Ik wil een nieuwe pc gaan aanschaffen en heb daarvoor de laatste tijd veel reviews gelezen, best buys bekeken, en ik volg al een tijdje het desktop aankoop advies hier. Ik heb een lijst samen gesteld en wil graag dat er wat extra paar ogen overheen kijken die misschien iets zien wat ik anders of beter zou kunnen doen, of iets wat echt niet gaat werken. Voordat ik op de bestel knop druk
Op welke resolutie ga je spelen ?
Ik heb een 24 inch scherm van 1920 x 1200
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, spellen als Bf4, de nieuwe GTA, titanfall etc.. Shooters voornamelijk die ik op het huidige scherm op max instellingen wil kunnen gaan spelen de komende tijd.
Verder is het mijn thuisdesktop waar ik ook voor school en werk op zit, maar geen zware of specifieke programmas zijn daarvoor nodig. Enkel office etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1200,- max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig. Vanuit mijn oude desktop neem ik geen onderdelen over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Processor intel en videokaart van nvidea
( ik wil graag geen amd vs nvidea discussie starten hier, Ik heb van beide merken kaarten in het bezit gehad. Ik ben me verder bewust van het prijs/prestatie voordeel van amd op dit moment, alsook de samenwerking tussen amd en bf4 , en de ondersteuning van mantle in de toekomst. Ook weet ik dat de stock koelers op de 290/290x nu niet ideaal zijn maar er in de toekomst customs komen )
Mijn nvidea keuze is een bewuste en niet uit fanboy overwegingen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stille pc, vandaar deze kast
Ik wil de mogelijkheid hebben tot overclocken, vandaar de Z87 en de scythe
Geen dual videokaart opstelling dus geen sli of crossfire. Mocht de 780 onderdoen in de toekomst wordt die vervangen door de dan huidige goede kaart.
Lijst met onderdelen
Alvast bedankt voor het lezen van mijn topic en ik kijk uit naar de reacties
Op welke resolutie ga je spelen ?
Ik heb een 24 inch scherm van 1920 x 1200
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, spellen als Bf4, de nieuwe GTA, titanfall etc.. Shooters voornamelijk die ik op het huidige scherm op max instellingen wil kunnen gaan spelen de komende tijd.
Verder is het mijn thuisdesktop waar ik ook voor school en werk op zit, maar geen zware of specifieke programmas zijn daarvoor nodig. Enkel office etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1200,- max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig. Vanuit mijn oude desktop neem ik geen onderdelen over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Processor intel en videokaart van nvidea
( ik wil graag geen amd vs nvidea discussie starten hier, Ik heb van beide merken kaarten in het bezit gehad. Ik ben me verder bewust van het prijs/prestatie voordeel van amd op dit moment, alsook de samenwerking tussen amd en bf4 , en de ondersteuning van mantle in de toekomst. Ook weet ik dat de stock koelers op de 290/290x nu niet ideaal zijn maar er in de toekomst customs komen )
Mijn nvidea keuze is een bewuste en niet uit fanboy overwegingen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stille pc, vandaar deze kast
Ik wil de mogelijkheid hebben tot overclocken, vandaar de Z87 en de scythe
Geen dual videokaart opstelling dus geen sli of crossfire. Mocht de 780 onderdoen in de toekomst wordt die vervangen door de dan huidige goede kaart.
Lijst met onderdelen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | MSI N780 Twin Frozr Gaming 3G5/OC | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,38 | € 87,38 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,58 | € 62,58 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 63,92 | € 63,92 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 143,05 | € 143,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.157,72 | |