Kabels bij deuropeningen wegwerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07 14:19
Ik zit met het volgende probleem:

Sinds deze maand huur ik met mijn vriendin ons eerste appartement. Nu heb ik glasvezel via KPN besteld en gaat dit allemaal geregeld worden. Nu moeten er UTP kabels getrokken worden naar de woonkamer en beide slaapkamers. Dit omdat de TV ontvangers van KPN op UTP werken en op de kleine slaapkamer een desktop komt te staan.

De kabels naar de woonkamer en de grote slaapkamer moeten echter langs twee deuropeningen en ik kan geen manier vinden om dit netjes op te lossen.

Zijn er manieren voor om dit netjes op te lossen?

Uiteraard kan ik met kabelgoten gaan werken, maar dan zou ik de kabels langs de deurstijlen moeten trekken en dat doe ik liever niet. Er ligt geen vloer in (komt vinyl/tapijt) maar aangezien het een huurappartement is kan ik geen gleuf frezen oid. Ook door de muren trekken is dus geen optie.

Wat ik zelf bedacht had als mogelijke oplossing:

Bij beide deuropeningen zouden twee vloertypes samenkomen. Bij de eerste vinyl met de drempel van de badkamer en bij de tweede vinyl en tapijt. Nu dacht ik dat er misschien wel strips zouden zijn om de naad hiertussen weg te werken, waar misschien kabels onder door getrokken kunnen worden. Ik kan er echter geen vinden, zowel online als in de Gamma/carpet right. Iemand enig idee of zo iets bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Powerline misschien een optie, iig om langs de deuropening te komen? http://tweakers.net/categorie/791/powerline/producten/

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dan ben je gelijk 2/3 van je glasvezelperformance kwijt (als het al werkt...)

IMHO kan het veel simpeler. Twee verschillende vloertypes betekent per definitie een gleuf. Zorg dat die 5mm ofzo breed is en UTP kan erdoor. Vervolgens drempelstrip erover en klaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59
Ik heb in diverse huurhuizen met de boormachine gaten door muren geboord. Bij verhuizen even dichtsmeren en klaar is Kees. Kabel kan dan meestal voor het grootste deel bovenop een plint lopen, eventueel in een kabelgoot. Doordat je niet langs deuren hoeft is de route vaak ook nog eens korter.

Bij de meest recente appartementen waar ik de UTP heb verzorgd heb ik eenvoudigweg de bestaande coax of telefonie kabels vervangen door datzelfde plus een extra UTP kabel. Moet je een beetje mazzel hebben dat je op de juiste plek uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07 14:19
hmm dat is misschien nog een idee. Het is inderdaad zo dat het voornamelijk langs de plinten kan, alleen bij 1 deuropening niet omdat de enige mogelijkheid dan door de badkamer en douche is..en dat lijkt mij geen strak plan ;-)

Drempelstrip is inderdaad waar ik ook aan zat de denken, maar was benieuwd of er betere opties waren.

@Maximus; powerline is inderdaad geen optie helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:59
En lopen er geen coax-kabels of mogelijk nog telefonie-kabels naar de betreffende kamers? Dan zou je die buizen kunnen gebruiken. Anders inderdaad een gat boren, dat kun je altijd weer dicht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
En als je MoCa setjes gebruikt in plaats van nieuwe kabels trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 114% gewijzigd door evilution op 22-03-2018 15:35 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Rukapul schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:56:
Ik heb in diverse huurhuizen met de boormachine gaten door muren geboord.
En het is een heel klein gaatje (als je de stekker er later zelf even aanknijpt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 10:55

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Een gaatje boren mag geen probleem zijn, als je het een beetje tactisch doet.
Kijk eens goed naar je muren, je hebt kans dat de vorige bewoners hetzelfde probleem hadden en er al een dichtgeplamuurd gaatje zit dat je met je schroevendraaier zo openprikt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Probleem bij gaten kan weer zijn, je moet haaks de hoek weer om, iets wat een kabel niet echt fijn vind op ~1cm diepte. (mocht je holle plinten gebruiken van ~1,5cm).

Andere optie zou zijn, zo'n parket-goot (geen idee hoe dat ding precies heet), maar het heeft de hoogte van parket/laminaat en heeft beide kanten een 'ingang'.

http://www.krono-original...ehoerFloordreamsLarge.jpg
Dit dus :P Had je makkelijk onder de deur kunnen doen, maar lees dat je vinyl gaat, dat wordt dan ook geen oplossing.

Hoeveel ruimte heb je btw tussen deur en vloer? Als het genoeg is, zou je voor een simpele kabelbrug kunnen gaan, zoiets als dit:
http://www.kleuro.nl/pictures_big/TYP551.jpg
Die heb je al vanaf ~0,5cm, tapijt is meestal iets hoger.

http://www.storax.nl/producten/Kabelgoot
De bovenste variant.

En mocht je gewoon ouderwetse drempel/dorpel hebben, gewoon drempel eruit en een ~-0,5cm sleuf onderop frezen.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 03-12-2013 00:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23

FreakNL

Well do ya punk?

Weet niet precies wat nou het probleem is, maar jan een platte utp een oplossing zijn? Heb ik hier (ook huur) onder het tapijt liggen van de meterkast(modem) naar de overkant (studeerkamer)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17
Ik zou tussen tapijt en vinyl dit gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/90046_overgangsplint_1.jpg

verkrijgbaar bij de meeste bouwmarkten en je kunt er gewoon een kabel onderdoor leggen aan de kant van het tapijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:52
Je hebt ook platte cat5e kabels die kan je onder de vloer door leggen.
Pagina: 1