Ik overweeg om een Medion NAS aan te schaffen voor het streamen van media met aparte ondertitels, copy&paste met USB stickje heeft niet de voorkeur
Omdat ondertitels erbij moeten heb ik de volgende opstelling en vraag:
Ik heb een ASUS O!Play Mini Plus die wireless kan verbinden met mijn router.
Deze mediaspeler kan werken met o.a. DLNA en netwerk shares.
DLNA valt af omdat deze geen aparte ondertitels aankan (blijkt na zoekwerk op diverse fora en eigen test).
Een netwerkshare vanaf de PC werkt wel met aparte ondertitels, alleen moet dan de PC aan blijven staan.
Dat is niet de bedoeling, nadat de media op de NAS staat moet de PC uit kunnen.
Is het daarom mogelijk om media met ondertitels op een NAS te zetten die met Samba shares kan werken, en dan vervolgens de PC uit te zetten?
Dan staat dus alleen de NAS aan (die staat dan altijd aan, dat is geen probleem) en de PC staat uit.
NAS is verbonden aan de router en kan zo streamen naar de mediaspeler.
Hopelijk is dit voldoende info, en heeft iemand een antwoord voor me.
Alvast bedankt voor de moeite!
Omdat ondertitels erbij moeten heb ik de volgende opstelling en vraag:
Ik heb een ASUS O!Play Mini Plus die wireless kan verbinden met mijn router.
Deze mediaspeler kan werken met o.a. DLNA en netwerk shares.
DLNA valt af omdat deze geen aparte ondertitels aankan (blijkt na zoekwerk op diverse fora en eigen test).
Een netwerkshare vanaf de PC werkt wel met aparte ondertitels, alleen moet dan de PC aan blijven staan.
Dat is niet de bedoeling, nadat de media op de NAS staat moet de PC uit kunnen.
Is het daarom mogelijk om media met ondertitels op een NAS te zetten die met Samba shares kan werken, en dan vervolgens de PC uit te zetten?
Dan staat dus alleen de NAS aan (die staat dan altijd aan, dat is geen probleem) en de PC staat uit.
NAS is verbonden aan de router en kan zo streamen naar de mediaspeler.
Hopelijk is dit voldoende info, en heeft iemand een antwoord voor me.
Alvast bedankt voor de moeite!