sessie beindigen ?

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zit af en toe in duitsland voor werk en log dan regelmatig in op een server die in in amsterdam staat. De verbinding is niet echt stabiel (ik vermoed dat dit ligt aan de brakke duitse dial-up, maar da's een ander verhaal).

Als ik nu inlog zie ik dat er nog steeds een sessie open staat, althans, daar lijkt het op. het commando 'w' laat een actieve sessie zien, 'who' laat op pts/2 nog een tweede sessie zien. Volgens 'ps axu' draaien er geen processen meer op pts/2. Kan ik deze 'zwevende' sessie beindigen ? hoe ?

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meestal sterven die sessies vanzelf af... ze zullen ook nog in je wtemp en bij het commando users voorkomen... Of ze weg te halen zijn? Staat vast wel ergens in de logs... als je die clear-t dan zijn ze weg.... Tis dus niet dat er nog connections open staan ofzo

Orkaan

edit:
typo's

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• B-Man
  • Niet online
Na een restart van sshd is de sessie weg.

Slotje.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:22
Als je een sessie of een process wil beindigen en het is linux/unix achtig dan kan je "kill -9 pid" (process id) gebruiken

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• B-Man
  • Niet online
wauskes: er zijn geen processen meer die "gekoppeld" zijn aan de sessie, De sessie opzich is geen process dat te "killen" is.

• Felicia
Met linux kan je alles killen.
Zelfs de huidige inlogsessie tijdens het werken er in.

Dat doe je gewoon door de openstaande shell te beeindigen of zie ik dat nou gewoon fout? :?

• B-Man
  • Niet online
Ik heb het over een sessie die ik een paar weken geleden verkeerd beindigde (verbinding viel weg). Ik heb alle processen die nog draaiden gekilled, de sessie bleef echter bestaan.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 12:31 schreef B-Man het volgende:
Na een restart van sshd is de sessie weg.

Slotje.
als dit het antwoord is: SLOTJE!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Felicia
Dan weet ik zo niet zeker of je die kan killen ik kijk hier wel even op mijn eigen linux bakkie of dat inderdaad mogelijk is. Zal het zo wel even laten weten (als je het neit erg vind).

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Waarom willen jullie nou een slotje?? Als antwoord = slotje, dan worden dat een hoop slotjes hier.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Je kan inderdaad gewoon de bijbehorende openstaande shell killen en dan is de sessie verdwenen. Doe is ps -aux | grep pts/X.

• Felicia
Ik wil liever niet een slotje want dan kan ik zelf weer eens wat proberen met mijn linux bakkie. Alleen is er een gek geweest die daar bij het boot script de koe heeft neergezet voordat ik ingelogd ben dus ik kan er niets mee helaas.

• B-Man
  • Niet online
EdgiX: niet dus, althans, dat was bij mij niet het geval. De shell (bash) heb ik tijden geleden al gekilled, maar het commando "who" liet nog steeds de sessie zien. Zoals ik al zei: "ps axu" liet zien dat er geen processen aan pts/2 hingen, dus het lijkt erop dat het gewoon een entry in een logfile is/was. Toch vreemd, ik dacht dat "who" openstaande actieve sessies weergaf.

• Felicia
Kan het dan niet toevallig zo zijn dat je je huidige sessie ziet en niet de vorige. Of er is inderdaad iets heel vaags aan de hand en dan weet ik het niet meer.

• B-Man
  • Niet online
Nee, ik weet zeker dat ik niet de huidige sessie zie. Ik zit namelijk op pts/1, en kon zien dat de sessie op pts/2 een maandje geleden was gestart.

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 13:01 schreef B-Man het volgende:
EdgiX: niet dus, althans, dat was bij mij niet het geval. De shell (bash) heb ik tijden geleden al gekilled, maar het commando "who" liet nog steeds de sessie zien. Zoals ik al zei: "ps axu" liet zien dat er geen processen aan pts/2 hingen, dus het lijkt erop dat het gewoon een entry in een logfile is/was. Toch vreemd, ik dacht dat "who" openstaande actieve sessies weergaf.
Vreemd, geen last van hier....

Verwijderd

gewoon ssh restarten

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 20:43 schreef triple-h het volgende:
gewoon ssh restarten
sshd :)

• B-Man
  • Niet online
Inderdaad, dat loste het *probleem* op, maar dat meldde ik al eerder. Ik ben wat voorzichtig met het herstarten van sshd. Niet dat ik bang ben dat hij niet fatsoenlijk herstart, maar ik heb het systeem nu zo dichtgetimmerd dat ik er alleen over ftp en ssh bijkan. Dus eerst ff telnet toegang opengezet, sshd restart, controle, telnet dicht. En toen was het probleem weg, opgelost.

Maarre: triple-h, dit is iets wat je bekend voorkomt ?
Pagina: 1