Zoeken naar Cas latency, die op 2 zetten ipv 3.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Verwijderd
Ik neem aan dat jij dit niet in jouw BIOS hebt. Ik heb hetzelfde moederbord maar kan Cas latency nergens vinden in de BIOS.Op donderdag 07 juni 2001 12:10 schreef Majestic het volgende:
Zoeken naar Cas latency, die op 2 zetten ipv 3.
Grtzzz
Het kan ook zijn memory latency of in ieder geval ergens waar een 3 staat.
Wat soms voorkomt is dat er ergens gevraagd wordt naar auto detect SPD (kleine chippie boven de geheugen chip zelf) dat die daardoor automatisch op 3 komt dit moet je dan op manual zetten en dan is de kans groot dat je em op 2 kan zetten.
Wat soms voorkomt is dat er ergens gevraagd wordt naar auto detect SPD (kleine chippie boven de geheugen chip zelf) dat die daardoor automatisch op 3 komt dit moet je dan op manual zetten en dan is de kans groot dat je em op 2 kan zetten.
Ik draag een rok, wat is jouw excuus?
Verwijderd
Je moet in je memory settings kijken. daar heb je sd-ram 8/10ns, normal, high, fast of zoiets. die moet je op de hoogste zetten en dat is cas222 (ook nog ff in het andere menu de cas van 3 naar 2 zetten)
Niet op de manier die ik noem nee, iets met SPD die op automatic staat, kan je op manual zetten en dan kiezen voor cas latency 2 ipv 3. Al heet het niet zo.Op donderdag 07 juni 2001 12:14 schreef Gert-Jan het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij dit niet in jouw BIOS hebt. Ik heb hetzelfde moederbord maar kan Cas latency nergens vinden in de BIOS.
Grtzzz
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Ok ik heb het gedaan maar waar dat staat staat bank 0/1,0/2, het zijn er in totaal 3, heb ze allemaal maar op turbo gezet 
en er stond een paar regels eronder het cijfer 3, die heb ik naar 2 gezet, weet niet of dat het was, was wel het enige cijfer en stond toevallig ook op 3.. verder nog iets?
en er stond een paar regels eronder het cijfer 3, die heb ik naar 2 gezet, weet niet of dat het was, was wel het enige cijfer en stond toevallig ook op 3.. verder nog iets?
Ik kan deze optie niet vinden, er zijn wel wat opties van auto, maar kan niet naar manual zetten, iets heel anders, vage cijfers etc..Op donderdag 07 juni 2001 12:31 schreef Majestic het volgende:
[..]
Niet op de manier die ik noem nee, iets met SPD die op automatic staat, kan je op manual zetten en dan kiezen voor cas latency 2 ipv 3. Al heet het niet zo.
Nee hoor, dat was het welOp donderdag 07 juni 2001 12:49 schreef kantie het volgende:
Ok ik heb het gedaan maar waar dat staat staat bank 0/1,0/2, het zijn er in totaal 3, heb ze allemaal maar op turbo gezet
Als het goed is loopt 'ie nu met de snelste memory timings (turbo) op cas 2. Je zou de 4-way bank interleave nog op 4 kunnen zetten, als dat in het bios staat. Bij mij wel (abit kt7a-raid)
Pagina: 1