Gaming/allround systeem circa 1200,- compatibility?

Pagina: 1
Acties:

• Kraznapolski
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10-2017
Beste Tweakers,

Ik ben van plan zelf een computer samen te stellen van rond de 1200,- (inclusief monitor). Ik wil een pc samenstellen waar ik op kan gamen en die voor de rest gewoon stabiel en snel is (minstens een paar jaar). Ik heb nooit zelf een pc gebouwd. Nu krijg ik voor het in elkaar zetten genoeg hulp en ben ik niet onhandig maar het kiezen van de juiste onderdelen vind ik een stuk spannender. Volgens de richtlijnen hier mijn vragenlijst:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround gaming en verder wil ik hem gebruiken voor mijn studie en wat hobby.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1200,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Aantal harde schrijven, Geluidskaart: emu-1616m.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele desktop + monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ga sowieso voor Intel en het liefst corsair koeling en voeding.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
In principe gaat de computer 's nachts uit en zijn er niet echt beperkingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1MSI Z87-G45 Gaming€ 128,87€ 128,87
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 277,05€ 277,05
1Cooler Master HAF XB€ 73,89€ 73,89
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 175,-€ 175,-
1Corsair Hydro H80i€ 82,90€ 82,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 18,-€ 18,-
1Corsair Gaming GS700 (2013 edition)€ 80,20€ 80,20
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.175,85

Dit is wat ik na een poosje reviews bekijken en googlen heb kunnen verzinnen. Ik vermoed dat het systeem prima zou lopen maar vraag me vooral af of ik ten eerste geen domme fouten maak uit onervarenheid qua compatibiliteit. Verder of alles wel een beetje in verhouding is met elkaar, ik heb uit allerlei reviews en builds dingen gehaald maar iemand met meer ervaring kan me misschien vertellen dat ik bijvoorbeeld geen h80i nodig zou hebben.

Bij voorbaad dank voor alle input en suggesties :)

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Prima gekozen systeem, wel een paar verbeter / vraag puntjes:

Die voeding: veel te duur en kwalitatief ''mehh'' daarvoor zou ik toch de:
pricewatch: Seasonic M12II 520W

is volledig modulair (geen onnodige kabels in je kast) en is ook nog eens redelijk efficient.

dan hebben we de H80i.. als je niet gaat overclocken is hij zeker niet nodig! dan kun je veel beter deze kiezen:
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Veel goedkoper, en als je niet overclockt net zo'n goede performance, maar met minder geluid en energie kosten!

en last but not least:
je kast, ik heb weinig ervaring met deze kast, maar het lijkt me een beetje te compact om goede koeling te hebben.. daar kan een mede tweaker je vast wel iets meer over zeggen; maar ik zou denk ik toch eerder een Fractal R4 pakken (erg stil, klein, stijlvol, en goede airflow)
pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black

Voor de rest een prima systeem waarvan alle componenten ook ''compatible'' met elkaar zijn :)

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Mooi systeem man, gaat prima worden.

Je hebt alleen een heel mooi rood/zwart moederbord en ram (geniaale markting van Msi) maar je RAM sticks zijn geel. Verder geen ramp maar het lijkt me zonde van de looks. Zwarte ram stikies of iets met rooie koeler?
pricewatch: GeIL Black Dragon 8GB(2x4GB) DDR3 PC3-12800 wellicht.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ik denk niet of hij veel van die kleuren gaat zien in de Cooler Master HAF XB.

• Kraznapolski
Fijn om te horen dat het allemaal niet zo slecht is en bedankt voor jullie reacties :)

De kast en de koeling liggen nog niet helemaal vast maar ik wilde de pc inderdaad op momenten wel overclocken (misschien een beetje kinderlijke naiviteit dat ik denk dat ik moet overclocken hoor :P).

De voeding twijfel ik wel een beetje over. Ik wilde in eerste instantie op zoek naar een corsair voeding die link ondersteunde maar dat is misschien wat onnodig. Het enige wat ik in het achterhoofd wil houden is om over een tijdje misschien een extra videokaart te plaatsen omdat sli ondersteund wordt. Maar ik moet even bij-lezen over voedingen dan maar :)

Ik ga dat geheugen niet kunnen zien maar het is inderdaad een walgelijke combinatie :P Wat ik wel zag is dat MSI heel trots op hun site heeft staan dat het moederbord MSI gaming 3000mhz geheugen ondersteund maar wat (vast erg duur is) ik nergens kan vinden. Dat leek me ook een goeie upgrade over een tijdje als ddr4 uit is.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Overklokken kan ik simpel over zijn, zga als nutteloos voor gamen. Er zijn mischien een paar games waar het nut heeft (starfcraft, Rome total war) maar dat is het.

Zie deze review.
http://www.ocaholic.ch/mo...tion/item.php?itemid=1158
We hebben het dus over 3% op high settings...
Ze hebben ook nog een i7 versie van de review en daar is het verschil zelfs kleiner.

Steek er een Xeon e3 1230v3 in?
Of de 3.3 ghz i5 non k als je geld wil besparen.

[ Voor 11% gewijzigd door Flaat op 03-12-2013 11:24 ]

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-04 20:03
Flaat schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:21:
Overklokken kan ik simpel over zijn, zga als nutteloos voor gamen. Er zijn mischien een paar games waar het nut heeft (starfcraft, Rome total war) maar dat is het.

Zie deze review.
http://www.ocaholic.ch/mo...tion/item.php?itemid=1158
We hebben het dus over 3% op high settings...
Ze hebben ook nog een i7 versie van de review en daar is het verschil zelfs kleiner.

Steek er een Xeon e3 1230v3 in?
Of de 3.3 ghz i5 non k als je geld wil besparen.
Het scheelt ook bij games met veel mods (dus bijv. Flight Simulator e.d.)

Verder is overklokken soms ook interessant indien je high FPS wil draaien. En dus bijv. CFX of SLI setup hebt. De games die geen profijt hebben van overklokken bij OCAholic, zijn meestal games die op full ultra hd, GPU bottlenecked zijn.

Dus je hebt deels ook wel gelijk, maar blijft zeer afhankelijk van de context voor het gebruik.

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-04 07:44

hidde212

Free your mind...

In mijn eigen ervaring kan een overclock op de CPU nog wel eens goed zijn om de minimum FPS op te krikken. Ik speel dan wel met een midrange kaart (7850 2GB) dus met een GTX770 zal dat minder aan de orde zijn, maar toch.

Daarnaast zoals gezegd een betere voeding want de GS series van Corsair is niet goed. De echt goede voedingen van Corsair zijn de AX/HX series (en de TX series ook wel), maar die zijn nogal overkill voor deze setup.
De genoemde voeding is prima geschikt (ook kwalitatief goed), maar als je echt een uitstekende voeding wilt zou ik voor een pricewatch: Cooler Master VS V450S of een nog wat betere pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt gaan. Wattages zijn genoeg voor zelfs een overclock erbij.

...and your ass will follow

• Robbedem
Een overklokte i5 met een GTX 770, zou ik toch een 500-550W voeding nemen hoor.
Zeker omdat het prijsverschil met de 450W voedingen klein is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master VS V450S€ 70,20€ 70,20
1Cooler Master VS V550S€ 78,90€ 78,90
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 75,-€ 75,-
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 85,10€ 85,10
1Seasonic S12G 550W€ 72,10€ 72,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,30

(vooral de niet modulaire Seasonic S12G 550W lijkt mij interessant)

• Kraznapolski
Ik denk dat ik voor de 650W seasonic G-serie ga :) pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt Mocht ik er nou nog een hoop zooi en een extra videokaart instoppen zit ik wel goed dan :)

• Robbedem
650W is nipt voor twee GTX 770 videokaarten. Dan zou ik eerder 750W nemen.
Maak wel eerst voor jezelf uit of je er wel degelijk een tweede gaat bijzetten, want als je dat niet gaat doen heb je voor niets een dure voeding gekocht. ;)
Pagina: 1