Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop, maar dan vanuit de game gezien.

Pagina: 1
Acties:

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Geachte redactie,

Kunnen jullie eens een artikel wijden aan een gamelaptop, met daarin een heldere uitleg wat voor de leek nu de verschillen zijn in processoren, grafische kaarten en andere cruciale onderdelen. De eerste twee lijken mij het belangrijkst bij een game laptop.

Vaak is de aanduiding per merk zo obscure en dat zal vast met opzet zijn dat het een gemiddelde LOI cursus kost om er enigzins uit te komen.

Voor een leek is het vaak ook intressant hoe een game te spelen valt.

Bijvoorbeeld ik heb een gamelaptop met full HD scherm, welke games kan ik dan met die zelfde laptop spelen in Full HD en met een minimale framerate van pakweg 24fps of 60fps.

World of Warcraft met alle grafische opties aangevinkt en dan soepel draaien. Soms is dat voor een "leek" veel intressanter om dat soort "feiten" te weten dan andere dingen zoals 100 gram zwaarder, iets dikker, etc of 1000 terraflops.

Dus, voor mij speciaal verzoek, kunnen jullie zo'n item in elkaar draaien? WoW in Ultra settings alles aangevinkt. Welke laptops trekken dit? AMD v Nvidia v Intel. Ik zou het een verfrissende benadering vinden.

Uiteraard mogen jullie ook melden als een scherm echt een ruk invalshoek heeft qua kijken etc. Dat is ook relevant.

Ik denk dat mijn verzoek wel duidelijk is.

Hoogachtend,

Gubyan O-)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-11 22:01

WoutF

Hoofdredacteur
Ik denk dat een artikel dat zich puur richt op de prestaties van WoW op verschillende gamelaptops iets te specifiek is, daar zit maar een hele kleine doelgroep op te wachten. Sowieso is WoW niet de meest interessante game om een gamelaptop mee te testen omdat het spel in vergelijking met andere games niet erg zwaar is.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:43

mvds

Totally awesome!

Kan je dan zelf niet de conclusie trekken wanneer er gezegd word dat een gamelaptop BF4 op 1920x1080p kan draaien met > 30fps, ie ook WoW wel zal kunnen draaien?

In elke review komen wel wat benchmarks naar voren, ik neem aan dat je zelf wel kan bepalen wat scores van recente spellen zullen zeggen over de performance van die hardware in een oud spel zoals WoW?