Dag tweakers,
Ik probeer een Active Directory domain op te zetten tussen mijn laptop (W8Pro) en mijn server (WS2012). Daarvoor heb ik de AD DS role geinstalleerd op mijn server, dat zou prima moeten werken. Bovendien is DNS geinstalleerd.
De server en laptop zijn verbonden met een VPN. Hierdoor zien ze elkaar op de ipadressen 10.0.0.1 (server) en .4 (laptop).
Als ik nu mijn laptop aan het Domain wth.local toe wil voegen via de normale System Properties krijg ik deze fout:
Weet een van u in welke richting ik verder moet zoeken?
Ik probeer een Active Directory domain op te zetten tussen mijn laptop (W8Pro) en mijn server (WS2012). Daarvoor heb ik de AD DS role geinstalleerd op mijn server, dat zou prima moeten werken. Bovendien is DNS geinstalleerd.
De server en laptop zijn verbonden met een VPN. Hierdoor zien ze elkaar op de ipadressen 10.0.0.1 (server) en .4 (laptop).
Als ik nu mijn laptop aan het Domain wth.local toe wil voegen via de normale System Properties krijg ik deze fout:
Als ik via nslookup de SRV record op zoek vind zowel de laptop als de server hem. Het lijkt erop dat deze record gewoon klopt. Ook via de DNS tool vind ik hem gewoon.Note: This information is intended for a network administrator. If you are not your network's administrator, notify the administrator that you received this information, which has been recorded in the file C:\Windows\debug\dcdiag.txt.
The following error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record used to locate an Active Directory Domain Controller (AD DC) for domain "wth.local":
The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR) Ook via deze code kwam ik er niet uit
The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.wth.local
Common causes of this error include the following:
- The DNS SRV records required to locate a AD DC for the domain are not registered in DNS. These records are registered with a DNS server automatically when a AD DC is added to a domain. They are updated by the AD DC at set intervals. This computer is configured to use DNS servers with the following IP addresses:
192.168.1.254 (Default gateway en DNS server van de router)
149.210.151.132 (DNS server van de VPN verbinding (de server dus))
10.0.0.1
(EDIT nav reacties, heb DNS van VPN gewijzigd naar 10.0.0.1, in de foutmelding staat dat nu dus ook.)
Ik weet niet precies wat hier bedoeld wordt, maar in de DNS tree is dit netjes genest.- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:
wth.local
local
. (the root zone)
Weet een van u in welke richting ik verder moet zoeken?
[ Voor 3% gewijzigd door Thomzh op 03-12-2013 17:58 ]