Bestanden niet leesbaar Externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• woutervdv
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Wanneer ik mijn 750 gb Seagate aansluit op mijn laptop (Compaq Pressario, dual core t4200 2Ghz, W7 ultimate X86, 4gb) kan ik geen videobestanden openen. VLC kan geen enkel videobestand afspelen en geeft de foutmelding Bad file decriptor. (WMP ook niet)
Gek genoeg als ik hem aansluit op mijn pc (i5 4440, W7 Ultimate x64, 8gb) en dan via het netwerk open (sommige bestanden zijn gedeeld) dan opent hij wel alles.

Een aantal weken geleden kwam ik er achter dan ik bestanden via dat netwerk zonder wachtwoord kon openen en heb ik zitten klooien met de permissions en sharing rechten. Ik wist niet dat wanneer je account naam en wachtwoord op 2 computers hetzelfde zijn, je geen wachtwoord hoeft in te vullen en dacht dus dat iedereen (in studentenhuis) mijn bestanden kon zien. Kan het zijn dat het hier mee te maken heeft?

Ondernomen stappen:
Checkdisk (volledig, dus incl. scannen en recovery bad sectors): geen fouten gevonden.
Take ownership vanaf mijn laptop, maar dit stond al goed ingesteld.
Schelden en vloeken richting HDD: Heeft ook geen effect.
Reboot met HDD al aangesloten. Reboot zonder HDD aangesloten. Stekker eruit. Andere USB kabel. Bestanden verplaatsen naar desktop mag niet (vandaar dat ik rechten kwestie vermoed).

Tnx voor jullie ideëen. :)

Verwijderd

Laat de SMART zien; maak een screenshot van CrystalDiskInfo output en post deze hier. Verder is belangrijk wat voor filesystem je gebruikt (FAT32 of NTFS) en welke instelling je gebruikt (optimize for quick removal of optimize for speed).

Je hebt nu al checkdisk gedraaid dus bewijsmateriaal kan vernietigd/kwijt zijn.

Verder begrijp ik het verhaal over wachtwoord niet echt? Je hebt een normale externe schijf? Dan heb je daar toch geen wachtwoorden op? Of heb je een NAS-schijf ipv een normale externe schijf (DAS) ?

• woutervdv
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Dankje CiPHER voor je reactie.
Het bestandstype is NTFS.
De schijf is optimized for quick removal, maar ik verwijder hem wel altijd op de veilige manier.
Vergeet het wachtwoord verhaal maar, het komt er in ieder geval op neer dat dat de reden was voor mij om met de share rights aan de gang te gaan. Het is een normale externe schijf.

Ik weet niet goed hoe ik screenshots hier moet uploaden?
De gezondheidstoestand wordt in ieder geval beoordeeld als 'goed' door CrystalDiskInfo.