Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

krachtige ultrabook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een krachtige ultrabook liefst met volgende specificaties:
  • 256 GB ssd
  • min 8 GB ram
  • full hd scherm, mat is een pluspunt
  • 14 of 15 inch
  • i5 of i7
  • tussen de 1000 en 1500 euro
Deze laptop moet krachtig en draagbaar zijn omdat ik hem elke dag mee naar school neem.
gebruik is vooral films of series kijken. Beetje programmeren en virtueel een server draaien.

mijn merkvoorkeuren zijn thinkpad tot sony vaio of macbook.

asus zenbook Ziet er mij perfect uit maar super duur

thinkpad s531 Hier vind ik het nadeel de gesoldeerde ram (is dit tegenwoordig overal zo?) en de look.

carbon x1 Duur en geen i7

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een krachtige ultrabook om films en series te kijken? Dat slaat natuurlijk nergens op.... en een VM draaien hoeft ook niet met een i7....

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zit zelf te wachten tot de HP Elitebook 850 een beetje leverbaar wordt (15.6", i7, full HD mat, 2 dimm-slots dus tot 16GB, sata hdd of ssd, extra slot voor m.2 ssd's (al zijn die nog niet echt leverbaar). Hoewel een i7 met SSD wellicht boven je budget gaat komen.
http://www8.hp.com/nl/nl/...l?oid=5405368#!tab=models

[ Voor 14% gewijzigd door u_nix_we_all op 02-12-2013 15:57 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:54:
Ik zit zelf te wachten tot de HP Elitebook 850 een beetje leverbaar wordt (15.6", i7, full HD mat, 2 dimm-slots dus tot 16GB, sata hdd of ssd, extra slot voor m.2 ssd's (al zijn die nog niet echt leverbaar). Hoewel een i7 met SSD wellicht boven je budget gaat komen.
http://www8.hp.com/nl/nl/...l?oid=5405368#!tab=models
Bedankt voor je reactie,
Ik heb momenteel een hp en daar ben ik niet zo tevreden van nogal veel problemen met de koeling.
Ook door het vele vervoer heb ik ook problemen dat er snel krassen op het scherm komen te staan.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E
Prachtig ding van 2 kg. De i5 die erin zit is sneller dan al die i7 processors uit ultrabooks. Bovendien mooi mat 15 inch scherm en je kunt een ssd met hdd combineren met een hdd caddy. Ram is uitbreidbaar tot 12 gb.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:10:
[...]

Bedankt voor je reactie,
Ik heb momenteel een hp en daar ben ik niet zo tevreden van nogal veel problemen met de koeling.
Ook door het vele vervoer heb ik ook problemen dat er snel krassen op het scherm komen te staan.
In mijn beleving verschilt het nogal of je een business- of consumentenlaptop hebt van HP. Ik heb zelf momenteel een HP6710b business notebook, en die neem ik al 5 jaar overal mee naar toe, en is super solide. Juist daarom lijkt een nieuwe elitebook me wel een goed ding :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:19:
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E
Prachtig ding van 2 kg. De i5 die erin zit is sneller dan al die i7 processors uit ultrabooks. Bovendien mooi mat 15 inch scherm en je kunt een ssd met hdd combineren met een hdd caddy. Ram is uitbreidbaar tot 12 gb.
Bedankt voor de tip is zeker ook een goede optie!

Verwijderd

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:21:
[...]

In mijn beleving verschilt het nogal of je een business- of consumentenlaptop hebt van HP. Ik heb zelf momenteel een HP6710b business notebook, en die neem ik al 5 jaar overal mee naar toe, en is super solide. Juist daarom lijkt een nieuwe elitebook me wel een goed ding :P
Dat is zeker waar. Misschien is het nu wel de juiste moment voor mij om over te schakelen naar een business notebook.

• Jornv
In de laatste business nbbg was de Sony Vaio S nog een van de alternatieven (de lenovo die won was gebouwd als een tank en daar kon de Sony niet tegenop). Bovendien vind ik de Sony in vergelijking met de HP (http://www8.hp.com/nl/nl/...ml?oid=5405368#!tab=specs) wel aantrekkelijker. Kijkend naar de prijs en de prestaties. Ook zit er een prachtig scherm in de Sony. Ik heb hem zelf trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:43:
In de laatste business nbbg was de Sony Vaio S nog een van de alternatieven (de lenovo die won was gebouwd als een tank en daar kon de Sony niet tegenop). Bovendien vind ik de Sony in vergelijking met de HP (http://www8.hp.com/nl/nl/...ml?oid=5405368#!tab=specs) wel aantrekkelijker. Kijkend naar de prijs en de prestaties. Ook zit er een prachtig scherm in de Sony. Ik heb hem zelf trouwens :)
Moeilijke keuze! Nu heb ik ook nog gezien dat de korting op de vaio pro 13 is verlengd wat op zich ook wel een heel mooie deal lijkt te zijn enkel spijtig van het kleine scherm.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Let wel op dat door de slechtere koeling van ultrabooks de cpu vaak niet op z'n maximale klokfrequentie kan draaien. Daardoor wordt het prestatieverschil tussen een i5 en een i7 kleiner.

• Jornv
Ik weet niet wat programmeren en server draaien aan processorkracht vragen, want de rest van je taken zal verder prima gaan op bijna elke laptop die je kan kopen. En dan is de vaio pro naar mijn mening een hele goede koop voor de prijs.
Heb je wel veel power nodig en wil je graag een groot scherm, dan wil ik nog even toevoegen dat de vaio s15 ook met quadcore i7 processor te koop is geweest en dat je die dus vast nog wel ergens vandaan moet kunnen halen. Ik ben bag dat dat naar verhouding niet goedkoop zal zijn en dat betaal je in verhoudng met bijvoorbeeld de asus n56 eigenlijk alleen voor het lagere gewicht en het betere scherm. Echter kijkend naar jou wensen lijkt zo'n laptop als de n56 me een beetje te zwaar voor je gebruik en budget.

Verwijderd

Topicstarter
wappiewappie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:59:
Let wel op dat door de slechtere koeling van ultrabooks de cpu vaak niet op z'n maximale klokfrequentie kan draaien. Daardoor wordt het prestatieverschil tussen een i5 en een i7 kleiner.
Bedankt voor je opmerking ik denk dat ik voor wat ik van de laptop verwacht genoeg heb met een i5 zeker als het verschil zo weinig is in de ultrabooks.

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:56:
Ik weet niet wat programmeren en server draaien aan processorkracht vragen, want de rest van je taken zal verder prima gaan op bijna elke laptop die je kan kopen. En dan is de vaio pro naar mijn mening een hele goede koop voor de prijs.
Heb je wel veel power nodig en wil je graag een groot scherm, dan wil ik nog even toevoegen dat de vaio s15 ook met quadcore i7 processor te koop is geweest en dat je die dus vast nog wel ergens vandaan moet kunnen halen. Ik ben bang dat dat naar verhouding niet goedkoop zal zijn en dat betaal je in verhouding met bijvoorbeeld de asus n56 eigenlijk alleen voor het lagere gewicht en het betere scherm. Echter kijkend naar jou wensen lijkt zo'n laptop als de n56 me een beetje te zwaar voor je gebruik en budget.
Volledig mee eens de n56 is een beetje overkill qua processor. Had liever in de plaats van die i7 een ssd gezien. Ik ben vandaag eens gaan kijken naar de sony pro 13. ziet er mooi uit maar toch iets te klein en te plastiek voor mij. Dus de zoektocht gaat nog even verder. :)

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
de nieuwe dell xps 13 misschien?

http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9333/fs
Pagina: 1