ 249,-€ 498,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 97,-€ 97,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 738,11

[ Voor 62% gewijzigd door Finntasy op 03-12-2013 12:50 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:02

Wish

ingwell

Zou je er geen case bij nemen? Of laat je hem zo op het bureau staan? Misschien nog een harde schijf om een OS op te zetten? Een OS om op de harde schijf te zetten?

No drama

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niet te veel energie gebruik gaat niet samen met 100% belasten van het systeem met minen...

De specs van de fabrikant geeft al aan dat je een 1000Watt voeding nodig hebt voor het gebruik van 2 kaarten.

Dat ding gaat dus 1000Watt continu trekken tijdens het minen, dus energie zuinig is het totaal niet.

En als de opbrengst van mining lager ligt dan de prijs van de energie, en de investering die je moet doen voor de aanschaf, draai je grofweg gezegd verlies..

Ey!! Macarena \o/

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04 14:04
RaZ schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:24:
Niet te veel energie gebruik gaat niet samen met 100% belasten van het systeem met minen...

De specs van de fabrikant geeft al aan dat je een 1000Watt voeding nodig hebt voor het gebruik van 2 kaarten.

Dat ding gaat dus 1000Watt continu trekken tijdens het minen, dus energie zuinig is het totaal niet.

En als de opbrengst van mining lager ligt dan de prijs van de energie, en de investering die je moet doen voor de aanschaf, draai je grofweg gezegd verlies..
Nee dat is niet helemaal waar het max verbruik van deze kaarten ligt op ongeveer 250W p/s dus in totaal zal het bij elkaar ongeveer 550 watt continu verbruiken.

• SirKartoffel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-04 08:17
RaZ schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 08:24:

1000 watt nee, maar met 500 watt ga je het inderdaad niet trekken. Een goede voeding van 700 watt moet meer dan voldoende zijn. Ik zou wel voor een gold certificering gaan want als je dit 24/7 wilt laten draaien ga je dat verschil op de stroomrekening wel merken.
Kijk bijvoorbeeld naar de 750 watt seasonic g serie, eventueel kan je ook naar de 650 watt versie kijken, maar ik weet niet of die genoeg aansluiting heeft voor twee videokaarten.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Je bent bereid bijna 1000 euro uit te geven aan het systeem en rond de 1000 euro per jaar aan stroomkosten. Heb je de opbrengsten goed berekend? Want om in het eerste jaar al meer dan 2000 euro te minen om je kosten er uit te hebben is wel noodzakelijk dan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 13:36
Ik geloofd dat deze plannen vallen of staan met een goedkope energie-bron. Mining via zonnepanelen zou wel rendabel te maken moeten zijn, maar dit vrees ik niet :{

iRacing Profiel

• KeKNoRRiS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06-2024
De voeding die je nu hebt heeft maar 1x6 en 1x6+2 pins aansluiting. Kun je dus maar 1 kaart op aansluiten.

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04 08:51

Coffee

Coffee

KeKNoRRiS schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:54:
De voeding die je nu hebt heeft maar 1x6 en 1x6+2 pins aansluiting. Kun je dus maar 1 kaart op aansluiten.
Als het goed is kan je er een adaptertje op aansluiten.

Ik zou even goed rekenen met de extreme pus calculator hoeveel wat je nodig gaat hebben.
Als het goed is haal je er ongeveer 150 euro per maand uit. Vanuit gaand dat het met een 600w pus lukt.

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-04 13:42
@gé en Kroeg met https://www.litecoinpool.org/calc uitgerekent dat ik ongeveer 350 euro per maand zal verdienen wanneer ik ervan uitga dat ik 1000 Khash haal.
@wish ga linux gebruiken op usb stick en ga kratten gebruiken voor de case vanwege extra lucht.
@SirKartroffel ik heb veranderd naar 650 Watt gold
Maar is er ook nog iemand die weet of de videokaarten verstandig zijn om te gebruiken ETC.

[ Voor 13% gewijzigd door Finntasy op 03-12-2013 12:51 ]

• _Durandal_
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Heb je er ook rekening mee gehouden dat de moeilijkheidsgraad om litecoins te minen steeds blijft stijgen, naarmate de rekenkracht binnen het netwerk toeneemt?
Ongeveer iedere 3,5 dag zal de moeilijkheidsgraad aangepast worden aan de huidige rekenkracht. Met de populariteit van het minen op dit moment zal het naar verwachting alleen maar explosief stijgen. Achter ongeveer 4 uur zal het 13,5% moeilijker worden om litecoins te minen. http://bitcoinwisdom.com/litecoin/difficulty

Als je daarmee rekening houdt en dan nog eens de calculator invoert kom je op een heel ander getal uit en ga je volgens mij nooit meer break even draaien. http://bitcoinwisdom.com/litecoin/calculator

Tenzij je al een groot deel van de hardware tot je beschikking hebt en je de stroom gratis kan krijgen kun je er misschien nog wat winst uit halen.

Je kunt beter kijken of het niet winstgevender is om andere soorten coins te minen en die dan weer in te ruilen.

www.coinchoose.com
www.coinwarz.com
www.dustcoin.com

Als je het dan nog altijd wilt dan zou ik voor de volgende samenstelling gaan. Het moederbord i.c.m. de cpu kunnen maximaal 7 videokaarten ondersteunen, mocht het ooit nog winstgevend worden, daarbij maakt de snelheid van de pci poorten voor minen i.e.g. totaal niks uit. Je moet dan wel gebruik maken van powered pci-e risers die je rechtstreeks op de voeding kan aansluiten anders trek je teveel stroom uit het moederbord, maar dan heb je waarschijnlijk ook al 2 voedingen nodig.

De videokaarten hieronder hebben waarschijnlijk een ietwat hogere V&A waarde en zijn standaard een stuk overclocked.

Verder maakt snelheid van cpu en ram totaal niks uit, zorg wel voor minimaal 4gb als je windows nog fatsoenlijk wilt draaien.

Kijk verder of je ergens een oude laptop hdd kunt gebruiken om een OS op te zetten of een USB-stick als je voor linux kiest.

Probeer zoveel mogelijk te besparen op de hardware aangezien je dit ook op korte termijn moet zien terug te verdienen, als je ergens nog een oude pc hebt staan met een pci-e slot kun je het beter daar eerst eens een tijdje mee proberen samen met een nieuwe GPU voordat je grote investeringen gaat doen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1620 Boxed€ 35,37€ 35,37
1MSI Z77A-G45€ 84,90€ 84,90
2MSI R9 280X GAMING 3G€ 262,50€ 525,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 674,77

[ Voor 59% gewijzigd door _Durandal_ op 03-12-2013 13:32 ]

• Dukekiller
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-03 15:55
Ik gebruik tegenwoordig een aantal r9 280x kaarten om te minen en volgens mij zijn ze momenteel de betere investering. De difficulty is wel omhoog gegaan de laatste weken, waardoor je met 1 Mhash/s ongeveer 0.3 litecoin per dag haalt. Op de kaarten haal ik gemiddeld 700 khash/s met deze batch en gpu 1000 mem 1500:

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://coinotron.com:3334 -u Dukekiller.1 -p x -I 13 --thread-concurrency 8192 -w 256 -g 2
Pagina: 1