Audio via bluetooth naar non-bluetooth versterker?

Pagina: 1
Acties:

• p1lot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-01 18:28
Hallo,

Ik heb een goede - maar oude - versterker staan met mooie speakerset.
Nu wil ik graag de muziek van Spotify op mijn ipad en/of smartphone (android) afspelen op mijn versterker+speakers. de CD speler heeft het begeven en die gebruikte ik sowieso al niet meer.

De versterker heeft echter nog geen LAN, bleutooth of wifi features, dus ik zit vast aan analoge input.
bestaan er eenvoudige bluetooth-to-analog audio aparaatjes die mijn digitale input als analoge input binnen krijgen bij de versterker?

Budget wil ik laag houden omdat er op termijn de Denon AVR X1000 aan komt (mid 2014) en ik het apparaatje dan niet meer nodig heb.

Alvast bedankt voor de suggesties!

[ Voor 10% gewijzigd door p1lot op 02-12-2013 11:29 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13

timovd

Voorsprong door techniek

Ja! Waar heb je zelf op gezocht?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• p1lot
ik zocht op bluetooth to optical out, maar vind enkel ontzettend high end appratuur met veel meer features dan ik eigenlijk zoek, heb je suggesties van producten of betere zoektermen?

(het hoeft geen optical te zijn overigens)

[ Voor 11% gewijzigd door p1lot op 02-12-2013 11:34 ]

Verwijderd

pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices

Deze moet je hebben :)

werkt uitstekend, heb er ook 2 van staan.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Die gebruik ik ook, hij heeft alleen geen optical out ;)
De vraag is: moet het persé optical zijn, of mag analoog ook? Spotify biedt nou niet bepaald de meest hoge audiokwaliteit. Voor mij persoonlijk is een analoge aansluiting voldoende.

Hier staat tekst

Verwijderd

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:36:
Die gebruik ik ook, hij heeft alleen geen optical out ;)
De vraag is: moet het persé optical zijn, of mag analoog ook? Spotify biedt nou niet bepaald de meest hoge audiokwaliteit. Voor mij persoonlijk is een analoge aansluiting voldoende.
Er staat in zijn reactie al dat het geen optical hoeft te zijn :) Leek me ook onzinnig, heeft geen meerwaarde op A2DP

• p1lot
optical is inderdaad geen must, en deze valt in het budget wat ik zoek, nog even de reviews nalezen en ik denk dat ik deze maar neem.

Dank voor jullie snelle reacties!

PS: spotify doet het best goed met audiokwaliteit tegenwoordig hoor, meeste tracks zijn 320kbps tegenwoordig. Het is nog geen lossles, maar dat verschil hoor ik meestal enkel met headphones.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 22:00
Als je telefoon het ondersteunt zou je voor een bluetooth receiver met APT-X kunnen gaan. Dat is momenteel zo ongeveer het maximale wat je uit bluetooth kunt halen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Verwijderd

Waarom overweeg je geen Airport Express? Werkt via je iPad perfect samen met je receiver en de output van het apparaatje is zowel analoog als optisch. Ook Spotify streamen kan op deze manier vanaf je iPad. Overigens is de output van Spotify prima hoor, alleen moet je de kwaliteit wel op 320kb/s zetten.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 22:00
En op zijn Android device dan?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

knopper

Sander Knopper

De Argon BT2 is ook het overwegen waard gezien de optical output: http://www.hifiklubben.nl...bluetooth-receiver-62664/

Schijnt wel dat je receiver 24bit/192kHz moet ondersteunen om de optical output te kunnen benutten.

Ik heb er zelf geen ervaring mee overigens.

Verwijderd

heb op ebay bluetooth stickje besteld voor tientje werkt uitstekend!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:16:
heb op ebay bluetooth stickje besteld voor tientje werkt uitstekend!
Geweldig man. En hoe sluit je die aan op je versterker?
Pagina: 1