Gamepc & photoshop ~1000€

Pagina: 1
Acties:

• Fiends
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06-2025
Beste allen,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn huidig systeem vervangen omdat deze tegen zijn plafond aanloopt. Ook houd ik mij steeds meer bezig met het maken van artwork in photoshop. Zoals aangegeven zal het systeem dus worden gebruikt voor gaming (bf4, skyrim, planetside2 e.d.), grafisch werk en een klein beetje movie editing.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik zou er graag rond de €1000 aan uitgeven, liever iets minder zelfs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik wil mijn huidige pc intact houden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alleen een kast vol met hardware :9

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, wellicht omdat ik er te weinig verstand van heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik ben niet van plan om te overclocken, heb wel graag een stille pc, energieverbruik komt niet zo nauw.

--

Het systeem dat hieronder staat is eigenlijk boven budget, de reden dat ik dit topic aanmaak is dan ook dat ik benieuwd ben waar ik nog geld kan besparen. De case kan wellicht goedkoper evenals de grafische kaart.

Het is heel makkelijk gewoon de beste/snelste componenten uit te zoeken en deze bij elkaar te gooien, maar ik wil graag een gebalanceerd systeem. Maar welke onderdelen kies ik dan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,90€ 168,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 128,87€ 128,87
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 458,-€ 458,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 50,90€ 50,90
1Corsair Carbide 400R€ 85,90€ 85,90
1Scythe Mugen 4€ 31,-€ 31,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,-€ 65,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,20€ 16,20
1Seasonic M12II 520W€ 55,-€ 55,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 128,50€ 128,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.188,27

Ik hoor graag jullie op-/aanmerkingen, hoor graag wat input omdat ik zelf vastloop met het uitzoeken van componenten. :>

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Leuk zo'n duur en fancy bordje maar daar ga jij in de praktijk nooit iets van merken. Je hebt aangegeven dat je niet gaat overklokken en dat kan jouw gekozen processor ook helemaal niet, dus een mobo kopen dat gemaakt is om over te klokken is een beetje geld weggooien. :p De pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate heeft gewoon usb 3.0, sata 600, een leuk design en alle functies die jij nodig hebt. Daarnaast is MSI naar mijn weten gewoon een fatsoenlijke moederbordfabrikant, dus dit lijkt mij een zeer goede keuze.

Verder zijn jouw gekozen componenten best wel okay, het is echt een persoonlijke overweging wat je nu uiteindelijk moet kiezen. Te beginnen bij de kast, natuurlijk een heel mooi ding. Maar met een kast van 30 euro red je het ook echt wel. Je moet voor jezelf uitzoeken waar bij jou de perfecte grens ligt tussen prijs en wat je krijgt. Je kunt bijvoorbeeld ook 35-. euro besparen en voor deze leuke pricewatch: BitFenix Shinobi kast gaan. Doet hetzelfde maar is misschien minder stevig en ietsje pietsje luidruchtiger. Nu is die stevigheid totaal geen probleem zolang het niet jouw hobby is om met die dingen te gaan parachutespringen of iets dergelijks.

Ik kan je misschien ook nog wel wat nuttig advies geven wat betreft de videokaart. Als jij niet zoveel geeft om het stroomverbruik, waar het rode kamp meestal verslagen wordt door het lichtgroene kamp, dan kun je misschien beter gaan voor het rode kamp. Enige reden die ik zie om toch te gaan voor NVIDIA is CUDA, een techniek die het beetje grafische werk en dergelijke aardig kan versnellen bij het renderen. Toch denk ik dat dit niet opweegt tegen het voordeel dat AMD heeft. Namelijk, een aanzienlijk betere prestatie in games voor minder geld. Neem bijvoorbeeld de pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5. Met een prijs van 350 euro in plaats van 460 euro, terwijl deze AMD over het algemeen iets sneller is dan de 780. Zoals onder andere hier is te zien: reviews: AMD R9 290: het kleine broertje van.... Mij lijkt dit dus de betere keuze. Ook kunnen we van AMD binnenkort nog iets betere prestaties verwachten in nieuwe games, waarvan BF4 de eerste wordt. Ik heb het over Mantle. We hebben nog geen harde cijfers, maar er wordt aardig wat van verwacht.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb. :)

Ryzen 3600 - GTX1060

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Ivm met de R9 290 wel even wachten op de aftermarket versies, anders zal je PC niet bepaald stil zijn. ;)

Als je graag een stille PC wilt, is deze kast wss interessanter voor u: Corsair Carbide 330R

Als je niet gaat overklokken is deze CPU koeler al goed: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

• Fiends
Daanieyel schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:55:
Leuk zo'n duur en fancy ........ van verwacht.

Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb. :)
Je hebt zeker geholpen, want dit bespaart mij weer geld :*) Ik heb me ingelezen over deze kaart en dit wordt hem sowieso.
Robbedem schreef op maandag 02 december 2013 @ 04:24:
Ivm met de R9 290 wel even wachten op de aftermarket versies, anders zal je PC niet bepaald stil zijn. ;)

Als je graag een stille PC wilt, is deze kast wss interessanter voor u: Corsair Carbide 330R

Als je niet gaat overklokken is deze CPU koeler al goed: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Je bedoeld bijvoorbeeld deze?

Daarnaast goede suggestie voor de kast maar is wel net zo duur als die ik had uitgekozen, bij geen alternatief kies is voor de stilste, maar zijn er nog iets goedkopere kasten die stil zijn? Mijn pc staat ook in een ruimte die snel verstoft, kun je daar nog iets mee mbt de kast?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:05

Esumontere

Floep, banaan.

Nee, die 290 die je linkt is er 1 waar MSI een sticker op de stock koeler heeft geplakt. Aftermarket koelers zijn stukken stiller en beter, maar 290's met die dingen zijn nog niet uitgebracht. Als je het aandurft kan je wel een Accelero Xtreme III (of iets vergelijkbaars) erbij kopen, dat doet wonderen maar is een gepruts om te installeren.

• Robbedem
De 330R heeft geluidsdempend materiaal en is veel dichter. De 400R is meer open wat beter is voor airflow.
Als je geen SLI/Crossfire gaat gebruiken heeft de 330R echter genoeg airflow om alles koel te houden. De meer gesloten kast zal ook helpen om stof buiten te houden. Eventueel kan je vooraan een extra intake-fan installeren, dan krijg je overdruk in de kast zodat er geen stof langs kieren binnenkomt.
Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm

[ Voor 13% gewijzigd door Robbedem op 03-12-2013 10:25 ]

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Zoals aangegeven is het verstandig om een videokaart te kopen die niet de standaard koeler heeft. De koelers die AMD gebruikt zijn eigenlijk altijd slecht en luidruchtig. Ik heb even wat gegoogled en het lijkt erop dat fabrikanten al vrij binnenkort hun eigen versies gaan uitbrengen.

In deze review: http://www.tomshardware.c...lero-xtreme-290,3671.html kun je lezen hoeveel effect een aftermarket cooler heeft. Dit model is dan ook wel een hele goede (die je dus alleen kan krijgen door hem zelf te monteren), maar de videokaarten met aftermarket coolers die andere fabrikanten straks gaan uitbrengen weten daar behoorlijk dicht bij in de buurt te komen.

Kortom, ik zou even geduld hebben.

Ryzen 3600 - GTX1060

• Fiends
Dan wacht ik nog even op de lichting met aftermarket coolers, kan ik mezelf wellicht een mooi kerstcadeautje geven, haha!

Bedankt voor de info voorzover!

• SundayBacon
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-04 19:23
Inderdaad wachten op de R9 290 aftermarket koelers, met een beetje geluk komen die er snel aan (midden-eind december)

• Fiends
Daar ben ik weer. De prijs van de videokaart die ik graag wil is bekend dus ik heb mijn uiteindelijke samenstelling bereikt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B85-G41 PC Mate€ 65,95€ 65,95
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 415,84€ 415,84
1Corsair Carbide 330R€ 77,98€ 77,98
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic M12II 520W€ 60,-€ 60,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 113,03€ 113,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 983,20

Bovenstaande moet het worden, ik ga alles bij Azerty bestellen (alleen de voeding hebben ze daar niet)

Voor dat ik op de bestelknop druk wil ik graag nog even de bevestiging dat ik hiermee een leuk systeem bestel waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan.

Ik ga mijn oude harde schijf gebruiken dus die heb ik er uit gehaald.

Ook heb ik onderstaande voeding nog liggen. Ik neig ernaar om gewoon de seasonic te kopen, verstandig? Of gewoon deze gebruiken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake Toughpower 600W€ 0,-€ 0,-

Of zal ik toch voor de onderstaande gaan? Deze is gewoon te bestellen bij Azerty voor een kleine meerprijs (€ 67), zal deze ook iets stiller zijn omdat hij minder hard moet werken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic M12II 620W€ 62,-€ 62,-

[ Voor 8% gewijzigd door Fiends op 05-01-2014 13:44 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
De niet modulaire versie van de seasonic is 10 euro goedkoper en wel goed leverbaar bij azerty, die zou ik dan ook nemen. Of natuurlijk de xfx pro 550w.
De m12ii 520w is op dit moment gewoon te duur en slecht leverbaar.

• Robbedem
Wat mitsumark zegt. Wil je echt wel een modulaire, neem dan de 620W versie voor die paar € meer.

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16
Qua voeding kan je ook de Seasonic M12II EVO 520W pakken. Daarvan weet ik dat ze die wel hebben (heb hem van de week daar ook besteld). Is alleen een erg nieuwe voeding, waarvan ik nog geen reviews heb kunnen vinden.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

• Fiends
Hij is besteld! Heb de Seasonic 620W erbij gedaan. Hopelijk duurt de videokaart niet al te lang!

Is de eerste PC die niet laat assembleren dus als iemand daar nog tips over heeft hoor ik het graag (staat ook genoeg over op youtube)
Pagina: 1