Hulp bij Kiezen Domeinnaam & Email Hosting (hoster)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
Topicvraag: Ik ben op zoek naar advies van een tweaker die mij kan helpen met het maken van een voor mij passende keuze in:

A: passende keuze in persoonlijke Domeinnamen (opties: .nl / .com /.net /.eu/.de
B: passende keuze voor hosting / Emailhosting

Ik heb in ieder geval de volgende wensen geformuleerd.
Ik wil graag:
-tenminste 1 domein aanvragen met een .nl of .com of .net of .eu of .de extensie

-vanuit 1 account meerdere domeinen kunnen beheren.

-subdomeinen kunnen aanmaken (5-15 nodig.)

-gemakkelijk meerdere email accounts kunnen aanmaken, zowel mailboxen als mail aliassen.

-ruime mogelijkheden in het ontvangen van grotere bijlagen (15MB bijlagen moeten ontvangen kunnen worden) (hoeft niet perse te betekenen dat de mailbox 100-en MB's groot moet zijn.)

-“eigen” SMTP server

-email adressen kunnen aanmaken op de diverse subdomeinen. Eg. user@sub1.domein.nl user@domein.nl, user@sub2.domein.nl.

-eventuele websiteruimte rond de 250-1000MB. Een heel uitgebreid pakket aan scripts, templates etc. is niet nodig. (Het mag wel, maar moet dan geen extra kosten meebrengen.)

-binnen het budget van €50,-(incl. btw) per jaar blijven. (initieel wil ik beginnen met 1 domein, binnen enkele maanden zouden daar dan nog 4 tot 7 .nl domeinen kunnen bijkomen.)

- WHOIS informatie kunnen (laten) afschermen.

(-webexchange achtige omgeving zou ideaal (vooral synchroniseren met kalender (en nee ik heb geen behoefte aan Google Calendar)) zijn maar lijkt vaak te duur) <--- slechts een heel erg secundaire eis.

Ik heb nu een groot deel van het weekeinde gebruikt om met diverse zoekopdrachten en bezoeken aan diverse hosting websites een keuze te kunnen maken. Helaas loop ik steeds tegen heel wissellende ervaringen aan.Hoster A is top, 2 kliks verder Hoster A is Draak.. Ook (b)lijken heel vaak de diverse “aanbiedingen” veel duurder dan in een banner aangekondigd. Of stijgen de kosten na het eerste jaar naar een hoger of zelfs onbekend hoger bedrag.

Ik heb inmiddels ook gezien dat heel veel van de GOT vragen “ik zoek webhosting, en hulp” leiden tot een stortvloed aan “spamberichten” waarin iedereen zijn of haar hostingprovider of eigen hostingbedrijf spamt. Dat is niet de bedoeling van mijn vraag. Daarom de vraag om als je jouw hoster wil posten in dit topic, dat gemotiveerd te doen.

Ik kom er inmiddels zelf even niet meer uit, weet niet meer waar te zoeken naar actuele betrouwbare informatie, Ik weet niet eens of mijn wensenlijstje nog redelijkerwijs haalbaar is voor een schappelijk bedrag.

Kortom een topic waarin ik hulp zoek.

Via DM kun je altijd je eigen hoster gemotiveerd posten.

[ Voor 0% gewijzigd door nachtnet op 02-12-2013 19:36 . Reden: leesbaarheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
na een dag zonder reactie toch een update:
even een rijtje webhosters die af lijken te vallen:

One.com _-> het lage tarief lijkt bij bestellen toch ineens een hoop extra kosten te hebben & reviews mbt ervaringen zijn sterk wissellend.
Stratos --> veel negatieve reviews mbt up en downtime
webreus --> kan niet of niet duidelijk subdomein email aan. (ik zie het iig niet.), maar ook hier vrij veel reviews richting slechte uptime.
Antagonist --> subdomeinen?
hosting.eu -->
hostnet --> onvoldoende mailboxen bij budget, geen subdomeinen

en dan nog 10-tallen obscure webhosters die soms niet meer op hun website vermelden dan "wij zijn een goede hoster." maar dan vergeten hun aanbod te tonen. of heel goed zijn in het verbergen van hun eigen contact gegevens.

Kortom: na nog een dag zoeken, kom ik er nog steeds niet uit. Het lijkt wel of mijn tweaker gehalte en internet zoek skills op het vlak van webhosting volledig verdwenen zijn,

Ik zoek een webhoster voor een .nl domeinnaam.
ik wil graag diverse email adressen kunnen aanmaken (ook op subdomeinen)
ik wil graag gebruik maken van een "eigen" SMTP server
ik wil heldere tarieven, ook volgende maand, ook volgend jaar
ik wil binnen mijn budget van €50,- (incl. BTW) per jaar blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 21:22
De meeste budget hosters in Nederland zullen aan je eisen kunnen voldoen. Behalve email addressen op subdomeinen en whois bescherming zijn alle vereisten standaardopties bij veel hosters. Daarom is het hier moeilijk te zeggen welke hoster het beste voor je is, zeker omdat je niet wilt dat dit een "kies mij" oorlog wordt.

Wat betreft de domeinnaam, het verschilt per hoster wat wel en niet bij het pakket zit, maar gezien het feit dat de kosten voor alle genoemde extensies niet ver uit elkaar lopen zou dat weinig verschil uit maken. Ik zou zeggen, kies een beschikbare domeinnaam met een extensie die past bij je doelgroep.