Amd based game pc

Pagina: 1
Acties:

• Bennie1988
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-12-2025
Beste mede tweakers,

Momenteel ben ik opzoek naar een leuke basis game pc op basis van amd.
Mijn bedoeling is om er de games die nu uit zijn zoals :
BF 4 op high of zelfs ultra wil spelen.
Ik heb het volgende in gedachten om te kopen:

AMD FX-8350 Black Edition
Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU
MB ASUS AMD AM3 CROSSHAIR V FORMULA-Z
Cooler Master N300
Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 OC DUAL-X Boost
Cooler Master Hyper 212 EVO
Western Digital Green WD20EZRX 2TB SATA3 64Mb 3.5inch (Als 2de schijf. Heb al ssd)
XFX PRO550W Core Edition

Is bovenstaand genoeg om Games op ultra te spelen?

Graag jullie advies.
Bedankt alvast

Groetjes,
Ben

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Modbreak:Dit hoort in Desktop aankoopadvies, dus daarom move ik hem die kant op.

Ik zou trouwens ook meer info in je start post stoppen. Wat doe je (naast gamen) met je PC? Wat is je budget? Heb je al onderdelen en zo welke? etc etc.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Om op ultra te spelen met respectabele fps raadt ik toch een 280x aan van ati. De voeding zou ik ook iets opschroeven.. amd is nogal happig op stroom verbruik. Bekijk mijn hobby projekt anders even bij mijn inventaris, dit draait alles op ultra m.u.v. crysis 3.. nja draait wel maar drops tot 30 fps en dat vindt ik minder :-) je hebt overigens een erg mooi moederbord uitgezocht!

Ps als tip: voeg even toe wat je budget is, zoals gropah ook al aangaf :-)

Edit: bf 4 kun je overigens prima op goede fps spelen met die kaart en settings op high. Kijk even op youtibe naar benchmarks

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Root op 07-12-2013 09:35 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

@boeles ATi bestaat al jaren niet meer, heet nu AMD.

Verder is je voeding meer dan prima voor dit systeem. Je hoeft echt niet verder omhoog, tenzij je grof wil gaan overklokken. Wat ik overigens wel aanraadt is in plaats van de 8350 een 8320 te kopen en die over te klokken naar de snelheid van de 8350. Is namelijk dezelfde chip voor minder geld :)

Verder is je moederbord nogal overkill, zijn prima andere plankjes voor de helft van 't geld :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mobo kan idd goedkoper, een hele mooie voor een lief prijsje is deze: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3 niet moedersmooiste, maar een lekker degelijk bordje met veel fases.
FX-8320 is een goed idee.
Voeding is prima.

Van het bespaarde geld kijken of je een HD7970/R9 280x kan vinden, maar die zijn nu vrij moeilijk te krijgen.

People as things, that’s where it starts.