Toon posts:

waar zit cas222 in je bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet waar cas222 in mn bios zit, zie hem iedergeval niet...of zit deze dan gewoon niet in mn bios?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Zoeken naar Cas latency, die op 2 zetten ipv 3.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 12:10 schreef Majestic het volgende:
Zoeken naar Cas latency, die op 2 zetten ipv 3.
Ik neem aan dat jij dit niet in jouw BIOS hebt. Ik heb hetzelfde moederbord maar kan Cas latency nergens vinden in de BIOS.

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat verklaard het dan...zit er gewoon niet in, bios flashen?

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:46
Het kan ook zijn memory latency of in ieder geval ergens waar een 3 staat.

Wat soms voorkomt is dat er ergens gevraagd wordt naar auto detect SPD (kleine chippie boven de geheugen chip zelf) dat die daardoor automatisch op 3 komt dit moet je dan op manual zetten en dan is de kans groot dat je em op 2 kan zetten.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet iets wat erop lijkt in mn bios...niets met latency...

Verwijderd

Je moet in je memory settings kijken. daar heb je sd-ram 8/10ns, normal, high, fast of zoiets. die moet je op de hoogste zetten en dat is cas222 (ook nog ff in het andere menu de cas van 3 naar 2 zetten)

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Op donderdag 07 juni 2001 12:14 schreef Gert-Jan het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij dit niet in jouw BIOS hebt. Ik heb hetzelfde moederbord maar kan Cas latency nergens vinden in de BIOS.

Grtzzz
Niet op de manier die ik noem nee, iets met SPD die op automatic staat, kan je op manual zetten en dan kiezen voor cas latency 2 ipv 3. Al heet het niet zo.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het gedaan maar waar dat staat staat bank 0/1,0/2, het zijn er in totaal 3, heb ze allemaal maar op turbo gezet :)
en er stond een paar regels eronder het cijfer 3, die heb ik naar 2 gezet, weet niet of dat het was, was wel het enige cijfer en stond toevallig ook op 3.. verder nog iets?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 12:31 schreef Majestic het volgende:

[..]

Niet op de manier die ik noem nee, iets met SPD die op automatic staat, kan je op manual zetten en dan kiezen voor cas latency 2 ipv 3. Al heet het niet zo.
Ik kan deze optie niet vinden, er zijn wel wat opties van auto, maar kan niet naar manual zetten, iets heel anders, vage cijfers etc..

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 14:45

EraZor

Don't mention the war

Op donderdag 07 juni 2001 12:49 schreef kantie het volgende:
Ok ik heb het gedaan maar waar dat staat staat bank 0/1,0/2, het zijn er in totaal 3, heb ze allemaal maar op turbo gezet :)
en er stond een paar regels eronder het cijfer 3, die heb ik naar 2 gezet, weet niet of dat het was, was wel het enige cijfer en stond toevallig ook op 3.. verder nog iets?
Nee hoor, dat was het wel ;)

Als het goed is loopt 'ie nu met de snelste memory timings (turbo) op cas 2. Je zou de 4-way bank interleave nog op 4 kunnen zetten, als dat in het bios staat. Bij mij wel (abit kt7a-raid)
Pagina: 1