Ik heb sinds eind juli een nieuwe game desktop, volgende hardware:
In het begin had ik een paar games uitgetest maar niet zoveel. In ieder geval had ik geen problemen.
Nu ik terug wat begon te gamen afgelopen weken heb ik telkens last van een enorme lag na 5 minuten spelen. Eerst gaat alles perfect, 60fps volgens fraps, en dan op een gegeven moment na ongeveer 5 minuten dropt de fps ineens naar 3. Het gekke is, als ik alt tab en weer terug alt tab naar het spel heb ik direct terug 60 fps, voor 5 minuten. Ik heb het bij elke game die ik deze week heb getest, blur, dirt showdown, assassins creed black flag,..
een paar screens van speccy, gpu z en cpu z: http://imgur.com/a/9kFlW
Hij overhit niet dus dat lijkt me niet het probleem? Kan het zijn dat de voeding te laag is? Maar dat zou niet verklaren waarom saints row 4 een paar maanden geleden nooit lagde (andere games heb ik toen niet gespeeld)
Ik heb de video drivers geupdate maar heeft niet geholpen.
edit: net even saints row 4 geprobeerd en daar heb ik nu dus ook hetzelfde probleem. Ik kan me niets herinneren wat sinds toen veranderd is.
Alvast bedankt
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,90 | € 168,90 |
1 | ASRock H87 Pro4 | € 72,60 | € 72,60 |
1 | MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC | € 278,04 | € 278,04 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 87,38 | € 87,38 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 72,- | € 72,- |
1 | XFX PRO650W | € 68,90 | € 68,90 |
1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 153,- | € 153,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 974,32 |
In het begin had ik een paar games uitgetest maar niet zoveel. In ieder geval had ik geen problemen.
Nu ik terug wat begon te gamen afgelopen weken heb ik telkens last van een enorme lag na 5 minuten spelen. Eerst gaat alles perfect, 60fps volgens fraps, en dan op een gegeven moment na ongeveer 5 minuten dropt de fps ineens naar 3. Het gekke is, als ik alt tab en weer terug alt tab naar het spel heb ik direct terug 60 fps, voor 5 minuten. Ik heb het bij elke game die ik deze week heb getest, blur, dirt showdown, assassins creed black flag,..
een paar screens van speccy, gpu z en cpu z: http://imgur.com/a/9kFlW
Hij overhit niet dus dat lijkt me niet het probleem? Kan het zijn dat de voeding te laag is? Maar dat zou niet verklaren waarom saints row 4 een paar maanden geleden nooit lagde (andere games heb ik toen niet gespeeld)
Ik heb de video drivers geupdate maar heeft niet geholpen.
edit: net even saints row 4 geprobeerd en daar heb ik nu dus ook hetzelfde probleem. Ik kan me niets herinneren wat sinds toen veranderd is.
Alvast bedankt