Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 14:54
Na een HTPC topic waarna de onderstaande configuratie overblijft, is het enige probleem dat rest eigenlijk de behuizing. Ondanks dat het een HTPC moet worden, hoeft er geen speciale HTPC behuizing worden aangeschaf, omdat hij in de meterkast kom te staan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 55,60€ 55,60
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 57,20€ 57,20
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 33,18€ 33,18
1Noctua NH-L9a€ 35,10€ 35,10
1Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9€ 44,-€ 44,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,56€ 32,56
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,69

De pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0 was tot zover de beste kandidaat. De nieuwste versie met USB 3.0, simpel en strak, relatief gezien best klein en hij is ook nog eens niet duur.

Nu weet ik dat er genoeg Tweakers zijn die dergelijke servers in de meterkast en andere kleine ruimtes hebben staan. Dus misschien kunnen jullie nog alternatieven aanraden voor deze kast. De eisen zijn vrij simpel:
  • Compact.
  • Micro-ATX.
  • Goede bouwkwaliteit.
  • Fatsoenlijke koelmogelijkheden.
  • Hoewel lawaai geen probleem is, wil ik wel kwalitatief goede fans.
  • Geen poespas, gewoon strak en simpel.
  • Evt. kabelmanagement.
Weinig behuizingen in de Pricewatch voldoen aan mijn eisen, ook heb ik het idee dat ik belangrijke alternatieven mis. Het is erg lastig zoeken tussen de grote hoeveelheid verschillende kasten. De Core 1000 is natuurlijk al een stuk groter dan de echte HTPC behuizingen. Als gevolg van het kiezen voor een andere kast, is er misschien de mogelijkheid om een andere voeding en CPU-koeler te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 14:16
Waarom meet je niet gewoon op hoeveel ruimte je hebt, en zoek je even in de pricewatch op die afmetingen. Koeling kan je gewoon aanpassen, en wat maakt je de rest nou helemaal uit, als het ding toch ergens in een kast wordt weggewerkt?? Ik zou gewoon de goedkoopste ervoor nemen. Knappe fans en voeding is wel van belang, maar het framepje waar je de boel in ophangt zou ik dan niet relevant vindne.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 14:54
Had al het idee opgevat om van karton even een test exemplaar te maken van dezelfde grootte. Op die manier weet ik zeker dat het past :D

Met dit topic hoop ik nog een paar alternatieven te krijgen voor deze kast. Google wil niet echt helpen, veel kasten zijn of veel te duur of gewoonweg te groot. De andere kant op heb je nog een heel stel mini-ITX kasten waar ik natuurlijk ook niet veel aan heb.

Ik had gedacht dat er veel meer verschillende cases waren, gericht op server/htpc. Veel serverkasten hebben bijvoorbeeld ook 6 interne 3.5" bays. Heb er 2 nodig en meer zeker niet, SSD en misschien ooit een harde schijf.

--- Edit ---

De pricewatch: Silverstone Temjin TJ08B-E is ook wel een mooie kast, maar wederom net iets te duur. Gaan we toch even onthouden!

[ Voor 15% gewijzigd door TheNephilim op 02-12-2013 13:51 ]