Een Idee voor competitie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste tweakers....

Het is opgevallen dat de animo voor de LinX competitie is afgenomen,
dit komt waarschijnlijk omdat de nieuwe CPU,s zo makkelijk klokken.

Misschien is het een idee om de low Vcore competitie te beginnen of bv een Cinebench club?

Bv 4,5 GHz, 1600 Mhz mem, 30 min LinX en met de laagste Vcore sta je boven aan.

Voordeel; mensen slopen hun spullen niet en de koeling maakt niet meer zo veel uit.

Het is zomaar een idee reacties en ideeën zijn welkom.

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 20:44
het mogelijke probleem is dat een zo laag mogelijke Vcore eig. een deel is van het LinX-en.. enkel een full blow retard gaat z'n Vcore hoger instellen dan nodig ..

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/kxg7jn.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Nou fijn dat er een reactie is... het begin van een discussie over een nieuwe uitdaging. Gewoon een laagdrempelige competitie voor de niet profies ""Doc's Cinebench misschien?

[ Voor 33% gewijzigd door undeepdiver op 01-12-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Ja cinebench uhh geen ervaring mee maar ik zou graag aan het tweaken gaan om dat eens te draaien :)
Ik ben voor gewoon omdat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 16:40
Ik denk dat het eerder zo is dat de meer Hardcore tweakers nog LinX draaien en het dan posten (al schijnt dat ook geen goede test meer te zijn, getuige het haswell topic :/ ).

Ook is het zo dat het per cpu type afhankelijk is welk voltage je nodig hebt, dus een low voltage iets oprichten gaat meer een technisch iets worden dan iets waar je skills voor nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
@ Maks Cinebench zou echt goed zijn omdat je ook je Gpu kan testen.

@ DCG909...Hardcore tweakers.... ? Misschien wil je mee helpen een competitie te vinden die we allemaal leuk vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik raad je aan voor competitie eens te kijken naar hwbot.org Sluit je aan bij een van de OC teams (Overclock team holland bijvoorbeeld) en post zo strak mogelijke scores. De hardware zelf maakt niet veel uit. Het LinX topic is eigenlijk nooit geweest als echte competitie, maar meer om een overzicht te creëren van wat er aan chips boven komt drijven.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Ga binnenkort eens rondneuzen op hwbot lijkt me leuk om van verschillende benchmarks eens wat resultaten bij tehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Nou Millman... Jou eigen woorden tegen moi,

""lage drempel competitie""

Ik vind het linX topic leuk!!!

En zou graag zien dat er weer zo iets terug komt met een beetje competitie voor mensen zoals ik...een noob die nergens wat van weet.

Nog een idee : Super pie 30 M, 3D Mark Vantage

[ Voor 15% gewijzigd door undeepdiver op 02-12-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
Misschien kan je een topic starten? bvb die Super PI, ik denk dat millman, Pharlap en co best wel zullen posten :) (ik ook trouwens)

Het ¨Probleem dat ik heb met HWBot is dat ik net een grote fan ben van.. papapaa.. WIndows 8(.1)

[ Voor 28% gewijzigd door Docschnitzel op 02-12-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Zet dan een mini compo op met 3-4 verschillende scores. 1 cinebench, 1 superpi 1m (of 32m) en een 3dmark (11/firestrike) score.. nr 1 van elke score krijgt 10 puntn, nummer tien maar 1. dat keer 4 .. 1 maand de tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Ja dat is een leuk idee
Een keer in de maand een winnaar per klasse en een overall winnaar bv
Kan je het indelen per socket met een of meerdere video kaarten.
Misschien eind 2014 een final over klok arena voor de top 11 met wat leuke spulletjes van bv een webshop

Het zou leuk zijn als een tweaker met een beetje meer ervaring als ik kan helpen om dit op te zetten

Er moeten natuurlijk regels gemaakt worden en een manier om boefjes tegen te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door undeepdiver op 02-12-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

undeepdiver schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:07:
@ Maks Cinebench zou echt goed zijn omdat je ook je Gpu kan testen.
wrong.
cinebench gpu test is meer afhankelijk van de cpu dan voor de gpu. en het zegt helemaal niks die score die je eruit krijgt gezien het met openGL is en niet met bijvoorbeeld directx (waar games op gedraaid worden). hiervoor zijn ook al de bekende 3dmark bench topics.

en ik neem aand at niet veel tweakers hier vele setjes aan high end hardware hebben liggen. dus per maand en per soc indelen per user lijkt me niet zon strak plan gezien niet iedereen overal aan mee kan doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fordox op 02-12-2013 16:23 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
@ Fordox

Goed punt 8)7

Vantage , fire strike en super Pi "kan ook goed gecontroleerd worden".

Ik hoop eigenlijk op de zelfde mensen die ook hun scores gepost hebben op het LinX topic. Ga je naar hw bot is een veel groter publiek en minder toegankelijk.

Ik zou zeggen denk mee, misschien heb jij een leuk idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
Super Pi enzo wil ik zeker aan meedoen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Hoewel ik je Idee top vind heb ik simpelweg geen tijd om te participeren in het opzetten van een topic. Als het zover is wil ik wel wat scores posten. Om een en ander gelijk te trekken kan je zeggen 'alleen op air en water' met temps boven de 12c (ik vermoed dat er sommigen zullen zijn met radiatoren buiten in de vrieskou, gelieve een foto hiervan te maken bijvoorbeeld).

Verder kan je er voor kiezen om alleen 4cores te ondersteunen, geen HT, maar dan komen we met AMD's weer in de knoei... enfin... ik probeer wel tips te geven in ontwikkelingfase.. Ik hoor t wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
Millman, 6708Mhz @ -185c ben ik dement of heb ik iets gemist? :D

aan het opzetten van een topic wil ik best meewerken, maar heb er 0.0 ervaring mee ^^

[ Voor 40% gewijzigd door Docschnitzel op 03-12-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
Ik heb ook geen ervaring en tijd voor het opzetten van zo een topic maar ik zou graag willen helpen met resultaten en ideen dus als iemand die taak opzich neemt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Docschnitzel schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 18:16:
Millman, 6708Mhz @ -185c ben ik dement of heb ik iets gemist? :D
Dat was mijn eerste proc onder LN2. Nedernakker en ik hebben die samen voor t eerst tot grote hoogte gebracht onder LN2, onze eerste LN2 ervaring en meteen een wereldrecord dat nog steeds staat:

http://hwbot.org/submissi...ncy_xeon_w3680_6708.5_mhz
aan het opzetten van een topic wil ik best meewerken, maar heb er 0.0 ervaring mee ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

1 van de 9 ja :P maar t blijft knap.

[ Voor 38% gewijzigd door Fordox op 03-12-2013 20:03 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Zo surprises gemaakt nu ff tikken....

Ik heb net zo veel ervaring als Docs en Maks toch wil ik wel proberen een goede topic start te maken.
Zoals ik al eerder heb gevraagd zou het fijn zijn als iemand met wat meer ervaring kan helpen zo niet dan worden we met schade en schande wel wijs.

Om de competitie zo eerlijk mogelijk te houden;

- 4 cores enabeld
- HT off.
- Water, lucht of een combinatie daarvan.
- Ik stel voor een video kaart, dit houd de kosten laag.
- AMD weet ik echt niks van, natuurlijk mogen die ook meedoen.

De competitie zelf hoe dit aan te pakken?

Alle 3D Mark benchmarks zijn goed te controleren, Vantage, Fire strike etc.. Super pi en Cinebench weet ik eigenlijk niet of dat te controleren valt.
Eerste plek 10 punten, tweede plek 9 punten enz.. Dus je kan 40 punten verdienen met 4 eerste plekken.
Als de hele competitie goed draait met veel scores kan je uitbreiden met andere benchmarks

Regels, controle en administratie

Regels;
Daar moeten we nog ff over nadenken..:-)
We kunnen natuurlijk heel veel gebruiken uit het 3D Mark topic en het LinX topic (niet zelf het wiel uitvinden)

Controle;
Bij grote twijfel doe het nog maar een keertje. Maak er een filmpje van, deze kan dan worden bekeken en beoordeelt door je mede Tweakers.

Administratie;
Dat is iets wat met meerdere mensen moet worden gedaan. Ik ben niet altijd op het net door mijn werk, Docs en Maks hebben zich min of meer als vrijwilligers aangemeld dat is heel erg goed vele handen maken ligt werk.

Ik weet niet zeker of dit het juiste plan van aanpak is, alle ideen en sugesties zijn welkom.
De meeste richtlijnen die ik heb opgeschreven komen van Millman daarvoor bedankt.

En nu ff knallen... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
Hoe heb je dit precies in gedachten dan? diverse platforms zijn niet met elkaar te vergelijken. Als je het 'eerlijk' wilt houden moet je voor iedere categorie een ranking maken.

Al push je een AMD cpu nog zo hard, hij zal het nooit winnen van een intel in superpi. En waarom HT uitzetten? in Cinebench en 3d benchmarks heeft HT zeker invloed op de scores.

Zorg dat je de regels goed op orde hebt, kijk eens hier:

http://www.hwbot.org/benchmarks/processor
http://www.hwbot.org/benchmarks/videocard

Als je deze regels hanteert, dan valt er weinig te cheaten.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Edit: was je me voor met reactie nakker ;)
Fordox schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:03:
1 van de 9 ja :P maar t blijft knap.
LOL Das waar, maar was een hele fijne chip die ook voor 980/990x begrippen erg goed was.. Hoop lol aan beleefd en gezien dat er lol mee beleefd werd.. ;)

@ compo.. 3dmark 11, en een Superpi compo lijken mij wel aardig in dit geval. Maar voordat je er heel veel werk in steekt, bekijk eerst het animo eens.. Doe een pol oid.. dan weet je meer dan nu. Er zijn 5 man die deze discussie hebben gevoerd, daar maak je geen compo mee natuurlijk.

In die optiek zit ik nu zelfs te denken dat je mss het laagdrempelig moet houden en toch een Spi 32m compo moet houden, of net zoiets als het linX topic, waar gewoon mensen een score aan toe kunnen voegen tot in einden van dagen.. Kortom, laagdrempeliger kan het niet..

Spi 32 vergt skills met memory, besturingssysteem en natuurlijk je basis cpu-clocks.. Er valt dus nog meer te tweaken dan alleen je Vcore en Clocks, wt het interessant maakt om te leren.

Net op t randje van stabiel die clock draaien, dus geen 24/7 stabilitiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
@ Nederakker

Grappig was net aan het typen over AMD toen jij en Millman posten.

-AMD apart
-Ik dacht HT uit dan zijn de I7 en I5 bijna gelijk (dacht ik) eventueel zijn die nog te scheiden?
-4 cores om de hexa cores gelijk te trekken, (correct when i am wrong)
-De regels kunnen we het zelfde houden als HW Bot scheelt een hoop organisatie en denkwerk.

Dit zijn dus meerdere punten waarom een ervaren iemand nodig is om een competitie als dit tot een succes te maken.

@ Millman

HelionPrime vond het ook een goeie chip... :Y

Een Poll.... :S Natuurlijk moet ik eerst even googelen hoe dat moet :)

Spi 32.... Ik ben toevallig vandaag druk bezig geweest met mijn geheugen.... |:(

Even zonder dollen...
Lekker over klokken en op een gezellige manier met elkaar info delen zal uit eindelijk meer mensen naar HW bot brengen en Overklok team Holland sterker maken.

De LinX stable club is na GoT 3DMark Challenge en SB het meest populair...dus hoeveel views wil Tweakers hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door undeepdiver op 04-12-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
Over geheugen gesproken, iemand een idee waar je uitleg kan vinden over ram timings en shizzle zelf instellen? nooit gedaan, maar wil het toch eens gaan doen met men G.Skill Sniper 1866 CL9 kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
haha lekker enthousiast Docs maar dit is geen geheugen topic... ( ben zelf ook druk aan het zoeken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Docschnitzel schreef op woensdag 04 december 2013 @ 00:01:
Over geheugen gesproken, iemand een idee waar je uitleg kan vinden over ram timings en shizzle zelf instellen? nooit gedaan, maar wil het toch eens gaan doen met men G.Skill Sniper 1866 CL9 kit
Ik ben van plan een Ram OC guide te maken, die imho goed van pas komt bij de opening van een (Spi) topic.Vanwege een nieuwe functie even geen tijd om hier een echte planning voor te maken, maar komen zal ie.. Undeepdiver, houd me op de hoogte, wellicht kan ik je aanvullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Helaas schade en schande...

Ik heb geen idee hoe je zo 'n topic in elkaar moet zetten. Twee dagen zitten stoeien maar ik heb de basis kennis niet :N

Als er mensen zin hebben om te helpen kan dat natuurlijk nog steeds!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
Ik wil best helpen, Undeepdiver, maar heb zelf ook te weinig ervaring/kennis er voor. en omdat het over geheugen ging, maar in 1 weg gevraagd, miss werd er een tof linkje gepost, maar ga wachter op millman's werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Hey Docschnitzel...

Ik ga van alles op papier zetten, en daarna gaat millman en nog wat anderen het in een mooi Super pi bench topic plaatsen. Maar nu eerst even op vakantie en daarna ga ik aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docschnitzel
glhf :!)

Pagina: 1