Plaatje in elk document geprint als PDF

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:40

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Het is heel simpel: Op elk document welke is geprint als PDF (met een PDF-printer dus) moet bovenaan de pagina een plaatje ingezet worden.

Ik heb geprobeerd met CutePDF, NitroPDF, PDF xChange and Acrobat 11. Ik kan nergens een optie hiervoor vinden..? Ik had verwacht dat er ergens in de Printer preferences van de PDF-printer wel een setting zou zijn die dit voor elkaar maakt, maar dat is er niet.

Ik kan me niet voorstellen dat hier geen oplossing voor zou zijn, maar ik kom er niet uit.
Iemand hier met een ingeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:35
Geen idee welk programma je gebruikt, maar misschien kan je via word gewoon telkens een sjabloon invoegen?

Overigens kan je met word gewoon opslaan als pdf en heb je dus niet meer die 'printers' nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De header instellen van het document?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Het is niet altijd een document vanuit Word. Kan ook een toegemaild iets zijn. Daarom moet het logo ook worden toegevoegd op het moment dat het wordt geprint als PDF.

Het kan bijvoorbeeld ook een PDF zijn vanuit een SAP-achtig programma, die dan bijvoorbeeld opnieuw geprint wordt als PDF met dan daarin een logo. En dus niet dat die gebruiker die PDF eerst moet openen in Acrobat, plaatje invoegen, opslaan, etc. Want dit is iets wat tig keer per dag voorkomt. Dus het moet gewoon zijn print als PDF, plaatje komt er automagisch in en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:18
Voorgedrukt papier? Lijkt mij makkelijker en goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-05 08:34
da_PSI schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:34:
Voorgedrukt papier? Lijkt mij makkelijker en goedkoper
Hoe kun je voorgedrukt papier gebruiken als het gaat om een digitale afdruk?

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Die tools die je noemt hebben vaak toch wel een mogelijkheid voor een watermerk of overlay die standaard meegeprint wordt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:39:
Die tools die je noemt hebben vaak toch wel een mogelijkheid voor een watermerk of overlay die standaard meegeprint wordt?
Dat dacht ik dus ook, maar of ik zoek niet goed en kan het dus niet vinden, of ik zoek te moeilijk en kijk er daardoor overheen..?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb ooit zoiets in een cups-pdf filter gescript (gebuikmakend van een toolkit geschreven in Python meen i), maar dat is een tijdje terug&heb het niet meer kunnen vinden. Als je op 'PDF overlay' of 'PDF stitching' zoekt kom je nogal wat tegen heb ik gezien, misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:18
volgens mij is het de watermark optie, alleen is dat misschien dan weer een tekst optie ipv een afbeelding. Zelf gebruikte ik een pdf creator (weet niet meer welke) en laadde een JPG als achtergrond om er briefpapier van te maken. Het was een creator waarvan een test versie met HP computers werd meegeleverd.

NitroPDF legt hier uit hoe het moet:
http://support.nitropdf.com/entries/24105588-Watermarks

Nu alleen nog zorgen dat het ook meegeprint wordt. Ik denk dat profielen het wel oplossen.

[ Voor 23% gewijzigd door jopie op 02-12-2013 15:07 . Reden: Nitro toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
CutePDF kan dit ook zeker, echter moet je dan wel een betaalde versie kopen. Met de SDK kan je ook sjablonen maken enzo :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
jopie schreef op maandag 02 december 2013 @ 15:03:
volgens mij is het de watermark optie, alleen is dat misschien dan weer een tekst optie ipv een afbeelding. Zelf gebruikte ik een pdf creator (weet niet meer welke) en laadde een JPG als achtergrond om er briefpapier van te maken. Het was een creator waarvan een test versie met HP computers werd meegeleverd.

NitroPDF legt hier uit hoe het moet:
http://support.nitropdf.com/entries/24105588-Watermarks

Nu alleen nog zorgen dat het ook meegeprint wordt. Ik denk dat profielen het wel oplossen.
Hiervoor moet je de PDF openen in NitroPDF. Dit is niet wat we willen. De overlay, watermark, background of hoe het ook maar genoemd wordt, moet worden ingevoegd op het moment van printen als PDF.

Ik heb wel een profile gemaakt, maar in de NitroPDF Printer is geen optie om dat profile toe te passen op alles wat de NitroPDF Printer print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Dan zou ik eens kijken naar PDF Complete, dat is degene (schiet me te binnen) waar ik het mee deed.
Op de site van Novapdf zie ik ook staan dat ie kan printen met een watermark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
NovaPDF it is! Exact zoals ik het gedacht had en bedoelde.

Gewoon in de NovaPDF printer preferences een watermark instellen voor alles wat ie print en done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
CutePDF Pro moet het ook kunnen.

http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/Pro.asp:
Add Watermarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Mij valt het als Acrobat X gebruiker iedere dag weer tegen dat het daarin nietkan. Zo ongeveer 3 miljo en opties, maar geen briefpapier als achtergrond gebruiken. Mooi dat jij verder kunt.
Pagina: 1