Openelec usb 2.0 vs usb 3.0 stick

Pagina: 1
Acties:

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-01 15:29
Hallo allemaal,

Onlangs ben ik overgestapt van Windows 7 naar Openelec voor mijn HTPC. Die draait ik nu van een harde schijf (western digital WD10EZEX) Ik wil echter de bootprestaties verbeteren en het laden van Fanart sneller laten verlopen. Hiervoor zou ik 2 dingen kunnen doen: het kopen van een 60GB SSD of een usb stick. Ik zit sterk tussen deze 2 te twijfelen. Als CPU heb ik een amd a6-3500 met een Gigabyte A75M-UD2H moederbord. Dit moederbord ondersteund echter geen booten van USB 3.0. (dit heb ik getest met een externe harde schijf die ik nog had liggen).Ik vraag mij af het dan nog loont om te kiezen voor een USB stick. Een 2.0 stick is namelijk een stuk langzamer, namelijk Max 30 a 35 MB. 2e optie zou dan een ssd kunnen zijn, maar is 60GB niet een beetje overkill voor voor Openelec? Ik ben daarom benieuwd naar jullie meningen.
Loont het nog om voor een 2.0 stick te gaan in plaats van mijn huidige HDD, of is het slimmer om voor een SSD te gaan (al is het qua schijfruimte overkill.)

Groetjes.

Alex Kruidenberg

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Usb stick is traag, nu steekt er een 32GB flashkaart in via sata en dat werkt al s een zonnetje. Ik kon nl niet installeren op de usb stick wel op de flashkaart.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ga voor een SSD. Je kan ook SSD's van 16 of 8GB krijgen.

• Kruidje20
Dank jullie wel voor de reacties. Ik kan nergens een 8 of 16gb ssd vinden die nog leverbaar is. Ik heb er maar eentje gevonden en die is bijna net zo duur als een ssd van 60gb. Zal ik dan toch maar voor een Kingston V300 60GB gaan?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:38

Sick Nick

Drop the top!

2ehands geen optie? Genoeg mensen die nu met de lage prijzen van SSD's juist gaan upgraden. Voor je mediaspeler heb je niet de aller snelste moderne SSD nodig, alles is aanzienlijk sneller dan je HDD.

• Kruidje20
Ik koop liever geen 2ehands dingen, daarom zie ik 60gb nu als kleinste wat ik kan kopen. 50 euro vind ik nog meevallen voor 60gb.
Pagina: 1