Toon posts:

Onlineveilingmeester verborgen gebreken en misleiding.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.063 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben best wel vaak actief in het forum Vervoer omdat het een beetje mijn nieuwe hobby is naast gamen pc's etc. Maar nu zag ik laatst een mooi setje velgen+banden op marktplaats staan, helaas bleek dit een veiling voor 80km verderop. Op de foto's zie je prachtige velgen staan met een beetje stof erop, of als je heel goed kijkt zie je misschien een klein krasje van de stoep maar echt piepkleine cosmetische schade.
https://www.onlineveiling...!/veilingen/768/kavels/55
^^ kijk zelf maar

Ik heb uiteindelijk de kavel gewonnen en toen mocht ik de 4 bmw wielen ophalen. Samen met nog 3 extra wielen maar daar ging het mij niet om, die staan niet eens op de foto (stalen velgen met kale banden). Ze waren erg goor toen ik ze op kwam halen maar ik kon al wel zien dat er op 1 velg een stuk meer stoeprand schade zit. Maar goed dat is cosmetisch dus dat maakt me niet zoveel uit. Je moet toch een paar dagen van te voren al het geld overmaken en iemand kwam meehelpen de wielen in te laden dus ik ben daarna gelijk weggegaan.

Eenmaal thuisgekomen heb ik ze gelijk schoongemaakt en toen kwam ik wel een dikke bochel tegen, op de advertentie hadden ze er niet bijgezet dat 1 wiel gewoon helemaal krom was? Ik bedoel prima als je niet kunt zien dat er misschien een ei-vormig wiel bij zit maar deze bochel moet wel overduidelijk geweest zijn!
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/24onkwk.jpg

Ik ze toen gebeld maar ik moest een mail sturen dus toen heb ik gelijk een mailtje gestuurd naar info@onlineveilingmeester.nl en toen kreeg ik de volgende reactie:
Goedemiddag,

Uw e-mail is behandeld door de projectleider. Aan de hand daarvan kan ik u het volgende mededelen:

Op de foto bij de kavelomschrijving is te zien dat er een velg is beschadigd. Daarnaast voeren wij alleen een visuele inspectie bij faillissementsveilingen en aan de hand daarvan maken wij de kavelomschrijving. Vandaar dat wij niet aansprakelijk kunnen zijn wanneer er schade na afgifte wordt geconstateerd. Helaas kunnen wij niets voor u betekenen.

Met vriendelijke groet,

*knip*
Service
Of moet ik me gewoon niet zo aanstellen en wachten totdat ik een klapband krijg terwijl ik met 130 schuddend over de snelweg heen ga?

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 02-12-2013 21:57 . Reden: Geen namen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:40

tijmeng

Panasonic 7J

risico van faillisementsveilingen.. vette pech, niet aanstellen en volgende keer wel geluk hebben.

curatoren hebben echt niet alle tijd om elk kavel te inspecteren, gewoon op internet die hap, veilen en kijken wat de gek er voor geeft. Vandaar dat de prijzen meestal ook zo laag zijn. Startbod was 10€....

Ik koop zelf maandelijks spullen op faillisementen, het is gewoon een gok. soms heb je pech (zoals nu), maar vaak heb je veel voor weinig.

Trouwens aan de hoeveelheid lood in die ene velg had je al kunnen weten dat dit ding zo krom als een hoepel was.

[ Voor 11% gewijzigd door tijmeng op 02-12-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eens met mijn voorganger. Bovendien, je hebt ze zo te zien voor een tientje ex veilingkosten mee mogen nemen. Dacht je daadwerkelijk dat ze voor een dergelijk laag bedrag waren weggegaan als ze redelijk nieuw waren geweest?
Van deze werd vermoedelijk verwacht dat een schroothandelaar of sloper ze op zou pikken en daar zijn ze op ingeschat. Toevallig was dat niet de koper. Dan nog mag je voor een tientje plus een beetje echt niet klagen, dat zijn ze zeker wel waard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor maar de biedingen staan er al lang niet meer bij ik heb er 155 euro voor betaalt en dit is ronduit gevaarlijk. Je kunt ook niet zien of een velg recht is door de hoeveelheid plakloodjes erop. Hij kan gewoon heel precies afgesteld zijn met loodjes van een heel laag gewicht. En als er geen loodjes op zitten kun je ook niet zeggen dat hij recht is!! Het is prima dat jij graag opgelicht wordt tijmeng maar ik niet!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:57
Hoe kun je aan desbetreffende foto's nou beoordelen dat de velgen slechts "piepkleine cosmetische schade" hebben? Op geen van de foto's zijn alle 4 de velgen tegelijkertijd en duidelijk te zien waardoor je daar van uit kunt gaan. Buiten dat, dit soort veilingen blijven vaak een gok en in dit geval heb je die (deels) verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt zelf ook een onderzoeksplicht, en niet te vergeten: dit is een veiling. Waarom denk je dat het misleiding is, er staat nergens dat ze in perfecte staat zijn.
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:51:
Of moet ik me gewoon niet zo aanstellen en wachten totdat ik een klapband krijg terwijl ik met 130 schuddend over de snelweg heen ga?
Dat zou dan volledig je eigen schuld zijn, maar hopelijk ben je iets slimmer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima als je wielen koopt hoef je er dus niet vanuit te gaan dan ze rond zijn?

*knip*

Trouwens zo staat het in het wetboek
De dwaling moet zijn veroorzaakt door een mededeling van de wederpartij, het zwijgen van de wederpartij of wederzijdse dwaling.
zwijgen valt dus ook onder dwaling

Modbreak:Zoals aangegeven in gambieter in "Shopping Forum - Feedbacktopic": ga nou niet zelf de discussie verpesten met dergelijke opmerkingen.

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 02-12-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:42

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Een tientje? Stel je toch alsjeblieft niet aan...
Er staat inderdaad nergens dat ze onbeschadigd zijn.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:24:
Een tientje? Stel je toch alsjeblieft niet aan...
Er staat inderdaad nergens dat ze onbeschadigd zijn.
155 EURO de biedingen staan er niet meer bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:20:
Het is prima dat jij graag opgelicht wordt tijmeng maar ik niet!
plaklood is minimaal 5gr per loodje. indien je meer dan 30 gram nodig hebt aan de binnenzijde is er meestal wat fout. Ik tel zo al 13 loodjes (65gram) en mag aannemen dat deze achter de spaak doorlopen (min 100gram) -> kortom krom.....

Ik wordt helemaal niet graag opgelicht. Klus wekelijks aan mn bmw oldtimers, verwissel eens in de zoveel tijd een bandje op de machine en koop maandelijks iets op faillisementsveilingen (en heb daar ook eens een geschil mee gehad). Weet dus in deze casus heel goed waar ik over praat

Nergens staat dat de velgen super zijn. Op dit soort veilingen koop je puur vanaf foto. Daarom moet je donders goed kijken naar gebreken. Als ik op deze velgen zou hebben geboden had ik goed gekeken en gezien dat die plakloodjes niet veel soeps waren. Kennis die je hebt of niet. Heb je die -> dan koop je ze niet, heb je die kennis niet -> ja dan kan het dus zoals nu slechter dan verwacht uitpakken. Take it like a man! vette pech.

verkoop ze per stuk en wellicht kom je uit de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01
Een executieveiling of andere vormen van handel waar de verkoper het goed zelf niet heeft gebruikt/ervaren/bewoond is een van de weinige gevallen waar verkoper zaken kan verkopen zonder dat deze moeten voldoen wat een gemiddelde verkoper ervan zou moeten verwachten. Dat is dan ook altijd op voorhand duidelijk. Als normale verkoper van je eigen goed kun je je daar niet op beroepen.

Ik zie bij dit kavel wel heel veel waarschuwingssignalen waarvan de belangrijkste toch wel is dat het een verzamel-/rommel-kavel is. Signaal 2 is de lage startprijs. En dan heb ik nog niet naar het product zelf gekeken.

Als je niet weet hoe je je op veilingen moet gedragen dan kun je er beter ver van wegblijven. Gouden regel is het hanteren van een grote risicomarge danwel risicospreiding.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 02-12-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:42

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:26:
[...]

155 EURO de biedingen staan er niet meer bij!
Excuses dan, kon het ook niet weten want stond nergens vermeld, maar nogmaals excuses. :Y
Tja, de loodjes, ik heb er persoonlijk nog nooit zoveel op een velg zien zitten, 3-6 is normaal, maar ik zie er een stuk of 15 :r

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

daarnaast staat er bij veilinginformatie:
KIJKDAG: vrijdag 15 november 2013 11:00 - 12:00 uur

[ Voor 4% gewijzigd door tijmeng op 02-12-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rukapul schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:32:
Een executieveiling of andere vormen van handel waar de verkoper het goed zelf niet heeft gebruikt/ervaren/bewoond is een van de weinige gevallen waar verkoper zaken kan verkopen zonder dat deze moeten voldoen wat een gemiddelde verkoper ervan zou moeten verwachten. Dat is dan ook altijd op voorhand duidelijk. Als normale verkoper van je eigen goed kun je je daar niet op beroepen.

Ik zie bij dit kavel wel heel veel waarschuwingssignalen waarvan de belangrijkste toch wel is dat het een verzamel-/rommel-kavel is. Signaal 2 is de lage startprijs. En dan heb ik nog niet naar het product zelf gekeken.

Als je niet weet hoe je je op veilingen moet gedragen dan kun je er beter ver van wegblijven. Gouden regel is het hanteren van een grote risicomarge danwel risicospreiding.
Ik heb nog nooit een goede deal gezien op die website en ik kijk heel erg vaak? Misschien komt dat omdat ik in het noorden woon? In in iedergeval dat zijn wel originele M3 Contour velgen die vaak voor minimaal 350 euro weggaan. En hier zitten dan ook nog gloednieuwe dure banden omheen. Maar goed ik laat die ene wel richten voor 50 euro of ik sla er zelf met een hamer op totdat hij recht lijkt. Ik haal de plakloodjes eraf en dan gaan ze op dezelfde site weer terug of iemand haalt ze maar op via markplaats. Ik blijf er in iedergeval niet mee zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

of ik sla er zelf met een hamer op totdat hij recht lijkt. Ik haal de plakloodjes eraf en dan gaan ze op dezelfde site weer terug of iemand haalt ze maar op via markplaats.
En dat mag dus dan weer niet want dat valt precies onder misleiding!

iets met pot, ketel en zwart zien :9 :9

ff laten richten dus. en mooi 150€ winst pakken (of meer door die gloednieuwe banden). prima toch?

[ Voor 13% gewijzigd door tijmeng op 02-12-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 22:37:
[...]
...of ik sla er zelf met een hamer op totdat hij recht lijkt. Ik haal de plakloodjes eraf en dan gaan ze op dezelfde site weer terug of iemand haalt ze maar op via markplaats. Ik blijf er in iedergeval niet mee zitten!
Nette oplossing, vooral vanwege:

"Of moet ik me gewoon niet zo aanstellen en wachten totdat ik een klapband krijg terwijl ik met 130 schuddend over de snelweg heen ga?"

Bij een ander maakt dat blijkbaar niet uit.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, claimen dat je misleid wordt, en dan zelf actief de boel willen gaan flessen en mensen oplichten, en actief andermans veiligheid in gevaar brengen.

Jammer dat je weer niet in staat blijkt om je normaal in een topic te gedragen, het is niet dat je geen kansen krijgt. Om te voorkomen dat je nog meer trollerige of domme opmerkingen gaat plaatsen, hang ik hier een slotje aan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.