VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!
gewoon doen en proberen, zorgen dat het gaat werken.
alles lezen qua mogelijkheden, ook hoe het kapot kan, repairen en weer draaien
Verwijderd
2) internet voor specifieke dingen ( combinatie problemen )
3) zelf doen, hier leer je het meest van, helaas maak je soms ook wel eens fouten, en zit je lang te zoeken naar 1 fout.
maar het geeft wel voldoening als alles weer werkt
Verwijderd
Alvorens iets nieuws aan te sluiten eerst met het manual en een pot thee op de bank gaan zitten.
Daarna gewoon proberen.
Eventuele problemen via AltaVista en Google proberen op te lossen.
Verder gewoon meepraten en -luisteren met collega's, concullega's en klanten.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
--Ray
enne jullie zeggen dus niet zo van :
die website moet je eens doorlezen, daar staat een hele boel info
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
en blijft het langs hangen
Op school is afwachten wat de leraar zegt, en wat in de boeken staat, meestal verouderd.
en lezen lezen lezen is het sleutelwoord, van sommige delen van d ecomputer weet ik bijna alles, en van andere dingen zoals linux ben ik weer een beginner
HA
Nieuwe hardware: eerst de handleiding ritueel verbranden, dan ALLES uitpakken en over de vloer verspreiden. Dozen en ander verpakkingsmateriaal beste verbranden, maar ook goed is wegstoppen i.v.m. garantie.
Dan aansluiten. Als je niet weet hoe, of het past niet in één keer: pak de hamer!
HAHAHAAAAA!!!
Maar goed, ff serieus: de ongelooflijke bron van kennis die op t.net aanwezig is, is een stimulans voor veel mensen om meer te gaan proberen. We hebben het hier over synergie: het resultaat van alle tweakers die hier hun kennis uitwisselen is meer dan de som der delen.
Het is alsof je in een encyclopedie zit te zoeken: je komt altijd aanverwante dingen tegen en raakt enthousiast en/of komt er meer over te weten.
Datgene wat je interesseert, onthou je.
Bloed, zweet & koffie
Op donderdag 07 juni 2001 12:16 schreef x-force het volgende:
van school? Ja + cursussen (oa CNE)
boeken? Ja
internet? Ja
zelf aangeleerd?? Ja
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Experimenteren dus, oftewel Trial&Error
Ook cursusjes gedaan.
Aannames zijn fataal.
zoals ?Op donderdag 07 juni 2001 13:32 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ook cursusjes gedaan.
M'n vaders eerste pc had ie niet echt nodig en daar maakte ik dankbaar gebruik van. Daarom ben ik nu geen automonteur
Verwijderd
Als je daar alles een beetje bijhoud, weet je zo hoe alles in elkaar zit en als je dan vragen hebt kan je ze hier stellen
Ray
Zoeken
Proberen
Internet (site's zoals deze, maar het geldt voor veel forums)
Heel veel lezen
Opleidingen + Cursussen
Eentje vergeten "nieuwsgroepen volgen"
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Hier is het gewoon een wisselwerking, niet alleen zoek je de oplossing voor problemen, maar tevens ook proberen mensen te helpen...
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Later gewoon proberen zelf zooi in computer te bouwen (Mijn 1e inbouw was een CDROM speler en geluidskaart)
gewoon try&find out (Thuis dan).
En mijn kennis DOS heb ik uit een of ander dik boek over MS-DOS 5.0
Windows = try
Linux = HOWTO & try & school
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Administrating Windows NT 4.0
NT 4.0 Core technologies
Networking Essentials
TCP/IP
CCNA-certification
Nog wat AS/400 spul wat ik alweer vergeten ben, door niet te gebruiken. Heb nog wel de boeken.
Aannames zijn fataal.
MCSEOp donderdag 07 juni 2001 13:33 schreef x-force het volgende:
[..]
zoals ?
CNE
CCNA
AS/400
en nog wat los spul
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
volg ik ook op school
is erg leuk en handig
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
???????????Op donderdag 07 juni 2001 16:03 schreef GarBaGe het volgende:
of t.net
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Verwijderd
das lastig, je zult meer specifiek moeten zijn...
microsoft?
linux?
intel?
hardware?
software?
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
ok, beging bij het begrijpen van tcp/ip, dat is HET internet protocol waar het om gaat...
1.loop naar de bibliotheek en leen een boek hierover, een ouderwets boek leest het lekkerst.
daarna ga je jeren html te schrijven,
ga terug naar punt 1
daarna ga je A+ doen, is een hardware diploma, ga terug naar punt 1
daarna ?
wat jij wil...
1 tcp/ip => ccna bij mij op school
2 html => ben ik zelf mee bezeg (+php)
3 A+ => krijg ik op school
en programmeren ook
Verwijderd
Daarnaast helpt een opleiding TI ook wel een beetje (al doe je die niet op je 6e) en vindt je veel info op IRC en met searchengines.
Verwijderd
#osdorp, #aip, #groningen, #koe, #nuthouse
op IRCNET
ow en ik wil ook zo nu en dan wel eens op #borsato (irc.borsato.nl) langskomen
Verwijderd
en ze gaven in het begin van het jaar ook nog turbopascal, zo'n verouderd proggie, dat ze liever delphi geven of c taal
over computerhardware moet je gewoon alles zelf uitproberen en veel lezen en heeeeeeel veel GOTten
Verwijderd
Dat diploma wil ik ook wel aan mijn muur hebben hangen. Toevallig ergens materiaal over de eisen voor deze toets? (ja ik ben lui en gebruik de search voor een keertje niet
Verwijderd
Verwijderd
Bibliotheek is ook een prima bron.Op donderdag 07 juni 2001 16:55 schreef x-force het volgende:
op welke irc kanalen zitten jullie dan meestal ??
Tijdschriften: Begin met Computer idee, dan computer totaal, dan pc magazine, etc.
Internet is ook een goede bron, het overclocken is in 1997 bij ome tom, www.tomshardware.com begonnen.
Je moet wel interesse hebben anders pak je het nooit op, dus ga je verdiepen in dingen waar je meer van wilt weten.
Kortom: VEEL, HEEL VEEL, HEEL HEEL VEEL lezen!
Verwijderd
scholen sucken meestal wel als je nog maar op middelbaar zit zoals mij. Ik krijg hier les over excel dat is toch niet echt iets interessants. dat moeten ze niet bij informatica geven maar bij dactylo
en ze gaven in het begin van het jaar ook nog turbopascal, zo'n verouderd proggie, dat ze liever delphi geven of c taal
</quote>
je moet je wel realiseren dat niet iedereen die die opleiding doet hetzelfde kennisniveau heeft. de doelstelling van een school is dat iedereen de lessen kan volgen waardoor het slagingspercentage omhoog gaat. Dat daardoor voor sommige lessen minder leerzaam zijn voor de wat verder gevorderde leerlingen is pech voor die leerlingen, er komt vanzelf wel iets wat je nog niet weet. Daarnaast een woord van advies, toen ik nog op school zat en wij excel kregen dacht ik net als jij "ik ken het allemaal wel" hier ben ik dus bijna flink mee op me bek gegaan, de enige redding die ik toen had was het feit dat ik de toets over mocht doen wegens
Verwijderd
MTS richting IT
van het lezen van gathering.tweakers
uit eigen ervaring
en van andere
Verwijderd
Wie B wil moet A zeggen.Op donderdag 07 juni 2001 17:00 schreef ddkiller666 het volgende:
.....en ze gaven in het begin van het jaar ook nog turbopascal, zo'n verouderd proggie, dat ze liever delphi geven of c taal
.....
oftewel:
Delphiprogramma's bestaan uit code[duh], als je goed naar die code kijkt is het net pascal code, Hee das makkelijk. dat heb ik al gehad [jouw 1ste reactie
Proberen, verknoeien, nog een keer proberen, etc.
Ook gewoon lekker topics op GoT doorlezen en als je iets dan niet snapt ff zoeken wat het is totdat je het wel begrijpt. Zo leer je het meest.
Succes
Verwijderd
www.microsoft.com
linux.pagina.nl
hardware.pagina.nl
www.dogpile.com
etc etc..
voor boeken:
www.bn.com
www.bol.com
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
2) in tegenstelling tot (veel) anderen eerst nog eens proberen
3) in tegenstelling tot (veel) anderen eerst de handleiding erbij pakken
4) heeeeel veeeeeel op tweakers kijken
5) gewoon nadenken en ook durfen zeggen als je het niet 100% zeker weet
6) natuurtalent ?
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me