[Win7] Installeren op een andere harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-03 23:42
Hey iedereen

Ik heb al wat opzoekwerk gedaan, maar ik kom niet op het juiste antwoord.
Wat ik wil doen is het volgende:
- Verse Win7 installatie (kan ik, geen probleem)
- Alle drivers etc installeren
- Al mijn dagdagelijks gebruikte programmas (zoals Inventor, photoshop, NX, matlab, ...) installeren op een andere harde schijf, met als doel deze geupdate te houden en permanent te laten staan.
Als doel dus eigenlijk windows apart opnieuw kunnen installeren ZONDER het verlies van deze programma's, en dat ze nog werken ook! Ik dacht dat ze altijd werden gekoppeld aan een register in windows, dus als ik windows opnieuw installeer zullen ze niet meer werken?
Ik las al iets over het clonen van programma's, maar is dit de enige manier? Een andere toepassing is deze programma's installeren op een externe harde schijf waardoor ik een soort van Portable Engineerings kit maak, die onafhankelijk van de gebruikte computer werkt.. :)

Iemand een idee'tje?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zal je een systeem-image moeten maken. Er zijn zo ontzettend veel programma's afhankelijk van systeembronnen zoals inderdaad register, dll's. En dan zijn de programma's zoals Inventor, Photoshop die je noemt wel zeker tot die niet zo portabele groep te rekenen.
Sommige programma's hebben een portable versie.

Bewegende data van die apps inclusief je documenten, desktop, favorieten etcetera met een folder redirect op een andere schijf, dan een volledige back-up van die c-drive maken die je dan terug kan zetten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisr
Moet ik dan

- programma's installeren op C
- clone maken van die programma's
- alles doen tot ik terug opnieuw wil installeren
- win opnieuw installeren en dan de clone gebruiken om de programma's terug te zetten en vervolgens terug updaten naar de laatste versie.

(dit komt eigenlijk neer op alles gewoon opnieuw installeren, enkel dan als een soort van batch-proces?)

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Wat je doet is vrij simpel:

- Windows installeren Op C (OS)
- Windows updaten
- Programma's installeren
- Programma's updaten
- Op een D (Data) schijf folders maken (Mijn documenten, Mijn afbeeldingen, tijdelijke bestanden, downloads ec.)
- Image maken van C schijf (Ghost oid) en deze elders bewaren

Wanneer je weer een schone install wil van wat je nu hebt zet je de gemaakte image weer terug. Applicaties behouden, Data blijft waar het is (Daar wel een een back-up voor verzorgen!)

Profit 8)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisr
Bedankt!!

Dan kan ik weer even aan de slag :)