Members only: Vaststellingsovereenkomst
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Living the American Dream
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Nee, dat heb ik niet. Ik zal contact proberen op te nemen met het juridisch loket. Het leek mij niet echt nodig, aangezien het een redelijke(?) standaard vraag is.ralpje schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:18:
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja: hen even laten kijken en een oordeel vellen. Anders eens zelf kijken naar een arbeidsrechtsadvocaat (het beoordelen van zo'n aanvraag is volgens mij redelijk standaardwerk en hoeft niet zoveel te kosten) of aankloppen bij een juridisch loket. Het UWV gaat hier volgens mij geen uitspraken over doen waar je later wat aan kunt hebben (i.e.: ze gaan niet op schrift bevestigen dat dit voldoet aan hun voorwaarden).
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 02-12-2013 15:29 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[ Voor 17% gewijzigd door Speedmaster op 02-12-2013 15:31 ]
Top, ik ben een half jaar in dienst geweest. Per 1 januari zou ik dan stoppen, opzegtermijn van 1 maand, kom ik op 2 januari uit?Speedmaster schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:29:
Ja dit staat goed, ECHTER de Werkgever dient de geldende opzegtermijn te hanteren.
Bij een meerjarig dienstverband geld er een regel van x aantal maanden per x aantal dienstjaren.
LET hierop! Het UWV zal anders wachten met het verstrekken van een WW uitkering als deze periode niet correct is toegepast!
Ja mits de CAO 1 maand hanteert, anders is de CAO leidend!Lodo schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:35:
Bedankt voor de info, dit houd dan in dat als ik vandaag teken, ik tot 2 januari in dienst ben?
[ Voor 64% gewijzigd door Speedmaster op 02-12-2013 15:36 ]
Volgens mij gaat het altijd in kalendermaanden ( Of eigenlijk in betaal periodes, meestal kalendermaanden ). Als je vandaag zou tekenen zou je dus pas per 1 Feb uit dienst zijn.Lodo schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:35:
Bedankt voor de info, dit houd dan in dat als ik vandaag teken, ik tot 2 januari in dienst ben?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Tenzij er een beding tot voortijdig opzeggen is opgenomen.ATS schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:57:
Volgens mij gelden in geval van contracten met een beperkte duur niet de eerder genoemde opzegtermijnen. In het contract zelf staan als het goed is termijnen genoemd. Zo niet, dan geldt gewoon de einddatum van het contract!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq