Toon posts:

Nieuw PC - Games & All-Around

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allen, graag even jullie professioneel advies aangaande de keuze voor een nieuw toestel. Ik heb zelf 2 soorten die me lijken te voldoen aan mijn noden. Echter prijs/kwaliteit -> Waar voor mijn geld is me nog niet duidelijk.

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Zowel de games van nu als de komende jaren toch op een "deftig" niveau draaien ( Als ze na 5 jaar niet op hoogste kwaliteit meer draaien is me niet zo een probleem ).
- Standaard huis-keuken-tuin gebruik, dus DVD's kjiken, series, websites maken, Office beheer, geen teken en design gebeuren ;)
- Ik speel voor RPG's, MMO af en toe,... Ik kan me laten verleiden om zelden eens een FPS erbij te trekken ( zoals bv Crysis vanwege de boeiende opzet, verhaal, genre ).
- Graag wil ik laadtijden wel minimaliseren, maar 5 seconden wachten is voor mij hetzelfde als 6 seconden. Een verschil van 10 sec tegenover een minuut dan weer niet :)
- Ik ken niets van Overcloaken, voor de 4770K volg ik een beetje de meute.. : / ( hoewel ik weet dat ik het niet zal overcloaken, echter in de becijfering lijkt de chip toch algemeen beter te zijn, zelfs zonder cloaking.. )
- Qua cijfermateriaal lijkt een duurder toestel steesd beter, maar qua gebeuren op mijn scherm is het verschil nauwelijks te zien bv, dan verkies ik de goedkopere gebeurens.

•Wat mag het systeem gaan kosten?
- Richtprijs gaat naar 1200€ maar 1500€kan, als dit te verantwoorden is qua kwaliteit levensduur. Dingen die daadwerkelijk zichtbaar zijn op een scherm zijn dus te verantwoorden, terwijl voor mij een seconde langer wachten op een load tijd me niet stoort als dit besparing opleverd.

•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- 2 Schermen: HP 2306x

•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Al hetgeen wat hieronder in een lijst staat.

•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Samsung, Intel, WD, Corsair, Logitech genieten mijn voorkeur. Hiermee heb ik zelf zelden problemen gehad en zie ik niet meteen genoodzaakt om concurentieel materiaal te nemen ( ook als de prijs lager zou liggen )

•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ben niet zeker of ik mijn 2 HP schermen kan aansluiten op de GFX kaarten van onderstaande builds : /

Hierbij de builds:

Build1:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 289,90€ 289,90
1Asus Z87-PLUS€ 139,99€ 139,99
1Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC€ 292,04€ 292,04
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB€ 68,90€ 68,90
1Corsair Carbide Air 540 Zwart€ 111,80€ 111,80
1Logitech Speakersysteem Z523€ 47,90€ 47,90
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
1Logitech G510 Gaming Keyboard€ 109,90€ 109,90
1Logitech G400s Gaming Mouse€ 53,-€ 53,-
1G.Skill F3-12800CL10D-16GBXL€ 132,42€ 132,42
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 16,60€ 16,60
1Corsair Enthusiast TX750 V2€ 99,99€ 99,99
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 114,87€ 114,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.546,31

Build2:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,89€ 194,89
1Asus Z87-A€ 116,43€ 116,43
1XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation€ 214,71€ 214,71
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1002FAEX, 1TB€ 68,90€ 68,90
1Cooler Master HAF 912 Plus€ 74,50€ 74,50
1Logitech Z323€ 32,05€ 32,05
1Thermaltake Frio Advanced€ 49,72€ 49,72
1Logitech G510 Gaming Keyboard€ 109,90€ 109,90
1Logitech G400s Gaming Mouse€ 53,-€ 53,-
1G.Skill Ripjaws F3-14900CL9D-8GBXL€ 73,22€ 73,22
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 16,60€ 16,60
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 87,06€ 87,06
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.171,03

Bovenstaande heeft dus een verschil van 450€, iets wat ik graag ik eigen zak wil houden als dit qua prestaties zeker verantwoordbaar is. Echter als het meer slagkracht geeft in zijn totaliteit wil ik daarvoor natuurlijk het geld voor neerleggen.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Build 1:

CPU: i7 heb je niet nodig
Mobo: Z87 is voor te overclocken, heb je niet nodig H87 of B85 is goed genoeg
HDD: Black schijven, leuk maar overpriced. Kijk eens naar een seagate barracuda, 2x zoveel opslag voor amper meer.
Case: Erg duur, voegt weinig toe imo. Maar goed case is vooral voor de looks zeker? Is dus een eigen keuze.
CPU Koeler: Je gaat niet overclocken maar wel 70€ voor een koeler? ... met eentje van 25€ zoals een gelid tranquillo ofzo zit je ook al ruim goed
RAM: 8GB ram gaat zeker voldoende zijn. Gewoon 1600Mhz CL8/9 nemen.. (ik ben fan van crucial ballistix) Hoppa: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Voeding: 750w is echt niet nodig. 500W van goede kwaliteit is al meer dan genoeg. Seasonic, XFX, ...
GPU: afhankelijk van de games die je speelt ben je misschien beter af met een AMD 280X
SSD: Goed, maar zou een grotere nemen... 128GB is zo vol. Voor het gemak & omdat het past in het budget + voor de toekomst. Deze is goed/beter pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB

Build2:
CPU: Goed, eventueel overclockbaar. Neem gerust de niet-K versie. Het verschil in Mhz merk je niet. Wel goedkoper.
Mobo: een H87 of B85 mobo = goedkoper & even goed
GPU: Zou iets meer aan de GPU uitgeven dan --> AMD 280X
HDD&SSD: zie hierboven
Voeding: zie hierboven, vind deze niet echt een toppertje
CPU koeler: nog steeds erg duur... kijk ook eens in de BBG

Dat brengt mij bij de BBG...

reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2013

Eigenlijk zoek je gewoon dit systeem...

[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 02-12-2013 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inrage,

bedankt voor de snelle support.
spijtig genoeg rijkt de kennis van vroeger niet zo ver meer met de kennis die nu wat nodig is voor me. De HDD's van WD zijn nu in kleuren opgedeeld ( ik moet het allemaal nog eens nalezen ) maar volg dus spijtig genoeg daardaar steeds de overgrote meute...
De Case in kwestie hoeft niet noodzakelijk voor de looks, maar het is blijkbaar weer opletten geblazen dat je Mobo erinpast of niet ATX en ATXe... Vond de Air sowiso al een spijtige keuze moest het die worden... ( maar die kan dan wel ATXe aan als MoBo ).

GPU zal ik bekijken alsook de HDD. Ik ben blij dat je toch ook een SSD verkiest met meer inhoud, hier twijfelde ik al van de beginne aan, echter koste de 256GB van Samsung wel wat meer ( hetgeen het prijskaartje op het einde dus maar hoger instuurde ).
Voeding wou ik wel zeker van zijn of ik met 500W wel zou toekomen. Ik heb heden een toestel van 7 jaar terug dat nu aan het afhaken is en op 500W draait. Dacht mogelijks vanwege de zwaardere GFX kaart en koeling een zwaardere voeding nodig te achten.
CPU koeler, ook hier weer de meute volgen. Ik kijk het na.

Ik zal de BBG eens doornemen zo meteen! :D

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Een systeem zoals jij wil, wat ik omschrijf als "high end multimedia machine met focus op games zonder overclocken" zou ik zelf in ITX formaat stoppen. Lekker compact, neemt wat minder plaats in op/onder de bureau.

--> pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart

Zelf wou ik ook deze case, maar met een overclockte CPU + SLI GPU opstelling ben ik maar voor de ruimere case gegaan met wat meer airflow ;)

--> pricewatch: Fractal Design Define R4 Titanium Grey

Deze heb ik zelf, heel tevreden van! (als je het deurtje niet beu vindt natuurlijk... powerknop enzo staat wel bovenaan)

--> pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0

Vind ik persoonlijk een leuke budget oplossing, passen wel geen mega grote koelers in maar die heb je ook niet nodig. Meeste GPUs passen er wel in.

[ Voor 16% gewijzigd door Inrage op 02-12-2013 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inrage,

Zoals je meld is het inderdaad voor mij liefst een "high end multimedia machine met focus op games zonder overclocken".
Graag zou ik er wel toch een 7 jaar mee overbruggen ( natuurlijk met degradatie van geleverde kwaliteit na een 5 jaar ). Ik upgrade namelijk nooit enige hardware tot de PC een 7 jaar is en ik alswaar een volledig nieuw toestel aanschaf.

Hetgeen je hierboven voorsteld is best wel netjes :) Er zijn voldoende mogelijkheden, maar je kan dus best met een I5 evenveel bereiken dan met een I7?
Alsook het RAM geheugen, geen 16GB voorzien toekomst gericht? Met oog op alle prestaties die meer en meer moeten geleverd worden probeer ik eerst het systeem wat mee te kunnen laten groeien, om nadien te laten verzwakken tot 7 jaar.

Mag ik je misschien vragen, indien je 1200€ zou hebben, welk toestel jij zou opzetten, wetende met de voorliefde voor een "high end multimedia machine met focus op games zonder overclocken"? Ja, er mag iets over dat budget gaan :) Maar indien je dezelfde prestaties kan leveren met 1200€ waarom dan 1500€ uitgeven? ;)

Alvast bedankt voor de cases te tonen, ze maken echter de keuzes immers meer moeilijk :D

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
7 jaar zonder videokaart upgrade is 'onmogelijk', dat zou ik echt uit mn hoofd zetten.
Wil je toch zo lang mogelijk met je pc doen zal de videokaart het eerst outdated zijn, neem dan minimaal een 290(x)/780(ti) ten koste van andere onderdelen.
Built 2 + betere videokaart is dan de beste keus.
Vind je het niet erg de videokaart over 3-4 jaar te vervangen zou ik voor de betere processor gaan (built 1 + 3GB videokaart).

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mitsumark,

het lijkt onrealistsch, maar ik ben nog steeds aan mijn originele 8800 GFX kaart toe van 7 jaar terug. Ze loopt echt wel op de laatste benen voor gaming, settings staan vooral op low enzovoort ( dat bedoel ik dus met het gaandeweg aftakelen, dat je jaar na jaar de settings lager gaat brengen :p ).

Ik zal je info alvast meenemen om alles terug op de tekentafel te bekijken, maar mogelijks zal ik proberen om de GFX kaart zolang mogelijk te houden, ben namelijk nooit zeker als ik 3-4 jaarl ater een nieuwe GFX wil dat dan mogelijks weer gans het MB anders moet, waardoor er weer nieuwe RAM moet, etc etc...

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je een PCIE 3.0 x16 slot hebt, zou je over drie jaar zonder problemen een nieuwe GPU moeten kunnen installeren hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Robbedem,

ok, als Inrage misschien nog wat achterlaat zal ik morgen alvast een aangepast lijstje maken. Zien wat ik qua prijs bekom met de voorstellen die ik hier al verkregen heb. Eventueel kan de case dan nog wel aangepast worden naar hetgeen Inrage voorbrengt ( moet ik wel even bij mijn leverancier nahoren of hij deze cases kan bekomen :) )

Dank alvast!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 21:50:
Hey Mitsumark,

het lijkt onrealistsch, maar ik ben nog steeds aan mijn originele 8800 GFX kaart toe van 7 jaar terug. Ze loopt echt wel op de laatste benen voor gaming, settings staan vooral op low enzovoort ( dat bedoel ik dus met het gaandeweg aftakelen, dat je jaar na jaar de settings lager gaat brengen :p ).

Ik zal je info alvast meenemen om alles terug op de tekentafel te bekijken, maar mogelijks zal ik proberen om de GFX kaart zolang mogelijk te houden, ben namelijk nooit zeker als ik 3-4 jaarl ater een nieuwe GFX wil dat dan mogelijks weer gans het MB anders moet, waardoor er weer nieuwe RAM moet, etc etc...
Ik weet niet welke 8800 je hebt (sowieso mazzel dat ie het nog doet), maar als je standaarden/wensen/eisen ZO laag zijn is het VEEL verstandiger om nu een midrange kaartje van 150 euro te kopen en ditzelfde over 3-4 jaar weer te doen.
Pagina: 1