Caiway glasmodem (Genexis) patch kabel issues

Pagina: 1
Acties:

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09
Hi everyone,

Mijn glasmodem van Caiway (Genexis) is vorige week gekomen.
Voor de duidelijkheid even een plaatje elders uit het forum genomen zodat we weten hoe dat eruit ziet.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1216252/305270%20%28800%20x%20600%29.jpg
Het probleem is fysiek de optical ( reguliere patchkabel ) middels de grote plastic mount in te voeren in mijn "pachkast" in de meterkast....

Bij het invoeren merkte ik dat ik de laatste centimeter niet goed kon doordrukken. Hij zat vast.
Nadat ik eens goed keek zag ik dat de plasticmount om de patch kabel niet goed / netjes dichtzat (klem!).
Er zit dus een verdikking = blokkeren bij invoeren.

Dat plastic stukje mount zit in elkaar met 4 slappe haakjes ( van het vastklikken en klaar ).
Enfin de mijn niet; ik trek dus de mount in 2 delen keurig uit elkaar en kom er achter....
hoe de fuck moet nu de patchkabel weer terug?

Voor de leken; een fiber patckabel kan op 4 standen gemonteerd worden:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1216252/optical-sc-connector.jpg

Enfin ik bel de helpdesk en wil dus weten; goh die leuke connector moet ik opnieuw in elkaar klikken maar dat 3-hoekje; hoe zit dat gemonteerd in de plastic mount? Je snapt hem al die mensen zijn super oplossings gericht en begonnen met op de post; retour etc etc -> daar ga ik geen 3 weken op wachten!

Kan iemand even van zijn glasmodem een foto of 2-3-4 ( details graag ) van de optical SC kabel en hoe die in die waardeloze mount behoort te moeten zitten? Dan klik ik hier meer de shitzooi in elkaar en kunnen we eindelijk de 21e eeuw in met ons internet.

Alvast bedankt en ja me = dumbass ik had eerst even zelf goed moeten kijken.

Anyone die en plaatje kan schieten en een tweaker kan helpen? Alvast bedankt mannen en vrouwen!

• Seven_of_Nine
Ben een klein stukje verder wederom bedankt aan Google; de FTU is van Attema ( FTU is een zoiets als je glasvezel ISRA punt in je huis ) dit ziet er van binnen vrij simpel uit:
http://cdn.attema.com/dow...dleiding_CIF_FTU_V1.3.pdf

Ik denk dat het me zo gaat lukken; nogmaals als iemand een colse-upje kan schieten; graag ;-)
alles helpt; vanavond waarschijnlijk weer verder hiermee!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Beste Seven_of_Nine,

Heb je inmiddels contact met ons gehad? Indien dit niet het geval is kan je dan via een intern bericht je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Caiway schreef op donderdag 05 december 2013 @ 08:28:
Beste Seven_of_Nine,

Heb je inmiddels contact met ons gehad? Indien dit niet het geval is kan je dan via een intern bericht je adresgegevens doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Harma
->
Seven_of_Nine schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:50:
Enfin ik bel de helpdesk en wil dus weten; goh die leuke connector moet ik opnieuw in elkaar klikken maar dat 3-hoekje; hoe zit dat gemonteerd in de plastic mount? Je snapt hem al die mensen zijn super oplossings gericht en begonnen met op de post; retour etc etc -> daar ga ik geen 3 weken op wachten!
;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Seven_of_Nine
Contact gehad inderdaad!
Zowaar een eerdere afspraak met de monteur gemaakt en gecancelled omdat sinds gisteren na correcte positionering van de kabel in de mount eindelijk de connectie in de FTU gemaakt kon worden!
Signaal was actief en werkend; op 1431DC #5 nu helemaal over naar 200/200; de Entone werkt en alles.
De kabelmodem is ook al (door jullie) gedeactiveerd -> gaat ie nog terug?!?!

Dus positief dat eenmaal na fysiek inbrengen van de mount van het modem in de FTU alles perfect het doet.
Bijzonder naar dat ik zelf moest constateren dat de mount niet goed dicht zat en dat het lastig is om tot de kennis te komen hoe de mount moet zitten. Ik beschouw dit overigens als een incident en geen standaard practice maar toch; het inbrengen van de mount in de FTU; dat is best wel een cruciale en lastige schakel.

Dank voor de handreiking; dit topic mag dus ook dicht en kan het tweakers archief in; wie weet heeft iemand er nog eens iets aan.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 15:16
Nog even een foto'tje van het eindresultaat? ;)

PVO

• Seven_of_Nine
@Raven je hebt gelijk ;-)
Toch wil ik wel Caiway positief aanmerken vanweg het feit dat ze op een communicatie platform wat niet van hun ons mij toch een handreiking doen. Ik weet dat er ook webcare van Telfort hier aanwezig is maar toch.

De provider en de service is een ander onderwerp; punt van het verhaal is wel dat de FTU van Attema en die geweldige bijhorende mounts wat mij betreft best RUK zijn. Anno 2013 (bijna 14) met ontwikkeling te over in gebruikers gemak met bekabeling ( denk aan Lightning adapaters van Apple ) is echt dat FTU gebeuren gewoon triest!

Einde liedje -> kabel zit erin. De beloofde 200/200 komt er ook uit. Entone IPTV (ander onderwerp van gesprek links en recht) werkt ook okay.

So far so good!

<< op verzoek een plaatje van de OUDE situatie >>
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1216252/IMG_1684_Thumb.jpg
<< plaatje van nu komt later; FTU hangt links onder aan de zijkant ONDER dat oranje ding van de KPN >>

[ Voor 14% gewijzigd door Seven_of_Nine op 05-12-2013 11:18 ]

Pagina: 1