Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Hey Tweakers,

Na een aantal maanden met de Turtle Beach Ear Force Z11 PC Gaming Headset gewerkt te hebben is de microfoon hiervan stuk gegaan en sinds toen zijn de problemen begonnen dus. Ik had deze headset namelijk gekocht ter vervanging van een eerdere headset aangezien de geluidskwaliteit hier niet denderend van was en de microfoon ervan wat kraakte, maar doordat de microfoon van m'n Turtle Beach headset stuk is gegaan gebruik ik momenteel weer die oude krakende microfoon van voorheen. Nu speel ik zeer vaak games waarbij ik terwijl met een aantal mensen op Teamspeak samen zit en aangezien ze al verschillende malen iets gezegd hebben van dat gekraak op de achtergrond ben ik op zoek naar vervanging.

Door m'n ervaring met verschillende headsets waarvan de microfoonkwaliteiten niet al te denderend was en ze vrij snel kapot gingen ben ik nu op zoek naar een headset die zo wel sterk is in geluidskwaliteit (en waar ik dus ook muziek mee kan luisteren) als in microfoonkwaliteit. Met die vereisten had ik al eens rondgekeken en kwam ik op een aantal verschillende mogelijkheden uit waaronder:
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset€ 68,42€ 68,42
1Plantronics GameCom 780 7.1€ 47,44€ 47,44
1Steelseries Siberia V2 Wit€ 62,99€ 62,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 178,85

Bovendien was ik ook eens gaan kijken in een dicht bijzijnde elektronicawinkel en daar staan deze 3 headsets aan een zelfde prijs van €80.

Met deze dus de vraag: Enige tips voor headsets met goede geluidskwaliteit en die nog stevig is ook (vooral een stabiele microfoon, die lang mee kan gaan) en dat alles voor een maximale prijs van om en bij de €80?

Repost, maar dit maal in het juiste forumonderdeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 18:15

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb zelf een GameCom 780, ondertussen een jaar denk ik zo, en die vind ik persoonlijk geweldig!
Erg stevige koptelefoon (plastic dat wel, maar hij is erg licht) Geluid wat eruit komt is erg goed (en hard) ook de bass is uitstekend!

ik heb zelf een wat breder hoofd, en zelfs dan past hij prima, zonder mijn hoofd of oren fijn te drukken.
De software bij de 780 is simpel en duidelijk.

verder heeft de GameCom een prima niet krakende/ruizende mic en zitten de knoppen van de 780 op de oorschelp zelf, waardoor je niet je halve kabel hoeft af te zoeken.
met de overige 2 heb ik geen ervaring, maar de gameCom is toch wel een erg goede headset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, had net een heel verhaal getypt over waarom je geen USB headset zou moeten willen, maar dat is natuurlijk weer weg. Aan het klooien met verkeerde toetscombinaties ofzo :S

In het kort; beter stereo (3.5mm jacks) waar de game het surround verzorgd of een geluidskaart of software als http://www.razerzone.com/surround

De productreview: Steelseries Siberia V2 Wit review door TheNephilim heb ik laatst gereviewed en dat is, zeker gezien de prijs op dit moment, een prima headset. De microfoon vind ik niet zo heel denderend, maar hij voldoet zeker. Als je echt een top microfoon wil, kun je nog kijken naar de productreview: Sennheiser PC 320 G4ME review door TheNephilim. Die zit echter wat minder comfortabel en ik denk dat de Siberia ook een betere geluidsweergave heeft. Die laatste bied ook volumeregeling aan het oor, evenals microfoon mute door die omhoog te bewegen.

Mocht je nog even door willen sparen, dan kun je altijd een pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME kopen. Al is dat natuurlijk even wat heel anders. Verder kan ik je melden dat het tegenwoordig lastig zoeken is als je op alle gebieden gedekt wil zijn. Heb zelf onlangs een pricewatch: Philips Fidelio X1/00 (Zwart) aangeschaft in combinatie met een productreview: Blue Microphones Snowball review door TheNephilim

Als je het onderste uit de kan wil halen, koop je een koptelefoon en een pricewatch: Zalman ZM-MIC 1. Over die laatste hoor ik goede verhalen, al is het met een extra snoertje wellicht niet de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 20:20
prupke15 schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:30:
Ik heb zelf een GameCom 780, ondertussen een jaar denk ik zo, en die vind ik persoonlijk geweldig!
Erg stevige koptelefoon (plastic dat wel, maar hij is erg licht) Geluid wat eruit komt is erg goed (en hard) ook de bass is uitstekend!

ik heb zelf een wat breder hoofd, en zelfs dan past hij prima, zonder mijn hoofd of oren fijn te drukken.

verder heeft de GameCom een prima niet krakende/ruizende mic en zitten de knoppen van de 780 op de oorschelp zelf, waardoor je niet je halve kabel hoeft af te zoeken.
met de overige 2 heb ik geen ervaring, maar de gameCom is toch wel een erg goede headset!
Ik heb deze ook sinds een maand en kan niet anders zeggen dat ik er tevreden over ben. Software even via de site updaten en klaar is kees. De prijs is daarbij ook nog eens prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
TheNephilim schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:59:
Omg, had net een heel verhaal getypt over waarom je geen USB headset zou moeten willen, maar dat is natuurlijk weer weg. Aan het klooien met verkeerde toetscombinaties ofzo :S
In het kort; beter stereo (3.5mm jacks) waar de game het surround verzorgd of een geluidskaart of software als http://www.razerzone.com/surround
Als je een keer tijd hebt zou ik graag wel weten waarom, vooral aangezien de GameCom en de G430 beiden gebruik maken van een USB poort (de Logitech alleen wanneer je de Dolby op hebt willen staan) en toch over het algemeen zeer goede kritieken hebben, en ik wil m'n geld goed besteden :)
De productreview: Steelseries Siberia V2 Wit review door TheNephilim heb ik laatst gereviewed en dat is, zeker gezien de prijs op dit moment, een prima headset. De microfoon vind ik niet zo heel denderend, maar hij voldoet zeker. Als je echt een top microfoon wil, kun je nog kijken naar de productreview: Sennheiser PC 320 G4ME review door TheNephilim. Die zit echter wat minder comfortabel en ik denk dat de Siberia ook een betere geluidsweergave heeft. Die laatste bied ook volumeregeling aan het oor, evenals microfoon mute door die omhoog te bewegen.
Zoals reeds verteld zou de headset vooral gebruik worden voor zowel (langdurig) gamegebruik, als voor muziek en film. Op die manier zijn de 2 minpunten die je opnoemt (zit niet gemakkelijk en barre geluidskwaliteit) wel doorslaggevend.
Bij de Steelseries daarentegen heb ik zeker geen twijfels over de geluidskwaliteit, alleen vind ik de microfoon er wel wat fragile uit zien (al is het in en uitschuiven op zich ook wel een voordeel) en vond ik een soundtest toch wat minder dan de 2 anderen die ik zelf al op het oog had. Bovendien staat ie in de winkel ook gewoon aan €80 zoals de rest...
Mocht je nog even door willen sparen, dan kun je altijd een pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME kopen. Al is dat natuurlijk even wat heel anders. Verder kan ik je melden dat het tegenwoordig lastig zoeken is als je op alle gebieden gedekt wil zijn. Heb zelf onlangs een pricewatch: Philips Fidelio X1/00 (Zwart) aangeschaft in combinatie met een productreview: Blue Microphones Snowball review door TheNephilim
Als je het onderste uit de kan wil halen, koop je een koptelefoon en een pricewatch: Zalman ZM-MIC 1. Over die laatste hoor ik goede verhalen, al is het met een extra snoertje wellicht niet de mooiste oplossing.
Heb er ook een tijd over nagedacht om gewoon een (vaste) microfoon te kopen, zoals de Snowball, maar dan herinnerde ik me weer dat ik het liever heb om een headset in 1 geheel te hebben en dus niet afhankelijk te moeten zijn van een afzonderlijke mic (zit nu constant met een headset op het hoofd een een andere headset(je) om de nek en dat wordt me na een tijd wel te veel). Wel leuk aan dat soort mics is natuurlijk de zeer grote geluidskwaliteit, maar ondanks dat dat ook een van m'n vereisten is ben ik voornamelijk een gamer en geen verhaaltjesverteller + het is gewoon handiger als een geheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-08 22:21
JimDB schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:50:
Heb er ook een tijd over nagedacht om gewoon een (vaste) microfoon te kopen, zoals de Snowball, maar dan herinnerde ik me weer dat ik het liever heb om een headset in 1 geheel te hebben en dus niet afhankelijk te moeten zijn van een afzonderlijke mic (zit nu constant met een headset op het hoofd een een andere headset(je) om de nek en dat wordt me na een tijd wel te veel). Wel leuk aan dat soort mics is natuurlijk de zeer grote geluidskwaliteit, maar ondanks dat dat ook een van m'n vereisten is ben ik voornamelijk een gamer en geen verhaaltjesverteller + het is gewoon handiger als een geheel :)
De modmic bevestig je met behulp van een magneetje op je headphones: http://www.modmic.com/products/modmic, je doet die dus gewoon alsof het 1 apparaat is op en af.

Bij kabelbreuk hoef je dan ook maar 1 apparaat te vervangen (mic/headphones) en als je microfoon (of headphone speakers) het beginnen af te laten weten kan je weer rustig voor een van de twee een nieuwe bestellen.

Ik heb geloof ik zelf een 2.x (ouder dan 2.3) van juli 2013 en hier nog geen problemen mee gehad. Totale prijs voor die microfoon was incl. verzenden 45$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 14:24
Ik had zelf een hekel aan usb headesets, dus ben voor de gamecom 380 gegaan, zelfde drivers als de 780, maar gewoon aangesloten via mini-jack. Ook nog eens een stuk goedkoper, en wel gelijk in bouwkwaliteit.

pricewatch: Plantronics GameCom 380

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
prupke15 schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:30:

Had in een aantal reviews al gelezen dat de earcuffs soms te klein waren voor sommige mensen en dat hun oren er dus wat onder geplet werden. Zelf heb ik geen al te grote oren, maar ook jij hebt hier dus geen last van veronderstel ik? Er stond trouwens ook vaak bij dat langdurig gebruik voor wat jeuk/hoofdpijn kan zorgen, en zulke dingen vermijd ik ook liever :)

Voor de rest ziet hij er natuurlijk wel schitterend uit, vooral qua microfoon kwaliteit dan. Alleen eens kijken of ik hem ergens kan opzetten alvorens te realiseren dat ie te klein is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

JimDB schreef op maandag 02 december 2013 @ 18:50:
[...]

Als je een keer tijd hebt zou ik graag wel weten waarom, vooral aangezien de GameCom en de G430 beiden gebruik maken van een USB poort (de Logitech alleen wanneer je de Dolby op hebt willen staan) en toch over het algemeen zeer goede kritieken hebben, en ik wil m'n geld goed besteden :)
Allereerst; je zit vast aan de ingebouwde geluidskaart. Over het algemeen is de DAC van een USB headset niet zo geweldig en upgraden kun je ook niet. Je zit vast aan de software van je headset en die werkt niet altijd even goed samen met games die zelf al surround regelen (zoals bijv. Battlefield 4). Ook kun je de headset alleen in devices gebruiken met een USB aansluiting, telefoon of iPod kun je vergeten.

Tjah, over geluidskwaliteit kan ik lastig wat zeggen. Je zou namelijk een high-end USB en high-end analoge headset moeten vergelijken. Die laatste is geen probleem, maar veel high-end USB headsets of koptelefoons zijn er niet. Sowieso beperk je sterk je keuze als je per se een USB headset wil.

Dus; ga eens zoeken naar de meningen van anderen over kwaliteit wat betreft USB vs. 3.5mm jack. Ik kan je niet overtuigen door te vertellen dat iets beter is denk ik.
[...]

Zoals reeds verteld zou de headset vooral gebruik worden voor zowel (langdurig) gamegebruik, als voor muziek en film. Op die manier zijn de 2 minpunten die je opnoemt (zit niet gemakkelijk en barre geluidskwaliteit) wel doorslaggevend.
Bij de Steelseries daarentegen heb ik zeker geen twijfels over de geluidskwaliteit, alleen vind ik de microfoon er wel wat fragile uit zien (al is het in en uitschuiven op zich ook wel een voordeel) en vond ik een soundtest toch wat minder dan de 2 anderen die ik zelf al op het oog had. Bovendien staat ie in de winkel ook gewoon aan €80 zoals de rest...
De microfoon is ook het enige wat me echt tegenstaat bij de Steelseries Siberia v2. Die is inderdaad een beetje friemelig, liever had ik wat stevigers. De Siberia heeft ook wat kleine oortjes trouwens, al waren ze voor mij net ruim genoeg. De PC 320 G4ME was dat niet.
[...]

Als je veel TeamSpeak gebruikt is een Snowball niet altijd handig. Je kunt best wat echo en noise weghalen met de ooties binnen TeamSpeak, maar (bijv.) het typen is nog heel goed te horen. Daarnaast biedt een goede headset net zo'n goede kwaliteit voor voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
TheNephilim schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:48:
Allereerst; je zit vast aan de ingebouwde geluidskaart. Over het algemeen is de DAC van een USB headset niet zo geweldig en upgraden kun je ook niet. Je zit vast aan de software van je headset en die werkt niet altijd even goed samen met games die zelf al surround regelen (zoals bijv. Battlefield 4). Ook kun je de headset alleen in devices gebruiken met een USB aansluiting, telefoon of iPod kun je vergeten.
Mja, zou inderdaad wel graag een headset hebben die ik eventueel ook nog kan gebruiken om op m'n MP3/telefoon aan te sluiten, vandaar dat de Logitech erg aantrekkelijk lijkt. Die heeft gewoon een USB adaptor die je kan gebruiken om op je PC Surround te krijgen, maar terwijl heb je ook gewone plugs waarmee je hem kan aansluiten op je MP3. Bovendien heb ik reeds verschillende pc-accessoires van Logitech (Muis + Keyboard) waar ik dezelfde software reeds voor gebruik en na lange tijd nog steeds zeer blij mee ben.

Enige nadeel dat ik kan vinden is dat ondanks dat de microfoon kwaliteit zeer goed blijkt te zijn de noise cancelling feature soms in het nadeel werkt, waardoor je dus soms wegvalt/weg fade, iemand die daar wat meer over weet?
De microfoon is ook het enige wat me echt tegenstaat bij de Steelseries Siberia v2. Die is inderdaad een beetje friemelig, liever had ik wat stevigers. De Siberia heeft ook wat kleine oortjes trouwens, al waren ze voor mij net ruim genoeg. De PC 320 G4ME was dat niet.
Als je veel TeamSpeak gebruikt is een Snowball niet altijd handig. Je kunt best wat echo en noise weghalen met de ooties binnen TeamSpeak, maar (bijv.) het typen is nog heel goed te horen. Daarnaast biedt een goede headset net zo'n goede kwaliteit voor voice.
Heb deze dan ook van mijn lijstje geschrapt.
Heb over het algemeen toch liever een headset ipv een headphone + microfoon, en dat was initieel ook gewoon het plan, dus daar ga ik niet meer van afwijken. Heb trouwens wat mindere ervaringen met een seperate microfoon :/
Jammer voor de Siberia, maar ik denk gewoon dat de anderen toch net iets beter zijn voor diezelfde prijs, althans voor de dingen waar ik hem voor wil gebruiken, waaronder frequent teamspeak gebruik en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
Zo, het is uiteindelijk de Logitech G430 geworden, ben hem nog maar net aan het uittesten dus misschien komt er binnenkort nog wel een review van :)
Pagina: 1