Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanschaf laptop Nederland of Verenigde Staten

Pagina: 1
Acties:

• JossiEnd
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:59
Beste mensen van het internet!

Ik ga in April 6 maanden stage lopen in de Verenigde Staten. Nu ben ik nog op zoek naar een mooie laptop voor deze periode (en daarna natuurlijk ook nog steeds handig voor gebruik). Nu heb ik een aantal vragen eigenlijk. Is het bijvoorbeeld goedkoper om in de verenigde staten een laptop te kopen (krijg je voor hetzelfde geld meer?). En dan uiteraard exclusief te import kosten voor de douane. Ik zou graag zelf op zoek gaan naar laptops van amerikaanse aanbieders en dat brengt mij tot mij volgende vraag. Wat zijn goede laptop zaken in de verenigde staten. Is er bijvoorbeeld een tweakers pricewatch variant. Nadeel van Googlen in Nederland is dat je altijd nederlandse resultaten krijgt.
Nog andere vraag. Het zelf bouwen van laptops, gebeurd dat veel? En behaal je dan veel winst? Ik heb namelijk mijn desktop (zie onderaan) laten bouwen door 4launch. En dat scheelde wel heel veel iig.

En uiteraard ben ik blij met jullie aanbevelingen. Mijn eisen ongeveer:
- Budget rond de 500 euro.
- Gewicht maakt niet uit. Zal hem wel verslepen tussen school / huis en stage / huis. Maar ik heb liever een krachtige laptop dan lichte.
- Lekker groot scherm. 15,6 is minimaal. Maar liever nog 17,3. Scherm gaat voor mij boven gewicht.
- Ben altijd een desktoper geweest en hou ook van multitasken (altijd twee schermen in gebruik). Dus vertragingen kan ik echt niet uitstaan. Ik heb zelf niet heel veel verstand van proccessors. Ik zat zelf te denken aan in ieder geval 6GB RAM. Graag hoor ik jullie mening over of 4GB voor laptops genoeg is. Ik werk zelf op een 8GB dekstop, maar volgens mij hebben laptops minder nodig¿
- Videokaart. Het is niet de bedoeling om er de allernieuwste games om te spelen. Maar van een onboard videokaart wordt ik wel kriebelig. Het editen van video's in bijvoorbeeld Cyberlink PowerProducer zou wel vlekkeloos moeten verlopen (overigens niet dat dit is waar hij voornamelijk voor gebruikt wordt, maar om een voorbeeld te geven).
- HDD. 500GB (niet ssd, tenzij jullie geld voor me hebben). Hoeft niet veel meer dan 500GB te zijn. Koop liever nog een portable HDD. Voornamelijk voor andere plannen die ik nog heb voor externe opslag.
- Waarschijnlijk onnodig om te noemen

Computer zal vooral gebruikt worden voor het maken van mijn afstudeerscriptie, bekijken van films en series en andere ontspannig in mogelijk wat klassieke games. Of nieuwere games op lagere kwaliteit. Ben namelijk wel een fan van Battlefield 3. Maar misschien beter als die niet helemaal vlekkeloos loopt op die laptop, studiewijs gezien.

Huidige desktop specs:
- AMD Athlon II X4 750K 3.40GHz 4MB
- Gigabyte GA-F2A85X-D3H AMD A85X
- Kingston 2x4GB, DDR3, PC12800, CL9, HyperX, XMP
- Samsung SSD 2.5", 250GB
- XFX Videokaart PCI-e Radeon HD7850 Core 2GB

Hartelijk bedankt iedereen :) Ook als je kan helpen met een paar vragen hoor ik het graag!

• RdeGroot
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Uit eigen ervaring weet ik dat het vaak producten iets goedkoper zijn, maar het verschilt gewoon per product. Kijk anders even in webshops, en omrekenen maar :)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou gaan voor een groot merk dat internationale garantie bied. Beetje vervelend als je terug in Nederland een probleem krijgt. Welke merken dat bieden weet ik niet precies. Maar je kan gelijk ook goed zien wat het prijsverschil is met Nederland.

• JossiEnd
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:59
BramvandenH schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:51:
Uit eigen ervaring weet ik dat het vaak producten iets goedkoper zijn, maar het verschilt gewoon per product. Kijk anders even in webshops, en omrekenen maar :)
Heb je toevallig een paar namen van webshops voor me? Ik krijg moeilijk resultaten op Google van amerikaanse (web)shops. Krijg alleen maar nederlandse webshops.