Probleem bij installeren W7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10-2024
Beste medetweakers,

Ik heb een PC ineengezet voor mijn ouders met de volgende specs die van belang kunnen zijn bij dit probleem:
- Moederbord: Asus H87M-E
- Werkgeheugen: Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A1600C9
- HDD: 2x Toshiba DT01ACA050, 500GB

Ik was van plan de HDD's in raid 1 mode te zetten. Na dit gedaan te hebben in de BIOS en windows 7 wou installeren via usb kreeg ik de volgende foutmelding als ik de installatie wou starten:
"A required CD/DVD driver is missing"

Ik wist dus al dat deze foutmelding niet om de CD/DVD driver kon gaan omdat ik windows via een usb installeerden en heb op google gevonden dat dit aan de RAID driver kon liggen.
Dus ik heb de AHCI/RAID driver voor windows 7 van de ASUS site [LINK] gedownload en op de USB gezet.
Erna tijdens de installatie naar deze raid driver gegaan en geinstalleerd. maar toen kreeg ik deze foutmelding:
"No new devices could be found."

Dus erna de Raid 1 in de bios verwijderd en terug op AHCI mode gezet en opnieuw windows7 geprobeerd te installeren. Maar tevergeefs. ik kreeg dezelfde foutmelding.... |:(

Hierna heb ik vanalles geprobeerd. Andere USB poorten gebruikt. Tijdens de installatie een andere USB poort gebruikt. BIOS gereset, BIOS geflashed naar de nieuwste versie. Slechts 1 HDD gebruiken. Ram eruit gehaald en opniew ingestoken. maar niet helpt ik krijg steeds dezelfde foutmelding. ik zit nu al 4 dagen met dit probleem. Ik hoop dat ik hier een oplossing krijg gevonden want ik ben echt radeloos :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

1 drive en bios op IDE?

Daarna registry setting tbv ahci en daarna in bios ahci aanzetten. Windows laten starten en dan weer opnieuw bootsen en raid aanzetten. Daarna via de software de single drive omzetten naar raid 1 (als het dat ondersteunt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 van de 10 keer komt die melding als je USB3 poort(en) gebruikt.

"A required CD/DVD driver is missing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb het opgelost. Ik heb eerst Vista geïnstalleerd en erna geupgrade naar Windows 7.
Ook is de Raid 1 modus nu werkend.
Vista instaleren was ook nog een heel gedoe maar uiteindelijk heb ik het allemaal werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Heeft specifiek met Windows te maken dus ik verplaats je topic naar WOS.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
dat is niet echt een oplossing he, meer een workaround...

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Sorry van deze topic kick maar ik heb hetzelfde probleem, dit met een Asus Sabertooth, maar gaan morgen de tip van Gero71 testen.
Dat van die ide klopt niet, probeer maar eens in de Windows 7 installatie je ssd te vinden als je in ide modus staat, die vind die schijf zelfs niet, AHCI geen probleem. Misschien nog eens zien als ik de schijf op de eerste sata poort zet.

RIG:
pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0
http://tweakers.net/product/320062/amd-fx-8320/
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT8G3D1608DT1TX0 (2x8GB 1.6GHz 8-8-8-24-36-2T)
pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB
En ja als ik de m500 formatteer naar ntfs dan ziet de installer die. Trouwens nu bezig via mijn oude pricewatch: Samsung 830 series SSD 64GB en dat werkt goed alleen die Windows installatie is een beetje crooked.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1