Toon posts:

Waar kan ik hulp vragen over een PC bouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een PC die ongeveer 3 jaar oud is en zou graag paar dinges willen upgraden maar heb niet zo veel kennis over deze dinges en was eens benieuwd wie hier mij kon helpen om mijn PC zo goed koop mogelijk maar wel krachtig te upgraden voor fatsoenlijk te kunnen gamen (BF4 etc..)

Als ik hier verkeerd zit zeg me dan aub waar ik deze post moet maken..

Mvg,
Kenny

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Beter in CAA, heb een mod gevraagd om het te verzetten.

Post eens je huidige systeem en wat je zou willen veranderen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
AMD FX-4100 (Quad-Core Processor)
Gigabyte GA-970A-UD3 Socket AM3+
8 GB Ram (DDR3)
2x Radeon HD 6870 1GB (in CrossFire)

(Heb ook nog een redelijk oud scherm en wil graag een 1080p full HD scherm halen. kennen jullie ook een goed goedkoop scherm?) http://compareindia.in.co...tors/samsung-b1630n/73632

Ik zou graag 1 goeie GPU willen.. Nvidia of Radeon i don't care maar Radeon AMD is natuurlijk cheaper dus dan ga ik liever voor Cheaper.. daarom vraag ik het hier wat jullie aanraden :) Maar zou graag willen weten wat ik het best kan weg nemen en vervangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 22:59 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-04 20:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> DAA

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je FX zou je kunnen upgraden, maar voer eerst een bios update dan wel uit anders kun je nog eens terug naar de oude FX (laatste is F8a).

Anders een andere grafische kaart 79xx of een R9280/R9290.

Eventueel een ssd als je dat nog niet hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 02-12-2013 23:08 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dus voor betere FPS etc enkel moeten gaan voor een nieuwe betere CPU? thats it? Ik moet niks aan passen zoals moederbord? Ik heb een voeding van 500W denk ik.. En Bios Update.. Zoals ik zei ik ken niks van al die shit :D

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja sorry was post aan het aanpassen :D
Kwa bios update heb je normaal al de laatste, maar je kan altijd eens zien welke bios versie je hebt.

Voor meer fps is het beter een andere kaart te kopen :p maar de kaart moet wel voldoende data krijgen van de cpu anders heb je fps los, je kan proberen met een andere kaart en dan eventueel de cpu nog upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
En ik kan dus gewoon een nieuwe CPU en GPU kopen zonder mijn moederbord te upgraden? Geen bottlenecks ofzo? Dus welke CPU en GPU raad u aan dan voor de beste prijs en performance? En ja klopt ik heb nooit een SSD gehad want toen ik deze PC samen liet stellen was er nog maar 10 of 20 GB SSD kaarten op de markt als ik me dit goed herinner? :) welke raad je hier dan aan? het is maar voor enkel windows 7 en 2 of 3 games dus ik denk zou 120gb wel zat zijn niet?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 23:18 ]

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-03 14:51

Hokkie

Hello

Je wilt zelf upgraden? Videokaart(en) is makkelijk, dat kan een aap nog, maar een cpu (demonteren en nieuwe plaatsen met koeler/koelpasta) zou ik niet 1-2-3 aan beginnen als je niet precies weet hoe het moet. Tenzij je wilt "leren" en daarbij het risico kan EN wil nemen dat het mis gaat.

In dit geval zou ik ervoor kiezen om je PC naar een lokale boer te brengen en deze te laten upgraden! MAAR goed je huiswerk doen vwb types/prijzen etc. Er lopen helaas nog steeds handelaren rond, die over jouw rug, goed geld willen verdienen.

EDIT:

Aanvulling:

Je zou natuurlijk je PC kunnen verkopen en een 2de hands (met bijleggen van je budget natuurlijk) een betere weer kopen! Voordat ik zelf aan het bouwen ben geslagen, heb ik dat ook wel gedaan.

Stel je krijgt voor je PC een bedrag van 350 euro en je legt zelf 250 bij, kun je best wat leuks krijgen. Gewoon een gedachte...

[ Voor 24% gewijzigd door Hokkie op 02-12-2013 23:24 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Verwijderd

Topicstarter
Hokkie schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:17:
Je wilt zelf upgraden? Videokaart(en) is makkelijk, dat kan een aap nog, maar een cpu (demonteren en nieuwe plaatsen met koeler/koelpasta) zou ik niet 1-2-3 aan beginnen als je niet precies weet hoe het moet. Tenzij je wilt "leren" en daarbij het risico kan EN wil nemen dat het mis gaat.

In dit geval zou ik ervoor kiezen om je PC naar een lokale boer te brengen en deze te laten upgraden! MAAR goed je huiswerk doen vwb types/prijzen etc. Er lopen helaas nog steeds handelaren rond, die over jouw rug, goed geld willen verdienen.
Ik heb zelf een 2de 6870 HD gekocht en geplaatst in crossfire mode dus dat ging nog net haha een CPU plaatsen heb ik nog nooit gedaan maar wel al paar video's gezien en als je verzichtig bent zal da wel lukken denk ik.. je moet ergens beginnen niet? :) maar mijn vraag is gewoon: Moet ik dan gewoon een nieuwe GPU CPU kopen? gaat het samen met mijn moederbord? welke raden jullie aan die goed samen gaan en een goeie prijs hebben etc.. in dit heb ik weinig ervaring en daarom vraag ik het hier.

• Hokkie

Hokkie

Hello

Check...

Ik heb (te) weinig ervaring met AMD (ben een intel man ;) ) Dus je antwoord kan je niet bij mij zoeken, sorry.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Verwijderd

Het wordt hier wel verwacht dat je iets meer research zelf doet. Zelfs al is je basiskennis weinig of nul, alles is op te zoeken.

Verwijderd

ach als die jongen/man ze spullen bij elkaar heeft gevonden wil ik het wel gratis erin stampen scheelt het hem toch weer gauw een SDD kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Dus niemand hier kan mij vertellen wat je zelf denkt het beste is dat ik kan vervangen? En als ik de GPU en CPU vervang met bijvoorbeeld een HD7950 en een AMD FX-8350 bijvoorbeeld dat ik geen problemen ga hebben met mijn moederbord? of met die 2 dinges samen? :s

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Hey kenny

Je pc is nog best redelijk dus volgends mij moet het wel lukken.
CPU
pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition
of
pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition
Goede CPU koeler want die 2 wil je niet zonder
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Een van de volgende GPU's Afhankelijk van wat je wil uitgeven, veel minder uitgeven als dit is geen upgrade van je 2x6870. Wat je ook nog een tijdje kan houden als het bf 4 mooi draait.

pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC
Iets goedkoper nouwelijks slechter
pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series

Gaat allemaal geen problemen met je moederbord geven, als je maar het bios update

Verwijderd

Topicstarter
Hokkie schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:25:
Check...

Ik heb (te) weinig ervaring met AMD (ben een intel man ;) ) Dus je antwoord kan je niet bij mij zoeken, sorry.
Zoals ik zei ik wil ook gerust Nvidia en intel gebruiken.. Ik moet gewoon beetje hulp hebben en jullie ervaringen horen wat ik het best kan vervangen.. 8)7

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

SDD kaart?

Hij heeft een AM3+ moederbord en AMD wisselt niet zo gauw van socket (behalve nu met die apu's), je moet alleen oppassen met de pinnen van de cpu, deze moet er gewoon in de socket vallen, zeker niet erin duwen. CPu word ondersteund door F7 bios zodus noproblem: http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3907#

• Hokkie

Hokkie

Hello

http://tweakers.net/tag/Best+buy+guide/reviews/

Prima systemen, gebruik ik vandaag de dag (ondanks ik veel appletjes heb, bouw ik voor kennissen veel) deze best vaak (ssstt.. niet doorvertellen)

• Flaat
Je kan dus je moederbord niet houden als je intel gaat, lijkt me zonde want het is een prima bord.

SSD inderdaad vergeten
pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
of
pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB

Maakt zeer weinig uit welke je kiest, het is allebei retesnel en die paar % meer van de evo ga je niet merken, het feit dat de Cruical wat beter is als je stroom uitvalt mischien wel :)

[ Voor 20% gewijzigd door Flaat op 02-12-2013 23:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Flaat schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:33:
Hey kenny

Je pc is nog best redelijk dus volgends mij moet het wel lukken.
CPU
pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition
of
pricewatch: AMD FX-6300 Black Edition
Goede CPU koeler want die 2 wil je niet zonder
pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Een van de volgende GPU's Afhankelijk van wat je wil uitgeven, veel minder uitgeven als dit is geen upgrade van je 2x6870. Wat je ook nog een tijdje kan houden als het bf 4 mooi draait.

pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC
Iets goedkoper nouwelijks slechter
pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series

Gaat allemaal geen problemen met je moederbord geven, als je maar het bios update
Bedankt Flaat! kijk jonges is dit nou zo moeilijk haha :D Btw Flaar ik heb deze koeler aangeschaft toen ik mijn 2de GPu kocht voor mijn CPU koeler te houden. Wat denk je er van? http://ixbtlabs.com/articles3/cpu/scythe-mine2-p1.html

• Hokkie

Hokkie

Hello

niet moeilijk, wel lui

EDIT:

Wat voor FPS wil je minimaal halen?

[ Voor 62% gewijzigd door Hokkie op 02-12-2013 23:40 ]

• Flaat
echt 3 minuten werk mja.

mooie koeler, gewoon houden.

Tip: Koop je GPU en/of CPU 2de hands op de V&A dat scheelt een hoop

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus. Ik moet men moederbord niet upgraden is goeg genoeg zeggen jullie.

mijn upgrade word:

2x HD6870 word nu = HD7950

FX 4100 word nu = AMD FX-6300 Black Edition

en nog een Crucial 2.5" M500 120GB

Verwijderd

Topicstarter
Hokkie schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:39:
niet moeilijk, wel lui

EDIT:

Wat voor FPS wil je minimaal halen?
ik moet geen super FPS hebben hoor ik wil gewoon BF4 smooth kunnen spelen op High of Ultra.
Ik heb het nog niet getest maar ik kan nu BF4 spelen op Medium en ik denk dat ik ongeveer een 40 fps haal? zo voelt het :D dus op High met 50 ofzo zou ik heel blij zijn.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Met een FX-6300 en een HD7950 kom je dan al een heel eind. Eventueel ze allebei nog een beetje overklokken, als je een Mugen neemt als koeler, of nog beter: een Macho als ie in je kast past, kun je je FX-6300 ook leuk overklokken. Dat mobo wat je hebt is er wel aardig geschikt voor.

People as things, that’s where it starts.

• Flaat
Als je nu op medium 40 fps haalt zou ik de 2x6870 nog niet wegdoen, upgrade naar de 6300 en zie hoe je fps dan is. Als het dan nog niet is wat je wil haal je een mooiere GPU, ik denk dat de CPU upgrade al zo'n 10 fps of meer geeft.

Verwijderd

Topicstarter
mijn CPU is nu overclocked naar 4,23Ghz en een mobo ik weet niet wat dat wil zeggen xD en mijn koeler nu past net in mijn kast.. :D dus ik denk dat ik deze ga houden als die andere nog groter is.. haha

Verwijderd

Topicstarter
Flaat schreef op maandag 02 december 2013 @ 23:50:
Als je nu op medium 40 fps haalt zou ik de 2x6870 nog niet wegdoen, upgrade naar de 6300 en zie hoe je fps dan is. Als het dan nog niet is wat je wil haal je een mooiere GPU, ik denk dat de CPU upgrade al zo'n 10 fps of meer geeft.
Mmmm wery wery intresting.. :D zal dat eerst eens proberen! you're a live safer Flaat. I like you :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

mobo = moederboard. Die jij nu hebt is dus vrij goed voor overclocken.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
ow ok.. hehe ik verschiet er eigelijk nog van dat het dan nog wel een ok mobo is.. want hij is echt al paar jaar oud..

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor alle hulp guys!
Pagina: 1