3 GB kwijt op ssd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

PC heeft weer eens kuren.

Situatie 1 Unity 3d ge-installeerd; pak-m-beet 83,7 gb vrij op ssd
Situatie 2 Unity 3d gedeinstalleerd; pak-m-beet 87,8 gb vrij op ssd.
Situatie 3 Unity 3d geinstalleerd; 81 GB vrij
Situatie 4 Unity3d gedeinstalleerd; 85GB vrij.

Enige handeling tussentijds is dat ik 1 x een asset pack a 300 mb heb gedownload.

Waar is de 3 GB schijfruimte heen en hoe kan ik die weer terug krijgen.

OS w7 64

Ondernomen acties:
-Herstart
-Prullenbak opgeruimd
-CCleaner laten draaien, 0,4 GB winst

Volgende actie:
-Verse w7 install?

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 02-12-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Tijdelijke bestanden? De installatie niet volledig weg gehaald, dus de bestanden bestaan nog op je schijf.

Ik verwacht dat je het in die hoek moet zoeken.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 13:08

TommieW

Numa numa.

Dat is door iets anders in beslag genomen. 't Zou ook bijvoorbeeld Windows Update kunnen zijn.

Zoals itsalwaysme al zegt, kunnen het ook tijdelijke bestanden zijn. Haal CCleaner er eens overheen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
TommieW schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:43:
Dat is door iets anders in beslag genomen. 't Zou ook bijvoorbeeld Windows Update kunnen zijn.

Zoals itsalwaysme al zegt, kunnen het ook tijdelijke bestanden zijn. Haal CCleaner er eens overheen.
CrapCleaner heeft inderdaad 0.4 GB opgeleverd, maar dan mis ik er dus nog 2,6 overigens waren er geen update meldingen bij de herstart. Ook in de log van windows update heb ik al 2 weken geen updates meer gehad...

Edit 1: Ik speel de games waar ik mee bezig ben nog uit en dan ga ik wel voor een verse installatie (mocht het gouden antwoord niet voorbij komen)

Edit 2: Na een koude herstart (volledig uit) weer 0,1GB erbij, nog maar 2,5 GB kwijt.

[ Voor 25% gewijzigd door eL_Jay op 02-12-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49

_Arthur

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:20
Disk cleanup van windows zelf ook al gedraait met optie om systeembestanden op te schonen daar? Wellicht wat rotzooi bij gekomen in de winsxs mappen?

En daarbij, hoeveel tijd zit er tussen de eerste en de tweede situatie nu? Systeem herstel bestanden, temporary internet files, al dat soort rotzooi wat er bij komt ook al gecontroleerd?

Daarbij heb je met ruim 80gb nog meer dan genoeg ruimte over, ruimte is er om gebruikt te worden, caching van web componenten, thumbnails, oude versies van bestanden, backups. Dat hoort er gewoon bij, ik zou me er niet te druk om maken.

[ Voor 59% gewijzigd door Sleepkever op 02-12-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Dank, weer 0,7 gb winst van Unity files in de Appdata/roaming.
3gb kwijt

Kan het voor de rest niet achterhalen behalve dat ik pagefile en System Volume Information niet thuis kan brengen
Sleepkever schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:12:
Disk cleanup van windows zelf ook al gedraait met optie om systeembestanden op te schonen daar? Wellicht wat rotzooi bij gekomen in de winsxs mappen?
Ja maar dat leverde 15 mb op ofzo. (heb w7 ooit geoptimliseerd voor de SSD dus weinig van die temp meuk)

Nog maar 1,7GB te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Pagefile.sys is het wisselbestand van windows (voor Virtueel geheugen), dat kan je niet verwijderen en daar blijf je dus best maar vanaf. Van System Volume Information blijf je ook maar best af (dat bevat syteemherstelpunten). Je kan eventueel wel alle herstelputen verwijderen behalve de laatste om wat ruimte daarvan vrij te maken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mocht je veel ram geheugen hebben is het volgende misschien wel handig:

Ik heb bijv. 16GB ram, maar daar werd dus automatisch een pagefile tegenover gezet van ook ff 16GB.
Toch vervelend op een 60GB SSD.
De pagefile heb ik vervolgens op 0 gezet, daar 16GB ram ruim voldoende is om niet te hoeven swappen.
Mocht je 2 of 4GB ram hebben kun je je pagefile uiteraard beter laten voor wat hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Mavamaarten schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:24:
Pagefile.sys is het wisselbestand van windows (voor Virtueel geheugen), dat kan je niet verwijderen en daar blijf je dus best maar vanaf. Van System Volume Information blijf je ook maar best af (dat bevat syteemherstelpunten). Je kan eventueel wel alle herstelputen verwijderen behalve de laatste om wat ruimte daarvan vrij te maken.
Dank, dankzij jou verhaaltje heb ik het issues gevonden. De laatste van die SVI files is 3160MB groot en is vandaag aangemaakt. Daarin zit hem dus waarschijnlijk het probleem.
Iemand tips om deze naar de HDD te verplaatsen? (en kan ik alle andere SVI files, +/- 1 GB p.s., verwijderen zolang ik die van 3160MB van vandaag bewaar? (gewoon lekker shift+del?))
PNJvG schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:28:
Mocht je veel ram geheugen hebben is het volgende misschien wel handig:

Ik heb bijv. 16GB ram, maar daar werd dus automatisch een pagefile tegenover gezet van ook ff 16GB.
Toch vervelend op een 60GB SSD.
De pagefile heb ik vervolgens op 0 gezet, daar 16GB ram ruim voldoende is om niet te hoeven swappen.
Mocht je 2 of 4GB ram hebben kun je je pagefile uiteraard beter laten voor wat hij is.
Heb 8 GB Ram waar ik er praktisch altijd 2 van over heb (of ik ben wel heel lomp bezig)

Overigens nemen die SVI files wel lomp hard in grootte toe
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iWrOGBQAjNK4wb6HjBjJwY85/medium.png

[ Voor 34% gewijzigd door eL_Jay op 02-12-2013 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:30
Handig programmaatje dat TreeSize.
Ik krijg echter een Windows Size te zien van 46GB.
Hoe kom jij aan maar 16GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
NeutraleTeun schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:32:
Handig programmaatje dat TreeSize.
Ik krijg echter een Windows Size te zien van 46GB.
Hoe kom jij aan maar 16GB?
PC is redelijk jong (1 maand) en ik heb een hoop zooi uitgezet (hibernate) en waar mogelijk op de HDD geplempt. (ssd optimalisatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

backup afzetten :)die system volume is backup data(previous versions).

[ Voor 15% gewijzigd door Damic op 02-12-2013 19:38 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Niet toevallig slaapstand aan, dat vreet ook wat GB`s

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1