Ik heb een paar dagen geleden een 50/52" 3D Plasma tv gezien van Panasonic bij een oom van mij, prachtig ding en dan begint het bij mij zelf ook te kriebelen 
Nu heb ik zelf een samsung 32" tv, nu lijkt dat tegenwoordig klein, maar door de behuizing die er op zit "lijkt" het scherm toch best redelijk groot. Nu heeft mijn moeder een 40" LCD tv , en ja het scherm is groter, lijkt het niet véél groter. (dunne rand)
Nu heb ik eigenlijk helemaal niet veel eisen, maar ik vind het erg lastig om een keuze te maken tussen de schermgrootte en uiteraard iets wat ook nog betaalbaar is voor mij. (+- €650)
De vragen die ik heb:
Hoe groot is nu het verschil tussen bijv. een 42 vs 46 " ? Nu heb ik zelf ook wel gekeken bij een MediaMarkt, maar hoe beleef je het verschil thuis?
Hertz, en dan bedoel ik niet de softwarematige crap. Hoeveel verschil zal ik nu merken tussen een 50 hz en een 100 hz tv? De tv's die in mijn budget passen gaan vooral naar de 50 hz.
Kijkafstand is ongeveer 3 meter
Mijn eisen:
Minimaal 42" (het verschil tussen 32 en bijv. 40" is me te klein)
Relatief zuinig (dus geen plasma)
Fatsoenlijke beeldkwaliteit (ruim begrip, ik weet het)
Het liefst +2 x HDMI (ik gebruik er nu 2)
Wat voor mij persoonlijk totaal overbodig is:
Smart gebeuren, totaal niet boeiend voor mij
3D, leuk als het er op zit, maar ook overbodig.
Wie o wie kan mij eens een fatsoenlijk antwoord en advies geven ?
Nu heb ik zelf een samsung 32" tv, nu lijkt dat tegenwoordig klein, maar door de behuizing die er op zit "lijkt" het scherm toch best redelijk groot. Nu heeft mijn moeder een 40" LCD tv , en ja het scherm is groter, lijkt het niet véél groter. (dunne rand)
Nu heb ik eigenlijk helemaal niet veel eisen, maar ik vind het erg lastig om een keuze te maken tussen de schermgrootte en uiteraard iets wat ook nog betaalbaar is voor mij. (+- €650)
De vragen die ik heb:
Hoe groot is nu het verschil tussen bijv. een 42 vs 46 " ? Nu heb ik zelf ook wel gekeken bij een MediaMarkt, maar hoe beleef je het verschil thuis?
Hertz, en dan bedoel ik niet de softwarematige crap. Hoeveel verschil zal ik nu merken tussen een 50 hz en een 100 hz tv? De tv's die in mijn budget passen gaan vooral naar de 50 hz.
Kijkafstand is ongeveer 3 meter
Mijn eisen:
Minimaal 42" (het verschil tussen 32 en bijv. 40" is me te klein)
Relatief zuinig (dus geen plasma)
Fatsoenlijke beeldkwaliteit (ruim begrip, ik weet het)
Het liefst +2 x HDMI (ik gebruik er nu 2)
Wat voor mij persoonlijk totaal overbodig is:
Smart gebeuren, totaal niet boeiend voor mij
3D, leuk als het er op zit, maar ook overbodig.
Wie o wie kan mij eens een fatsoenlijk antwoord en advies geven ?
Ter land, ter zee en in de kroeg