Ik weet dat die processor altijd een extra hebben, maar dit slaat echt alles, als dit zou kunnen, is het er geen lang leven aan beschoren.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Doos is nu vast ernstig zwart van binnen.
L2 cache staat trouwens uit volgens dat plaatje. Kortom: Je hebt een processor op 190 MHz bus die zuigt
L2 cache staat trouwens uit volgens dat plaatje. Kortom: Je hebt een processor op 190 MHz bus die zuigt
Nee, dat klopt. Ik heb laatst gemaild met degene die dit gedaan heeft. Saillante details uit de correspondentie:
BH6 mobo met mods om FSB in te kunnen stellen van 50-200 MHz met stappen van 1 MHz.
P-III 800 cB0 stepping Slot1
Matrox G100 PCI videokaart
rated 150 MHz DIMMetje
Een blok aluminium van ongeveer de grootte van slot1 + 5 cm aan de zijkanten bij een centimeter of 6-7 dik, met daarin volledig uitgeholde ruimte zodat je een bak krijgt met wanden van +- 1 cm dik.
Vloeibaar stikstof (veel vloeibaar stikstof)
Een on-die CPU temperatuur van -150.
Win95, want win98 en OSR2 booten niet onder de -80 om onbekende redenen.
Een Vcore van 2.1 of daaromtrent (letwel, 1.65 stock)
Stabiel voor zo'n 3-4 minuten voor hij te warm wordt. Net stabiel genoeg om wcpuid te draaien en niks anders.
Hoogste stabiele frequentie was rond de 1300, die gebruikt hij om pi uit te rekenen tot miljoenen decimalen. (Serieus, op z'n homepage staan ruim 600 1.44MB rars met wat hij tot nu toe heeft)
Ik geloof 'm. Met vloeibaar stikstof moet een temperatuur van -150 inderdaad te halen zijn, en met die temp moet een dergelijke freq te doen zijn met een goeie core.
BH6 mobo met mods om FSB in te kunnen stellen van 50-200 MHz met stappen van 1 MHz.
P-III 800 cB0 stepping Slot1
Matrox G100 PCI videokaart
rated 150 MHz DIMMetje
Een blok aluminium van ongeveer de grootte van slot1 + 5 cm aan de zijkanten bij een centimeter of 6-7 dik, met daarin volledig uitgeholde ruimte zodat je een bak krijgt met wanden van +- 1 cm dik.
Vloeibaar stikstof (veel vloeibaar stikstof)
Een on-die CPU temperatuur van -150.
Win95, want win98 en OSR2 booten niet onder de -80 om onbekende redenen.
Een Vcore van 2.1 of daaromtrent (letwel, 1.65 stock)
Stabiel voor zo'n 3-4 minuten voor hij te warm wordt. Net stabiel genoeg om wcpuid te draaien en niks anders.
Hoogste stabiele frequentie was rond de 1300, die gebruikt hij om pi uit te rekenen tot miljoenen decimalen. (Serieus, op z'n homepage staan ruim 600 1.44MB rars met wat hij tot nu toe heeft)
Ik geloof 'm. Met vloeibaar stikstof moet een temperatuur van -150 inderdaad te halen zijn, en met die temp moet een dergelijke freq te doen zijn met een goeie core.
Verwijderd
Woow, ik moet zeggen dat het wel heel erg extreem is wat ie allemaal gedaan heeft.
Wel overklokken tot de max.
Wel overklokken tot de max.
Yup, behoorlijk extreem.
Dit is ook niet overklokken om extra performance te krijgen, maar gewoon overklokken om het overklokken zelf.
Op zich niet anders dan het geposture van DPC vs Slashdot en Anandtech, maar dan veel cooler
(letterlijk
)
Overigens zou het me niet verbazen als hij tegen de FSB aanloopt hier, en niet de CPU. Misschien dat hij een Celly 700, multiplier 10.5, wel naar de 1.7-1.8 GHz kan krijgen. Op z'n minst kom je hoger doordat je maar een ding tegelijk extreem aan het OCen bent (de BX chipset wordt dus ook LN2 gekoeld..)
Dit is ook niet overklokken om extra performance te krijgen, maar gewoon overklokken om het overklokken zelf.
Op zich niet anders dan het geposture van DPC vs Slashdot en Anandtech, maar dan veel cooler
Overigens zou het me niet verbazen als hij tegen de FSB aanloopt hier, en niet de CPU. Misschien dat hij een Celly 700, multiplier 10.5, wel naar de 1.7-1.8 GHz kan krijgen. Op z'n minst kom je hoger doordat je maar een ding tegelijk extreem aan het OCen bent (de BX chipset wordt dus ook LN2 gekoeld..)
Sins wanneer is er geheugen dat op 190 fsb kan draaien????????
Bestaan er ook HD's die dit aan kunnen volgens mij ontregeld dit je complete systeem!!!!
Bestaan er ook HD's die dit aan kunnen volgens mij ontregeld dit je complete systeem!!!!
zulke dingen zijn te halen maar alleen geschikt om tijdelijk te laten draiaien of een eenvoudig demotje te tonen als je met iets in de buurd daarvan een beetje programma opend hang de hele shit gelijk.
ken wel betere winsten...
mvg FFF
ken wel betere winsten...
mvg FFF
Zoals ik al zei, hij kon er alleen wcpuid op draaien. En dat geheugen dat op 190 draait.. als je mem hebt dat standaard al de 150 haalt (en bij oc-shop verkopen ze zelfs 166 MHz dimmetjes), en je zet er vervolgens vlak naast een blok metaal van -200 celsius, dan kunnen die ramchippies ook wel hard. HD heeft ie een speciale voor die goed tegen hele hoge PCI snelheden kan.
Verwijderd
-200 celcius is zeer moeilijk te halen als je nagaat dat -273 het absolute nulpunt is
dus -200 zou je aleen in een laboratorium omgeving kunnen creeren en in ieder geval niet met het formaat blok wat genoemd werd is gewoon te klein en al zou het wel gaan dan is je systeem kast binnen het uur een grote klomp ijs..
dus -200 zou je aleen in een laboratorium omgeving kunnen creeren en in ieder geval niet met het formaat blok wat genoemd werd is gewoon te klein en al zou het wel gaan dan is je systeem kast binnen het uur een grote klomp ijs..
ong. -200 is niet moeilijk te halen. Vloeibaar stikstof koop je voor een piek per liter en is 77K als het kookt. Condensatie moet je wel mee oppassen ja, maar de truuk daarbij is vooral dat je de temperatuur langzaam naar beneden laat gaan, en de hele zooi in 10 cm dik piepschuim zet (je hebt het dan vanzelfsprekend ook niet over spul in een kast meer), zodat er geen waterdamp bijkomt.
waat kun je die shit kopen en blijft dat dezelfde stof of raakt hij op?
kun je hier geen soort waterkoeling mee maken?
mvg FFF
kun je hier geen soort waterkoeling mee maken?
mvg FFF
Bij een universiteit heb je de meeste kans om er makkelijk aan te komen. Wel even een paar dewar-vaten aanschaffen eerst, anders is het al verdampt voor je thuis bent. (Roestvrijstalen vacuumgezogen thermosflessen, zeg maar)
Je kunt er geen continue cyclus van maken, helaas. Het spul verdampt gewoon, en zolang het er is blijft het 77 kelvin (-196 C). Net als water precies 100 C blijft totdat het weggekookt is, als je het in een veel hetere omgeving zet.
En als het den verdampt is het in je kamer opeens iets meer stikstof in de lucht (want 80% is niet genoeg blijkbaar
)
Je kunt er geen continue cyclus van maken, helaas. Het spul verdampt gewoon, en zolang het er is blijft het 77 kelvin (-196 C). Net als water precies 100 C blijft totdat het weggekookt is, als je het in een veel hetere omgeving zet.
En als het den verdampt is het in je kamer opeens iets meer stikstof in de lucht (want 80% is niet genoeg blijkbaar
Verwijderd
ja, stikstof is de stof die je op de hele wereld het meest vindt en dan moet je naar de universiteit om eraan te komen!
Good point thunderstorm. Blijkbaar kon een snel captureprogrammatje ook nog net in die 4 minuten dat hij up was 
Ik merkte trouwens laats dat linux veel stabieler is dan windows op OC procs. M'n huidige boot windows alleen op 1.85, stabiel 1.9, linux boot hij volledig, en stabiel met koetjes, op 1.75.
Misschien toch een keer een idee...
Ik merkte trouwens laats dat linux veel stabieler is dan windows op OC procs. M'n huidige boot windows alleen op 1.85, stabiel 1.9, linux boot hij volledig, en stabiel met koetjes, op 1.75.
Misschien toch een keer een idee...
Mijn PC loopt toch ook al met een 75% hogere clockspeed met luchtkoeling!
P166@290Mhz (3x95). Ik ben nu aan het inbranden en hoop dan de 3x100 te halen.
P166@290Mhz (3x95). Ik ben nu aan het inbranden en hoop dan de 3x100 te halen.
Verwijderd
Joppe:
Kan je misschien uitleggen wat inbranden is?
Ik heb het weleens eerder ergens gelezen maar ik weet niet wat het inhoudt.
Kan je misschien uitleggen wat inbranden is?
Ik heb het weleens eerder ergens gelezen maar ik weet niet wat het inhoudt.
Verwijderd
Inbranden is een processor voor een lange tijd op volle stress te laten draaien (en vaak op een hoger voltage)hierdoor verwijden de gates van de transistoren op de CPU iets waardoor ze weer op een iets hogere snelheid kunnen lopen. Dat is het principe. Meestal gebruik je programmatjes als PRIME95 om de CPU volledig te stressen. Inbranden doe je van een paar uur(absoluut minimum) tot een paar dagen.
HOop dat dit het wat duidelijker heeft gemaakt
THaVinnY
HOop dat dit het wat duidelijker heeft gemaakt
THaVinnY
Dat inbranden is dat niet link ivm DOORbranden van je proc???
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Het is natuurlijk niet erg goed voor je CPU en(sowieso met overclocken)haal je de max. leeftijd van de CPU erg naar beneden. Zou ie eerst 20 jaar meegaan dan nu misschien 5 of zo maar welke overclocker heeft een CPU meer dan 5 jaar? Je belast je CPU wel voor maar je wou toch op die speed je CPU gaan draaien dus dat doorbranden valt wel mee.
Mooi dat je weer wat geleerd hebt mvos12 daar komen we allemaal voor toch!
thavinny
Mooi dat je weer wat geleerd hebt mvos12 daar komen we allemaal voor toch!
thavinny
Pagina: 1