3 x 2 GB, en dan 3 x 8 GB bij plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een Core i7-950 op een Asus P6T-SE.
Daar heb ik 3 x 2 GB Kingston Valuram op. Hier wil ik wat bij plaatsen.
Dit geheugen is nog steeds verkrijgbaar (zelfde typenummer) maar ook in 8 GB reepjes. Verleidelijk!

Is het mogelijk om 3 x 8 GB bij te plaatsen? (Ik heb 6 DIMM banken) om zo op 30 GB te komen?
Of is dat om de 1 of andere reden niet compatible?

En is dat zinvol? Ik draai Win7-x64 en veel beeld- en videobewerkingsprogramma's, vaak tegelijk. Ik heb er (o.a.) een SSD-HD in zitten en een beetje extra "soepelheid" in het systeem is altijd welkom.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30
Je cpu ondersteunt officieel maximaal 24 GB (in 6 x 4 GB config ws), dus kans bestaat dat het niet werkt of je niet alles kunt aanspreken.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heeft mijn eerst topic in 5 jaar toch nog zin gehad :D Dank!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
3*4 gigabyte is de max dat je erbij kunt steken.
En dan kan je eigenlijk beter voor 6*4 gaan.

Zin is afhankelijk van wat je wil. Opstarten gaat relatiefgezien (minimaal) trager zijn, nadien gaat alles wat ramintensief is (eg photoshop enzo) wel voordeel halen. Maar algemeen windows, word, games ed hebben compleet geen voordeel ervan. Hou er ook rekening bij dat bij 24GB ram, het kan zijn dat je je timings moet verlagen.

Zelf hier een 950 met 24 GB ram (mijn oude pc, nu voor mijn vrouw). Sinds mijn vrouw hem heeft doet hij niet veel meer.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
En mocht je een Windows 7 Home Premium hebben, houd dan even rekening met een max van 16GB geheugen. Professional en Ultimate hebben geen problemen met meer aanspreken.