USB3.0 op front - (Fractal) R4 Pearl Black

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hoi Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn behuizing Fractal Design Define R4 Pearl Black. Ik heb deze niet zelf in elkaar gezet, dus ben even van jullie expertise afhankelijk.

@Mods: Het is geen Casemod vraag, maar ik weet niet in welk subforum ik hem anders kwijt moest, dus staat hij onjuist, verplaats dan gerust

Bij het uithalen van USB3.0 stekkers/apparaten uit de front aansluiting komt het 'paneel' ook grotendeels mee, zie foto. Hoe kan ik dit vastzetten (hoe werkt zoiets?) Aan de achterkant zit 1 redelijk groot blok, wat wel stabiel vast lijkt te zitten / goed bevestigd is ? .

Ter info, de USB2.0 poorten ernaast hebben een eigen paneel/blok/aansluiting, en doen dit niet / zitten wel 'vast'.

Image: Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/ltvrn20y1/IMG_1385.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door StarWolfer op 02-12-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
er moet een spacer in?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:01

John Doos

ClaudZaque

Ik zou zeggen, je bent een tweaker!

Open maken die kast, schroefjes los, en bekijk het zelf eerst eens!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 16:25
De mijne heeft hetzelfde probleem maar heb er nog niet naar gekeken. Het is wel opvallend dat het bij mij eveneens de USB 3.0 zijde is, en niet de 2.0. Voorlopig hecht ik er zelf niet al te veel belang aan maar als ik tijd heb wil ik het wel eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2SC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02-2024

2SC

Ik heb precies hetzelfde bij mijn Fractal R4. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden? Het lijkt op een constructiefout aangezien ik de derde ben die zich meldt met dit probleem. Ik heb het frontpanel eraf gehad maar kan niks vinden om het te verhelpen. Zal de customersupport ook eens mailen of ze een fix hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Nee, ik heb nog geen oplossing gevonden.... Ben er nog mee bezig.

Ook ik heb de frontplate eraf gehaald zodat ik er bij kan, maar het lijkt IN het meegeleverde USB3.0 paneel zelf te zitten ? Voor zo'n populaire kast toch wel een vervelend iets, ik hoor graag de reactie van Fractal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 20:29
als je nou eens de voorkant demonteerd, en het panel er afschroeft van de usb mounts.( dus het pakketje/plaatje) waar je usb poorten op gemonteerd zijn en wss ook je geluid en mic.) en daar dan een foto van maakt dan kunnen we even mee kijken.....en vanuit daar misschien wel een oplossing vinden:)

[ Voor 11% gewijzigd door HengelNL op 30-01-2014 17:56 ]

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 16:25
Ik zal mijn best doen om een foto te nemen,maar zover ik kan zien is het met wat lijm direct op te lossen.

Als je de voorkant er afhaal;t (klikt er af) en je de plaat omdraait zie je 2 zwarte blokjes steken, 1 voor de usb2.0 en 1 voor usb3.0 . Daar waar de versie 2.0 wel vast steekt op een extra plaatje is diet niet het geval voor de 3.0 versie. Kleine klodder lijm er op en is zo geklaart.

Kan je eveneens de led zien zitten die de startknop verlicht, deze is eveneens gewoon vast geplakt met wat hete lijm en kan dus makkelijk vervangen worden (mits een soldeerbout voorhanden uiteraard)

Als ik beslis om dit te plakken post ik wel een pic maar ondertussen heb ik er eigenlijk mee leren leven, al hoort het niet zo te zijn voor zulk een kast.
Pagina: 1