KENNIS

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
zeg waar halen jullie al die kennis van daan???
van school?
boeken?
internet?
zelf aangeleerd??

ik vroeg mij dit af omdat altijd wel iemand het antwoord weet op de meest moeilijke vragen...

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:34
JA daar vraag je iets, gewoon ervaring denk ik

hondennamen.info Openscheermes.nl

• x-force
ik zit namelijk nog op school en leer daar dus veel maar dingen die hier voorbij komen leer ik niet op school :'(

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Try till you drop

gewoon doen en proberen, zorgen dat het gaat werken.
alles lezen qua mogelijkheden, ook hoe het kapot kan, repairen en weer draaien

Verwijderd

1) school voor basis dingen
2) internet voor specifieke dingen ( combinatie problemen )
3) zelf doen, hier leer je het meest van, helaas maak je soms ook wel eens fouten, en zit je lang te zoeken naar 1 fout.

maar het geeft wel voldoening als alles weer werkt

Verwijderd

ervaring denk ik. Er zijn hier gigantisch veel leden. En min. de helft werkt in de ICT-wereld. En iedereen is specifiek op een onderdeel. Bijv. netwerken heb ik wel kaas van gegeten, maar programmeren kan ik niet. Maar als ik een programeer vraagje heb, kijk ik hier ff, en daar leer ik ook weer van, andersom ook. Als je maar wil leren, kun je het.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Basis-kennis uit boeken.
Alvorens iets nieuws aan te sluiten eerst met het manual en een pot thee op de bank gaan zitten.
Daarna gewoon proberen.
Eventuele problemen via AltaVista en Google proberen op te lossen.
Verder gewoon meepraten en -luisteren met collega's, concullega's en klanten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Combinatie van ervaring en nieuwsgierigheid denk ik, op school zit je eigenlijk te wachten tot informatie "langskomt", ik denk dat vrij veel mensen hier vaak zoiets hebben van "hoe in de hell werkt dat?!" of gewoon via werk gedwongen worden er mee te werken en er dan zelf induiken.. (evt met wat sponsoring(cursus) van de baas)

--Ray

• x-force
maar er zijn echt van die gasten zoals gameover die echt alles weten !!!

enne jullie zeggen dus niet zo van :

die website moet je eens doorlezen, daar staat een hele boel info

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Kennis vergaar je meestal door dingen zelf uit te proberen. Natuurlijk helpen boeken ook een hoop, maar in de praktijk leer je toch het meest.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

gewoon arvaring werkt het best.
en blijft het langs hangen

Op school is afwachten wat de leraar zegt, en wat in de boeken staat, meestal verouderd.

en lezen lezen lezen is het sleutelwoord, van sommige delen van d ecomputer weet ik bijna alles, en van andere dingen zoals linux ben ik weer een beginner

• x-force
en deze site helpt daar heel goed bij :9

• CmdrKeen
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

mvdejong :D Met een pot thee en de manual op de bank gaan zitten?

HA >:)

Nieuwe hardware: eerst de handleiding ritueel verbranden, dan ALLES uitpakken en over de vloer verspreiden. Dozen en ander verpakkingsmateriaal beste verbranden, maar ook goed is wegstoppen i.v.m. garantie.

Dan aansluiten. Als je niet weet hoe, of het past niet in één keer: pak de hamer!

HAHAHAAAAA!!! >:) >:) Zo doen *echte* mannen dat!

Maar goed, ff serieus: de ongelooflijke bron van kennis die op t.net aanwezig is, is een stimulans voor veel mensen om meer te gaan proberen. We hebben het hier over synergie: het resultaat van alle tweakers die hier hun kennis uitwisselen is meer dan de som der delen.

Het is alsof je in een encyclopedie zit te zoeken: je komt altijd aanverwante dingen tegen en raakt enthousiast en/of komt er meer over te weten.

Datgene wat je interesseert, onthou je.

Bloed, zweet & koffie

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op donderdag 07 juni 2001 12:16 schreef x-force het volgende:
van school?    Ja + cursussen (oa CNE)
boeken? Ja
internet? Ja
zelf aangeleerd?? Ja

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

problemen oplossen en daardoor weer 2 nieuwe problemen creeren, en zo blijf je bezig.

Experimenteren dus, oftewel Trial&Error

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Bij windows klik je gewoon en dan kom je er, bij Linux haal ik 't uit boeken en op IRC :)

Verwijderd

gewoon ervaring :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Heel veel praktijkervaring, en dingen opzoeken in manuals.

Ook cursusjes gedaan.

Aannames zijn fataal.

• x-force
Op donderdag 07 juni 2001 13:32 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ook cursusjes gedaan.
zoals ?

• Toink
  • Niet online
Veel computers slopen en maken. Veel zoeken prutsen, kopen, verkopen werken en rondneuzen.

M'n vaders eerste pc had ie niet echt nodig en daar maakte ik dankbaar gebruik van. Daarom ben ik nu geen automonteur :) maar computertechneut :z .

Verwijderd

je leert alles eigenlijk op tweakers >:)

Als je daar alles een beetje bijhoud, weet je zo hoe alles in elkaar zit en als je dan vragen hebt kan je ze hier stellen :D..dankzij tweakers weet ik er veel meer af dan eerst *D

Ray

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Ervaring
Zoeken
Proberen
Internet (site's zoals deze, maar het geldt voor veel forums)
Heel veel lezen
Opleidingen + Cursussen

Eentje vergeten "nieuwsgroepen volgen"

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Whizzer
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Uhm, interesse erin hebben, er erg veel mee bezig zijn (no social life ;) ) en vooral veel, heeeeeeel veel geduld hebben... Algemene kennis haal je overal vandaan, maar specifieke oplossingen vaak alleen in de praktijk...

Hier is het gewoon een wisselwerking, niet alleen zoek je de oplossing voor problemen, maar tevens ook proberen mensen te helpen...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• WHiZZi
  • Laatst online: 23-08 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

al op vroege leeftijd beginnen (Ik was 8 toen ik begon met BASIC programmeren :P )

Later gewoon proberen zelf zooi in computer te bouwen (Mijn 1e inbouw was een CDROM speler en geluidskaart)

gewoon try&find out (Thuis dan).

En mijn kennis DOS heb ik uit een of ander dik boek over MS-DOS 5.0

Windows = try
Linux = HOWTO & try & school

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Cursusjes :

Administrating Windows NT 4.0
NT 4.0 Core technologies
Networking Essentials
TCP/IP
CCNA-certification

Nog wat AS/400 spul wat ik alweer vergeten ben, door niet te gebruiken. Heb nog wel de boeken. :P

Aannames zijn fataal.

• ProZa|IA
  • Laatst online: 15-06-2005
Op donderdag 07 juni 2001 13:33 schreef x-force het volgende:

[..]

zoals ?
MCSE
CNE
CCNA
AS/400

en nog wat los spul

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• x-force
ccna

volg ik ook op school

• x-force
van dat ccna leer ik heel veel :)

is erg leuk en handig

• Felicia
  • Laatst online: 20:48
Het is makkelijk om kennis te krijgen maar probeer het eens allemaal te onthouden. Ik krijg bij mij op school allemaal waardeloze dingen in mijn ogen. Allemaal theorie. Het enige waar ik iets van leer is inderdaad CCNA maar dan heb ik ook weer voordat ik deze school ging doen heeeeeel erg veel zelf gedaan waardoor het niveau toch al iets hoger lag als de gemmiddelde starter bij mij in de klas. (ik zeg niet dat ik alles weet maar wel genoeg om een newbie te overklassen)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• x-force
hierbij dus geen gouden tip :'(

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

IRC is de goude tip..

• x-force
bij irc heb ik altijd het probleem om de goede personen te vinden ...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
of t.net :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• x-force
Op donderdag 07 juni 2001 16:03 schreef GarBaGe het volgende:
of t.net :)
???????????

• Felicia
  • Laatst online: 20:48
Ik denk dat de gouden tip net het gene is waar jezelf het meeste van leert en daar heb je wat aan. Adviezen van anderen wat minder.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• MagicTempest
  • Laatst online: 21-08 12:37
Vallen en opstaan, daar leer je het meeste van, en natuurlijk veel op internet, tijdschriften. en natuurlijk hier op tweakers

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

'het' leuk vinden...

• x-force
nou dat vindt ik het zeker :P

Verwijderd

dan komt het vanzelf..

• x-force
dat komt het ook wel maar ik had een beetje gehoopt op een zooi handige en leerzame linkgs :'(

Verwijderd

oohhww...
je wilt links...

• x-force
nou als je zo aandringt :) :) :)

Verwijderd

tja,
das lastig, je zult meer specifiek moeten zijn...
microsoft?
linux?
intel?
hardware?
software?

• x-force
doe maar zo veel mogelijk :)

• brid
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Links heb je weinig aan.
Kennis doe je gewoon op door te proberen.
School helpt een klein beetje.
Zelf uit zoeken(de beste manier)
Doen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

x-force, kijk ook eens in de FAQ, sectie "nuttige links", van wat daarbij staat kun je ook veel leren.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

:)

ok, beging bij het begrijpen van tcp/ip, dat is HET internet protocol waar het om gaat...

1.loop naar de bibliotheek en leen een boek hierover, een ouderwets boek leest het lekkerst.

daarna ga je jeren html te schrijven,
ga terug naar punt 1

daarna ga je A+ doen, is een hardware diploma, ga terug naar punt 1

daarna ?
wat jij wil...

• x-force
nou das heel mooi

1 tcp/ip => ccna bij mij op school
2 html => ben ik zelf mee bezeg (+php)
3 A+ => krijg ik op school

en programmeren ook

Verwijderd

euh, kreeg op me 6e pc van me ouders (8088 4Mhz met dos 3.21) en deze heb ik helemaal binnestebuiten gekeerd (en mobo hangt nu als een trofee aan de muur 8-) ) gewoon proberen en klooien is mijn advies. Werkte bij mij ook prima :)

Daarnaast helpt een opleiding TI ook wel een beetje (al doe je die niet op je 6e) en vindt je veel info op IRC en met searchengines.

• x-force
op welke irc kanalen zitten jullie dan meestal ??

Verwijderd

euh, ik zit meestal in

#osdorp, #aip, #groningen, #koe, #nuthouse

op IRCNET

ow en ik wil ook zo nu en dan wel eens op #borsato (irc.borsato.nl) langskomen :)

• x-force
maar dat zijn geen kanalen voor pc

• x-force
sorry niet echt duidelijk dat is om voor de lol te chatten niet om info te krijgen van iemand over computer problemen

Verwijderd

scholen sucken meestal wel als je nog maar op middelbaar zit zoals mij en je moet informatie over computers hebben. Ik krijg hier les over excel :? dat is toch niet echt iets interessants. dat moeten ze niet bij informatica geven maar bij dactylo |:(
en ze gaven in het begin van het jaar ook nog turbopascal, zo'n verouderd proggie, dat ze liever delphi geven of c taal 8-)
over computerhardware moet je gewoon alles zelf uitproberen en veel lezen en heeeeeeel veel GOTten :) :) :) :9~

Verwijderd

nee, maar je leert mensen daar kennen, die mensen beschikken soms ook weer over een bepaalde hoeveelheid kennis over computers, op die manier kan je kennis uitwisselen en leer je weer dingen. Het is niet altijd gezegd dat je informatie rechtstreeks kan vinden, soms zijn er omwegen nodig.

• x-force
ja ik leer nu ook pascal maar ze zeiden dat ik oooooooit nog c zou leren :9

• Badger
  • Laatst online: 01-09-2025
A+, Hardware diploma?? Waar heb je die voor nodig? Je bent toch tweaker? >:)

Dat diploma wil ik ook wel aan mijn muur hebben hangen. Toevallig ergens materiaal over de eisen voor deze toets? (ja ik ben lui en gebruik de search voor een keertje niet :D )

Verwijderd

voor programmeren is het wel eigenlijk nodig om een basis te hebben om te beginnen. IK ben ooit begonnen programmeren op een commodore 64. En later op gewone pc met Qbasic voor wie dat nog kent. Door die Qbasic leer je de taal "verstaan". Je weet waarover je spreekt als je een commando gebruikt

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 16:55 schreef x-force het volgende:
op welke irc kanalen zitten jullie dan meestal ??
Bibliotheek is ook een prima bron.
Tijdschriften: Begin met Computer idee, dan computer totaal, dan pc magazine, etc.
Internet is ook een goede bron, het overclocken is in 1997 bij ome tom, www.tomshardware.com begonnen.

Je moet wel interesse hebben anders pak je het nooit op, dus ga je verdiepen in dingen waar je meer van wilt weten.

Kortom: VEEL, HEEL VEEL, HEEL HEEL VEEL lezen! 8-)

Verwijderd

<quote>
scholen sucken meestal wel als je nog maar op middelbaar zit zoals mij. Ik krijg hier les over excel dat is toch niet echt iets interessants. dat moeten ze niet bij informatica geven maar bij dactylo
en ze gaven in het begin van het jaar ook nog turbopascal, zo'n verouderd proggie, dat ze liever delphi geven of c taal
</quote>

je moet je wel realiseren dat niet iedereen die die opleiding doet hetzelfde kennisniveau heeft. de doelstelling van een school is dat iedereen de lessen kan volgen waardoor het slagingspercentage omhoog gaat. Dat daardoor voor sommige lessen minder leerzaam zijn voor de wat verder gevorderde leerlingen is pech voor die leerlingen, er komt vanzelf wel iets wat je nog niet weet. Daarnaast een woord van advies, toen ik nog op school zat en wij excel kregen dacht ik net als jij "ik ken het allemaal wel" hier ben ik dus bijna flink mee op me bek gegaan, de enige redding die ik toen had was het feit dat ik de toets over mocht doen wegens 8-) misterieuze computerfouten 8-)

Verwijderd

ik haal mijn kennis van school
MTS richting IT
van het lezen van gathering.tweakers
uit eigen ervaring
en van andere

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 17:00 schreef ddkiller666 het volgende:
.....en ze gaven in het begin van het jaar ook nog turbopascal, zo'n verouderd proggie, dat ze liever delphi geven of c taal 8-)
.....
Wie B wil moet A zeggen.

oftewel:

Delphiprogramma's bestaan uit code[duh], als je goed naar die code kijkt is het net pascal code, Hee das makkelijk. dat heb ik al gehad [jouw 1ste reactie :) ] dus toch wel makkelijk om de beginselen gehad te hebben (pascal dus) :)

• x-force
en als je het zo goed weet leer je je zelf toch effe c(++) ???? |:(

• Roelant
  • Niet online
Door veel topics mee te lezen kan je ook een heleboel leren, verder:
Proberen, verknoeien, nog een keer proberen, etc.

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
Interesse hebben is het belangrijkste denk ik. Als je dan ook nog een baan (part/full-time) hebt in een computershop leer je daar een hoop en kan je ook veel dingen echt zien en niet alleen van plaatjes.

Ook gewoon lekker topics op GoT doorlezen en als je iets dan niet snapt ff zoeken wat het is totdat je het wel begrijpt. Zo leer je het meest.

Succes :z

• x-force
allemaal heel erg bedankt maar wat ik nu nog graag zou willen hebben is een zooi links naar interrestante site (om te lezen+leren)

Verwijderd

gathering.tweakers.net
www.microsoft.com
linux.pagina.nl
hardware.pagina.nl
www.dogpile.com
etc etc..
voor boeken:
www.bn.com
www.bol.com

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:01

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik doe netwerkbeheer bij een stud. vereniging. 50 PC's, 5 MAC's, linux proxytje, netware 5.1 server, 4 printers, virusscaners, etc. etc. Kennis wordt steeds overgedragen naar de nieuwe klussers, die het weer up-to-date brengen alvorens weer door te geven. Werkt prima.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
1) in tegenstelling tot (veel) anderen eerst proberen voor je vraagt
2) in tegenstelling tot (veel) anderen eerst nog eens proberen
3) in tegenstelling tot (veel) anderen eerst de handleiding erbij pakken
4) heeeeel veeeeeel op tweakers kijken
5) gewoon nadenken en ook durfen zeggen als je het niet 100% zeker weet
6) natuurtalent ? ;)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1