Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Members only: Vaststellingsovereenkomst
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Laat het UWV er anders even naar kijken. Die beslissen tenslotte ook over je uitkeringsaanvraag.

IANAL: ziet er goed uit. Bij mijn vaststellingsovereenkomst werd het ook zo beschreven, en mijn uitkering werd destijds gewoon toegekend.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 14:10

ralpje

Deugpopje

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja: hen even laten kijken en een oordeel vellen. Anders eens zelf kijken naar een arbeidsrechtsadvocaat (het beoordelen van zo'n aanvraag is volgens mij redelijk standaardwerk en hoeft niet zoveel te kosten) of aankloppen bij een juridisch loket. Het UWV gaat hier volgens mij geen uitspraken over doen waar je later wat aan kunt hebben (i.e.: ze gaan niet op schrift bevestigen dat dit voldoet aan hun voorwaarden).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
ralpje schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:18:
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja: hen even laten kijken en een oordeel vellen. Anders eens zelf kijken naar een arbeidsrechtsadvocaat (het beoordelen van zo'n aanvraag is volgens mij redelijk standaardwerk en hoeft niet zoveel te kosten) of aankloppen bij een juridisch loket. Het UWV gaat hier volgens mij geen uitspraken over doen waar je later wat aan kunt hebben (i.e.: ze gaan niet op schrift bevestigen dat dit voldoet aan hun voorwaarden).
Nee, dat heb ik niet. Ik zal contact proberen op te nemen met het juridisch loket. Het leek mij niet echt nodig, aangezien het een redelijke(?) standaard vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 02-10 14:10

ralpje

Deugpopje

True, maar met potientieel flinke financiële gevolgen. Ik zou er dus wel even naar laten kijken :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
http://www.arbeidsrechter...dsovereenkomst-in-overleg

Daar staat wat meer informatie. Zelf zou ik sowieso schriftelijk met het UWV/CWI overleggen, als je daar een schriftelijke bevestiging van hebt zit je redelijk safe.

Toch zou ik inderdaad kijken of je niet wat juridische bijstand kunt regelen, want de consequenties kunnen inderdaad vrij groot zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 02-12-2013 15:29 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

Speedmaster

Make my day...

Ja dit staat goed, ECHTER de Werkgever dient de geldende opzegtermijn te hanteren.
Bij een meerjarig dienstverband geld er een regel van x aantal maanden per x aantal dienstjaren.

LET hierop! Het UWV zal anders wachten met het verstrekken van een WW uitkering als deze periode niet correct is toegepast!

EDIT:

Hier de regels volgens het UWV:

http://www.uwv.nl/Particu...loos/de_opzegtermijn.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door Speedmaster op 02-12-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Speedmaster schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:29:
Ja dit staat goed, ECHTER de Werkgever dient de geldende opzegtermijn te hanteren.
Bij een meerjarig dienstverband geld er een regel van x aantal maanden per x aantal dienstjaren.

LET hierop! Het UWV zal anders wachten met het verstrekken van een WW uitkering als deze periode niet correct is toegepast!
Top, ik ben een half jaar in dienst geweest. Per 1 januari zou ik dan stoppen, opzegtermijn van 1 maand, kom ik op 2 januari uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Maar je hebt de overeenkomst nog niet getekend en anti dateren mag niet, dus let daarop!
Heb je nog niet getekend dan schuift de einddatum door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Bedankt voor de info, dit houd dan in dat als ik vandaag teken, ik tot 2 januari in dienst ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 15:40

Barrycade

Through the...

Maar als TS een halfjaar contract had met een einddatum van 1 januari 2014 is het geen antidateren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Lodo schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:35:
Bedankt voor de info, dit houd dan in dat als ik vandaag teken, ik tot 2 januari in dienst ben?
Ja mits de CAO 1 maand hanteert, anders is de CAO leidend!

[ Voor 64% gewijzigd door Speedmaster op 02-12-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Geen CAO, alleen een arbeidsovereenkomst, met 1 maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

*knip* daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Die TRs lezen we echt wel.

[ Voor 76% gewijzigd door Rukapul op 02-12-2013 15:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Wat ik hier heb liggen voldoet hier aan:

http://www.juridischloket...indigingsovereenkomst.pdf

Bron: Juridisch loket.

Misschien handig voor anderen die met hetzelfde zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

En als Tip, schrijf je vandaag of morgen in bij het UWV en Werk.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Lodo schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:35:
Volgens mij gaat het altijd in kalendermaanden ( Of eigenlijk in betaal periodes, meestal kalendermaanden ). Als je vandaag zou tekenen zou je dus pas per 1 Feb uit dienst zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Heb je een jaarcontract? Als het namelijk een halfjaar contract is hoeft er niks gedaan te worden, enkel dat het contract niet wordt verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Ik heb een jaarcontract, maar deze wordt voortijdig beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Volgens mij gelden in geval van contracten met een beperkte duur niet de eerder genoemde opzegtermijnen. In het contract zelf staan als het goed is termijnen genoemd. Zo niet, dan geldt gewoon de einddatum van het contract!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
ATS schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:57:
Volgens mij gelden in geval van contracten met een beperkte duur niet de eerder genoemde opzegtermijnen. In het contract zelf staan als het goed is termijnen genoemd. Zo niet, dan geldt gewoon de einddatum van het contract!
Tenzij er een beding tot voortijdig opzeggen is opgenomen.

Maar dit is iets minder standaard dan initieel gedacht en wellicht dus een bezoekje langs het Juridisch loket waard.

De reden van beeindiging kan in dit geval ook meer van belang zijn dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Ik heb gebeld met het juridisch loket. Het gaat inderdaad per kalendermaand, ze raden mij anti-datering af. Dus vandaag tekenen is eind februari stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ja, maar controleer wel of je een tussentijds opzegbeding bent overeengekomen. Anders heb je alsnog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Ja, dat had ik al bekeken, bedankt voor alle informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Even een andere vraag, krijg je nog geld mee? Want als je niet akkoord gaat met het voorstel, dan moet de werkgever nog naar het UWV. De behandeltijd is ongeveer 6-8 weken (afhankelijk van re-dupliek ronde). Dat betekent: deze week aanvragen is (at best) vergunning eind januari. Dan moet er nog opgezegd worden met inachtneming van de opzegtermijn en dan is het al 1 maart 2014. Ik hoop dan ook dat je je onderhandelingspositie niet vergeten bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Nee ik krijg geen geld mee. Het probleem is als volgt, mijn werkgever wil mijn reiskosten niet meer vergoeden, dit is ook niet opgenomen in het contract. In deze vaststellingsovereenkomst staat wel dat ze de reiskosten betalen zolang het opzegtermijn loopt. Verder zijn er grote meningsverschillen t.a.v het werk.

Het liefst wil ik hier ook zo snel mogelijk weg. Tot februari is geen probleem voor mij, maar langer, liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Prima, zolang je er maar over na hebt gedacht.
Pagina: 1