grotere harde schijf nodig

Pagina: 1
Acties:

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
Hallo ik heb een grotere harde interne schijf nodig{nou ja wil}en ik heb een dagje op het net via google zitten kijken en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Dus zou ik het zeer waarderen als iemand mij advies zou kunnen geven over wat een goede schijf zou zijn.

Ik zal op het einde een paar screenshots neerzetten van mij systeem componenten en huidige harde schijf en ik heb niet meer dan 750gb tot 1tb nodig en het liefst een snellere schijf dan mij huidige{6gb\s} maar kwaliteit is ook belangerijk.

Ik gebruik deze computer vooral voor het proberen van spelletjes en internetten en films en series te kijken.

Mij budget is tussen de 100 en 150 euro.

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD FX-8350 16 °C
Vishera 32nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 800MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MSI 990FXA-GD65 (MS-7640) (CPU 1) 29 °C
Grafisch
LCD195VXM+ (1280x1024@60Hz)
1024MBATI ASUS EAH5850 Series (ASUStek Computer Inc) 38 °C
Opslag
298GB Hitachi HDT721032SLA360 ATA Device (SATA) 43 °C
Optische schijven
ASUS DRW-24F1ST a ATA Device
DTSOFT Virtual CdRom Device
Geluid
High Definition Audio-apparaat

[ Voor 27% gewijzigd door petjax op 02-12-2013 00:35 ]

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2025
Gewoon een schijf erbij plaatsen?

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-02 22:22
Sowieso zijn er geen betaalbare grote schijven >1TB die ook nog eens sneller zijn dan 6Gb/s. Hooguit wat SSDs die die snelheid halen op het moment. Voor hardeschijven kun je ook heel mooi terecht in de Tweakers Pricewatch (Ik heb een voorselectie voor je gemaakt van 3.5" schijven van 750GB tot 2TB met SATA 300 of SATA 600). Je kunt voor de helft tot 1/3e van je budget al een nieuwe schijf hebben :) En eigenlijk alle merken zijn gewoon fatsoenlijk tegenwoordig. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor Western Digital/Hitachi, maar er zijn ook genoeg mensen die liever een Seagate hebben. Dat maakt tegenwoordig eigenlijk zo goed als niets meer uit.

Waarom zeg ik dat je niet sneller komt dan die 6Gb/s? Nouja, sowieso omdat er nog geen snellere SATA standaard is ;) SATA is de manier van aansluiten en communiceren tussen schijf en je moederbord. Daarnaast haalt een goeie desktop schijf tegenwoordig maximaal ~150MB/s (of 1,5Gb/s), en dat komt puur door de techniek. Als je daar meer over wilt weten raad ik je aan om te googlen op hoe harde schijven werken.

Weet in ieder geval dat je met harde schijven (in tegenstelling tot SSDs) eigenlijk geen slechte schijven meer kunt kopen :)

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
Ok dank jullie wel,maar lurourini ik heb mijn oude schijf al aan mij nichtje beloofd en als ik er al 2 schijven in plaats dan koop ik liever 2 nieuwe.

en xudonax ik bedoelde dat ik een 6gb\s wil,want ik heb nu een 3gb\s en ik dacht al dat ze niet veel verschillen,maar ik kan het altijd vragen toch en het is mijn 2e computer dus de snelheid is niet zo belangerijk,maar als het sneller kan dan waarom niet? toch.

En ssd vind ik een beetje te duur voor deze computer,ik heb al 1200euro aan ssd in mijn "werk"computer{veel data en video bewerkingen} en dat vind ik wel genoeg,en ik heb al ongeveer 1500 a 2000 euro gereseveerd voor een nieuwe computer voor het gamen en films en tv series te kijken maar dat komt pas over een maand of 3a4 vrij,zo dus moet ik het nog even met dit oude beestje uitzingen en kan ik deze voor internetten gebruiken.

maar ieder geval erg bedankt voor jullie tijd en moeite.
Peter.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je hebt drie keuzes: WD, Toshiba of Seagate. Voor 100 euro haal je bij elk merk een 3TB disk die allemaal SATA-3 (6Gbit/sec) doorvoer aan kunnen. Dat haal je toch niet want de disken zijn intern niet snel genoeg. Ze halen zelfs de SATA-2 maximale spec niet.

Aan jezelf de keuze het merk vast te stellen.

https://discord.com/invite/tweakers

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je zou beter een SSD en een HDD kunnen nemen.

Bijv. een 120 of 240 GB M500 van Crucial en een 1TB schijf van een van de drie genoemde merken.
Dan is alles snel, en heb je ook een grote schijf voor opslag die niet SSD-snel hoeft te zijn.
Pagina: 1