Beste Tweakers,
Ik ben van plan zelf een computer samen te stellen van rond de 1200,- (inclusief monitor). Ik wil een pc samenstellen waar ik op kan gamen en die voor de rest gewoon stabiel en snel is (minstens een paar jaar). Ik heb nooit zelf een pc gebouwd. Nu krijg ik voor het in elkaar zetten genoeg hulp en ben ik niet onhandig maar het kiezen van de juiste onderdelen vind ik een stuk spannender. Volgens de richtlijnen hier mijn vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround gaming en verder wil ik hem gebruiken voor mijn studie en wat hobby.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Aantal harde schrijven, Geluidskaart: emu-1616m.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele desktop + monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ga sowieso voor Intel en het liefst corsair koeling en voeding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
In principe gaat de computer 's nachts uit en zijn er niet echt beperkingen.
Dit is wat ik na een poosje reviews bekijken en googlen heb kunnen verzinnen. Ik vermoed dat het systeem prima zou lopen maar vraag me vooral af of ik ten eerste geen domme fouten maak uit onervarenheid qua compatibiliteit. Verder of alles wel een beetje in verhouding is met elkaar, ik heb uit allerlei reviews en builds dingen gehaald maar iemand met meer ervaring kan me misschien vertellen dat ik bijvoorbeeld geen h80i nodig zou hebben.
Bij voorbaad dank voor alle input en suggesties
Ik ben van plan zelf een computer samen te stellen van rond de 1200,- (inclusief monitor). Ik wil een pc samenstellen waar ik op kan gamen en die voor de rest gewoon stabiel en snel is (minstens een paar jaar). Ik heb nooit zelf een pc gebouwd. Nu krijg ik voor het in elkaar zetten genoeg hulp en ben ik niet onhandig maar het kiezen van de juiste onderdelen vind ik een stuk spannender. Volgens de richtlijnen hier mijn vragenlijst:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Allround gaming en verder wil ik hem gebruiken voor mijn studie en wat hobby.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 1200,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Aantal harde schrijven, Geluidskaart: emu-1616m.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De hele desktop + monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik ga sowieso voor Intel en het liefst corsair koeling en voeding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
In principe gaat de computer 's nachts uit en zijn er niet echt beperkingen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 128,87 | € 128,87 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC | € 277,05 | € 277,05 |
| 1 | Cooler Master HAF XB | € 73,89 | € 73,89 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Corsair Hydro H80i | € 82,90 | € 82,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,- | € 65,- |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 18,- | € 18,- |
| 1 | Corsair Gaming GS700 (2013 edition) | € 80,20 | € 80,20 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 80,05 | € 80,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.175,85 | |
Dit is wat ik na een poosje reviews bekijken en googlen heb kunnen verzinnen. Ik vermoed dat het systeem prima zou lopen maar vraag me vooral af of ik ten eerste geen domme fouten maak uit onervarenheid qua compatibiliteit. Verder of alles wel een beetje in verhouding is met elkaar, ik heb uit allerlei reviews en builds dingen gehaald maar iemand met meer ervaring kan me misschien vertellen dat ik bijvoorbeeld geen h80i nodig zou hebben.
Bij voorbaad dank voor alle input en suggesties