Toon posts:

Ultrabook gericht op de toekomst gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers!

Ook ik ben weer op zoek naar een nieuwe laptop, maar nu voor mijn vriendin.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Allereerst is de laptop op de toekomst gericht. De prijs is geen grote factor, zolang het maar om een laptop gaat die ook de komende 5-10 jaar meer dan voldoende capaciteit heeft. Het systeem zal vooral worden gebruikt voor internet, Office, het kijken van films, (het bewerken, opslaan en) bekijken van veel foto's. Lichte toekomstige spellen als de Sims moeten ook in de toekomst uitstekend kunnen draaien. Daarnaast is een HDMI-aansluiting, een scherm van ongeveer 15" en een minimaal 720p-scherm een vereiste. Touchscreen is een leuke toevoeging, maar geen vereiste.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Goede prijs-kwaliteit verhouding met bovenstaande eisen staat voorop. Ik schat de richtprijs in op 800€ met 300€ speling en mag natuurlijk altijd (veel) goedkoper.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja en nee. Hij is bedoeld voor thuisgebruik, maar zal vaak in huis worden versleept. Accuduur is van groot belang. Hij moet er leuk uit zien en het liefst zo licht mogelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
We hebben geen voorkeur voor een merk. De laptop moet er qua uiterlijk mooi en strak uitzien.

Wat heb je zelf al gevonden?
De wenslijst die denk ik aan mijn voorwaarden voldoet is:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N550JV-CN270H€ 966,79€ 966,79
1Asus VivoBook S550CB-CJ087H€ 817,-€ 817,-
1Asus VivoBook S550CB-CJ088H€ 965,83€ 965,83
1Lenovo Thinkpad S540 (20B3001VMH)€ 1.237,83€ 1.237,83

Kunnen jullie mij advies geven in deze situatie en aangeven welke laptops naast de bovenstaande laptops uitstekend geschikt zijn? Voor mij is het namelijk lastig welke eigenschappen in de toekomst een vereiste worden.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:32
Heb je de BBG van deze maand al bekeken?

Sony Vaio Pro is krachtig, licht en ziet er naar mijn mening erg strak uit. En is nu met een i3 en alle kortingen (student) voor €780,- te krijgen via de Sony-shop. Zelfs zonder de korting is hij nog iets van €830. De i3 lijkt me voor jullie gebruik prima voldoen.

Bovendien krijg je er nu een gratis upgrade naar 256GB SSD + 8GB RAM bij. Prima deal.

[ Voor 9% gewijzigd door DwightKSchrute op 02-12-2013 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
DwightKSchrute schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:08:
Heb je de BBG van deze maand al bekeken?

Sony Vaio Pro is krachtig, licht en ziet er naar mijn mening erg strak uit. En is nu met een i3 en alle kortingen (student) voor €780,- te krijgen via de Sony-shop. Zelfs zonder de korting is hij nog iets van €830. De i3 lijkt me voor jullie gebruik prima voldoen.

Bovendien krijg je er nu een gratis upgrade naar 256GB SSD + 8GB RAM bij. Prima deal.
Nee nog niet, omdat de i5 en i7 in de BBG staan. Weet je zeker dat i3 ook voor in de toekomst meer dan prima blijft? Verder een prima tip, bedankt! Zijn er nog meer vergelijkbare systemen die ik over het hoofd heb gezien?

Verwijderd

Geen van de 4. De asus N550 wordt over het algemeen als infeneur gezien aan de asus N56. De asus Vivobook is een totale miskoop omdat een full-hd scherm ontbreekt, en dat voor meer dan €800...

Over de S540 kan ik niets zeggen, want hij is pas net op de markt. Ik vind hem echter erg duur.