Na de afgelopen week het hele forum te zijn afgegaan en daar wisselende adviesen te hebben gelezen kom ik er echt niet meer uit.
Ik ben op zoek naar een macbook die mijn 4 jaar oude asus laptop moet gaan vervangen.
Korte tijd heb ik een mac book pro (2012, 13inch instap) van een vriend mogen lenen.
Hierdoor ben ik gaan houden van de wijze waarop OS X werkt!
Wat doe ik zoal:
- internet
- mail
- word excel powerpoint
- school
- SPSS
- Matlab
- (labview)
- af en toe een filmpje kijken
Ik hoop de mac book toch minimaal 4 jaar ( net zoals mijn oude asus) te kunnem gaan gebruiken.
Omdat hier thuis een NAS staat heb ik geen grote hardeschijf in de laptop nodig.
Verder zal deze iedere dag meegenomen worden naar school/stage.
Thuis wordt deze aangesloten aan een externe monitor + eventueel toetsenbord en muis.
Ik twijfel tussen een cMBP 2012(i5, 4gb,500gb) en een MBA 2013 (i5, 8gb,128gb).
De voornaamste reden van twijfel is omdat ik mij afvraag of de processor van de air snel genoeg is om alle taken te kunnen uitvoeren, buiten dit probleem om lijkt mij de nieuwere air de betere laptop? (vooral omdat ik geen desktop pc thuis heb staan.)
Alvast bedankt voor jullie advies
Ik ben op zoek naar een macbook die mijn 4 jaar oude asus laptop moet gaan vervangen.
Korte tijd heb ik een mac book pro (2012, 13inch instap) van een vriend mogen lenen.
Hierdoor ben ik gaan houden van de wijze waarop OS X werkt!
Wat doe ik zoal:
- internet
- word excel powerpoint
- school
- SPSS
- Matlab
- (labview)
- af en toe een filmpje kijken
Ik hoop de mac book toch minimaal 4 jaar ( net zoals mijn oude asus) te kunnem gaan gebruiken.
Omdat hier thuis een NAS staat heb ik geen grote hardeschijf in de laptop nodig.
Verder zal deze iedere dag meegenomen worden naar school/stage.
Thuis wordt deze aangesloten aan een externe monitor + eventueel toetsenbord en muis.
Ik twijfel tussen een cMBP 2012(i5, 4gb,500gb) en een MBA 2013 (i5, 8gb,128gb).
De voornaamste reden van twijfel is omdat ik mij afvraag of de processor van de air snel genoeg is om alle taken te kunnen uitvoeren, buiten dit probleem om lijkt mij de nieuwere air de betere laptop? (vooral omdat ik geen desktop pc thuis heb staan.)
Alvast bedankt voor jullie advies