Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krijg GUIminer niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 12:44
Beste mensen,

Ten eerste hoop ik dat ik op de goede plek zit, maar met topics over bitcoins en litecoins denk ik van wel.
Dan nu het probleem:

Als zovelen ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in bitcoins. Ik kwam er mee in aanraking toen ze nog 20 euro per stuk waren, en toen had ik er bijna 1 gekocht (kan me wel voor me kop slaan, maar ik heb helaas geen glazen bol).

Aangezien bitcoin (voor mij) niet zo interessant meer is, kwam ik uit op litecoins waar ik me mee bezig wilde houden. Dus ik heb het eea opgezocht waar te kopen en hoe te minen ed. Echter dat minen lukt me niet. Mijn GUIminer (scrypt) blijft telkens hangen op "connecting". Het internet staat er vol mee, en alle oplossingen hebben te maken met de AMD drivers. Deze heb ik nu al meermaals geherinstalleerd, maar niets werkt. Oude drivers, beta's, alles. Ook heb ik handmatig alle AMD-entry's uit de systeemmappen en het register (I'm thát desperate) gehaald voordat ik opnieuw ging installeren, maar ook dit werkte niet.
Welnu, cgminer. Ook geprobeerd. Deze crashed telkens. Tevens de maken met de drivers (zegt het internet). Ik heb dus sterk het vermoeden dat daar het probleem ligt, maar ik krijg het niet opgelost.

Iemand ideeën?

Disclaimer: ik weet dat minen ed zeer weinig rendabel is. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig, en het houdt me nu zo vast dat het niet werkt, dat ik er helemaal gek van word.

Edit: Net toen ik op verstuur klikte, bedacht ik me dat het handig is als er even [LTC] oid voor de titel komt voor de duidelijkheid. Misschien dat een modje dat even kan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pietjebelll op 03-12-2013 02:47 . Reden: Titel ]

Verwijderd

Het probleem met Ati Kaarten is de OpenCL drivers. Er wordt gezegd dat GUIMiner met Driver 11.11 het beste zou werken, maar vind die nog maar eens ;)

De nieuwe SDK werkt niet met GUIminer, laat staan barts GPU's. Nieuwere kaarten zouden wel probleemloos werken. Ik heb de hoop inmiddels ook opgegeven :P

• Pietjebelll
Goh, 3 maal raden welke GPU ik heb (barts...). cgminer gaat ook niet werken? Want voor zover ik het heb begrepen, is GUIminer een instantie van cgminer met een fancy hoesje?

Verwijderd

CGMiner chrasht (Validation errors) omwille dezelfde problemen als GUIMiner > Validation errors. Er staat een oplossing halverwege hier https://bitcointalk.org/index.php?topic=177855.0 met wat instructies, maar ik kan de hele Catalyst 11.11 driver al niet eens meer vinden (En weet niet of 11.11a of b of c ertoe doet ofniet.) Edit: Hier dus : https://bitcointalk.org/i...855.msg1852355#msg1852355

Ik draai met Win7 X64.. ik heb de hoop na 2 nachten opgegeven.... Kan wel wat beters doen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 03:07 ]

• Pietjebelll
Gevonden

Nu nog aan de praat krijgen

Verwijderd

Cool. Ben benieuwd naar het resultaat. :)

• Pietjebelll
Oke. Het was weer een ervaring dit. Heb de drivers geinstalleerd, maar toen werd het beeld bijna net zoals met heel hoog contrast (bijna alles was zwart). Wilde wel graag weten of het, ondanks het beeld, werkte. Helaas crashte de driver bij het gebruik van cgminer. Geen succes dus

Met enige moeite de nieuwere driver weten te installeren (de interface van de installer was grotendeels zwart, dus was een beetje raden waar de knoppen zaten). Maar het is me gelukt en ik zit nu weer naar een kleurrijk scherm te turen.

Maar ik kan dus eigenlijk de conclusie trekken dat mijn videokaart er gewoon niet geschikt voor is?

EDIT: Ik zit overigens op Windows 8.1, dus ik gok dat daar het probleem zit met de oudere (pre windows 8) driver

[ Voor 8% gewijzigd door Pietjebelll op 03-12-2013 03:35 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer het eens met een Virtual machine op Windows XP ofzo. De kans dat het daar wel op werkt is groot. X64 is volgens mij niet zo geschikt (in mijn geval) voor mining.

Het is ook zonde van je stroom, de difficullty is dusdanig hoog dat ondanks je kaart het heel lang duurt voordat je er iets uithaalt. En een asic miner van 50 dollar doet net zoveel als jouw Barts maar dan voor 0.5W aan stroom vs 150W :P

Bitcoins is alleen zinvol als je echt flink kunt investeren. Als je je kaart ook niet goed koelt dan draai je binnen de kortste keren je hardware kapot. Vermoedelijk is ook dit de reden waarom AMD geen support hierop levert, omdat de kans dat zo'n Barts GPU stukdraait groot is.

• Pietjebelll
Virtual machine had ik al aan gedacht, maar dat heeft geen PCI passtrough. Dus hij zal je videokaart in de VM niet vinden.

En is de difficulty van litecoins ook al zo hoog dan? Want bitcoin wil ik dus niet. En voor zover ik heb gelezen zijn er nog geen asic miners voor litecoin.
Pagina: 1