Alleen HDMI sound gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-01 13:23
Ik gebruik momenteel HDMI output van mijn R9 290 naar mijn versterker. Dus alleen voor geluid. In windows 8 wordt dit gezien als een beeldscherm, waardoor mijn muis van de rand verdwijnt. Is het mogelijk om geen bureaublad te hebben maar wel audio?

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-01 19:26
Ik ben bang van niet,

Ik heb een HTPC met dual HDMI out, eentje naar de beamer en eentje naar de receiver.
Windows blijft de receiver als 2de scherm zien. Wanneer ik het scherm uitschakel is ook de audio weg.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02 08:14
Volgens mij is dat zelfs mogelijk op meerdere manieren... dit is echt een issue wat je met een simpele google opdracht al had kunnen oplossen.

Sowieso is een probleem van de TS al duidelijk en dat is hoe de beeldschermen zijn ingesteld. Als je muis nu van de zijkant van het bureaublad af kan lopen dan staan de boel op 'uitbreiden' en dan krijg je idd een groter bureaublad waar de muis dan naartoe kan. Als de TS het beeldscherm kloont dan zou het probleem met de muis al opgelost moeten zijn... en dan zal het met het geluid ook goed moeten gaan. Gaat het nog niet goed met het geluid, dan moet je onder configuratiescherm -> geluid... even de juiste uitgang voor audio selecteren.

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
MicGlou schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:32:
Volgens mij is dat zelfs mogelijk op meerdere manieren... dit is echt een issue wat je met een simpele google opdracht al had kunnen oplossen.

Sowieso is een probleem van de TS al duidelijk en dat is hoe de beeldschermen zijn ingesteld. Als je muis nu van de zijkant van het bureaublad af kan lopen dan staan de boel op 'uitbreiden' en dan krijg je idd een groter bureaublad waar de muis dan naartoe kan. Als de TS het beeldscherm kloont dan zou het probleem met de muis al opgelost moeten zijn... en dan zal het met het geluid ook goed moeten gaan. Gaat het nog niet goed met het geluid, dan moet je onder configuratiescherm -> geluid... even de juiste uitgang voor audio selecteren.
Bij klonen moet je volgens mij ook verplicht dezelfde resolutie gebruiken op beide devices, dat zal dus met een versterker wel niet werken.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-01 13:23
Nightquest77 schreef op maandag 02 december 2013 @ 14:47:
[...]

Bij klonen moet je volgens mij ook verplicht dezelfde resolutie gebruiken op beide devices, dat zal dus met een versterker wel niet werken.
Correct, versterkers ondersteunen 1080p, mijn beeldscherm is 2560x1600. Dat had ik al geprobeerd. Misschien werkt scalen...vanavond even proberen.

@MicGlou, BTW, heb er veel naar gegoogled.

[ Voor 5% gewijzigd door TheTurk op 02-12-2013 16:30 ]