Game Pc, ~1000,- next gen titles + 3ds Max, Photoshop

Pagina: 1
Acties:

• joris00
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-07-2025
Wat wil ik doen met dit nieuwe system?

Ik wil dat 3ds Max, Unity en Photoshop goed draaien. Daarnaast wil ik spelletjes zoals The Witcher 3, Dark Souls 2 en Metro Last Light op hoge settings kunnen spelen.

Wat mag ’t kosten?

Het systeem mag maximaal 1000,- kosten, maar het zou mooi zijn als het goedkoper kan.

Is er randapparatuur die ik al heb en wil blijven gebruiken?

Ik zal m’n monitor (Acer G246HLBid (24”)) blijven gebruiken.

Voorkeur voor merken:

Ik geef de voorkeur aan een Intel processor en een Nvidia GPU, want daar heb ik goede ervaringen mee.

Overige wensen:
  • Ik ben van plan Windows 7 Pro 64-bit te installeren.
  • Ik ben niet van plan om te overclocken.
  • Ik zal geen crossifre/SLI opstelling maken.
  • Graag een SSD
  • Een CD/DVD brander
  • Met 3ds Max render ik zelden veel frames, daarom heb ik niet voor een CPU met multithreading gekozen.
Wenslijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,90€ 168,90
1MSI B85-G41 PC Mate€ 65,95€ 65,95
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 278,04€ 278,04
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Corsair Carbide 300R€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,63€ 30,63
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,-€ 73,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,62€ 13,62
1XFX Pro 550W€ 51,60€ 51,60
1Samsung 840 EVO 250GB€ 139,64€ 139,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,83

Onderbouwen van mijn keuzes:

Mijn huidige plan is gebaseerd op het Mainstreamgamesysteem uit de Desktop Best Buy Guide van november 2013.
Omdat ik niet van plan ben te overclocken heb ik voor veel componenten een goedkopere variant gekozen. De GPU heb ik verruild voor een GTX 770, want ik geef de voorkeur aan Nvidia en de prijs is na het verschijnen van de guide gezakt. Ik heb het Crucial Ballistix geheugen verwisseld voor Corsair Vengeance omdat ik een aantal verhalen heb gelezen over CB chips die Dead On Arrival waren.

Concrete vragen:
  • Zijn al deze componenten compatible?
  • Voldoet het systeem zo aan mijn eisen?
  • Hebben jullie nog andere suggesties?
  • Is de 550W voeding voldoende?
  • Ik las dat Haswell CPU’s nog wel eens warm kunnen worden, is deze CPUcooler voldoende?
Alle feedback is welkom!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
joris00 schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:59:

Concrete vragen:

• Zijn al deze componenten compatible?

Ja.

• Voldoet het systeem zo aan mijn eisen?

Je hebt behoorlijk wat kracht met die I5 en de GTX 770, in ieder geval voldoende voor de genoemde taken. Ik kan me niet voorstellen dat dit tegen gaat vallen.

• Hebben jullie nog andere suggesties?

Een AMD GPU kopen, namelijk de R9 280X. Ook al heb jij misschien positievere ervaringen met NVIDIA, AMD heeft een betere prijs/prestatie verhouding. Daarnaast wordt mantle binnenkort uitgebracht, een softwarematige update voor AMD kaarten die ondersteunde games (nu alleen BF4, maar waarschijnlijk ook veel games die in de toekomst uitkomen) een flinke prestatieboost zou moeten geven. Let wel, het lijkt veelbelovend maar het is nog niet uit en we hebben nog geen harde bewijzen gezien. Daarbij moet ik wel zeggen dat de AMD kaart in kwestie een behoorlijk hoger energieverbruik heeft. Google maar eens op benchmarks voor exacte getallen.

• Is de 550W voeding voldoende?

Ja, deze voeding is van goede kwaliteit en levert zeker genoeg stroom.

• Ik las dat Haswell CPU’s nog wel eens warm kunnen worden, is deze CPUcooler voldoende?

Zelfs zonder alternatieve cooler zou je nog wel goed zitten. Toch raad ik je wel aan deze te kopen omdat dit gewoon fijn is in verband met het geluidsniveau. En het is natuurlijk nooit verkeerd om je CPU extra goed gekoeld te houden.

Ryzen 3600 - GTX1060

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-04 23:07
•Zijn al deze componenten compatible?
JA

•Voldoet het systeem zo aan mijn eisen?
Yep

•Hebben jullie nog andere suggesties?
zoals hierboven al gezegt. 280X is ook een goeie kaart en nog wat goekoper als de GTX 770 als ik het goed heb?

•Is de 550W voeding voldoende?
Voldoende, maar een modulaire voeding vind ik persoonlijk handiger met bouwen en wegwerken van de kabels. Neem bijvoorbeeld pricewatch: Seasonic M12II 520W

•Ik las dat Haswell CPU’s nog wel eens warm kunnen worden, is deze CPUcooler voldoende?
Ja, koeler is voldoende. Zeker omdat je niet gaat overclocken zal deze cpu koeler je cpu koel genoeg houden. De stock koeler moet dat immers ook kunnen ;)

• joris00
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-07-2025
Hoi Daanieyel en Blauwe eend,

Dank voor jullie replies. Ik heb de test van de AMD R9 280X gelezen, en het lijkt erop dat de resultaten van deze kaart en de GTX 770 wat om elkaar heen dansen. Ik zal nog wat over de Mantle software lezen. Qua prijs liggen de twee inderdaad ook dicht bij elkaar, de kaarten van MSI zijn beide 270 tot 280 euro. Ik denk er nog even over na.

Een modulaire voeding lijkt een goede tip! Lijkt me erg handig, ik heb de XFX van 550W vervangen met de genoemde Seasonic PSU van 520W.

Goed punt van die stock cooler, daar had ik niet zo bij stilgestaan :) Zonder overclocken zal 't inderdaad vast wel goed zitten met die CPU temperatuur.

Er schoot me nog een vraag tebinnen: In de bovenkant van de Corsair Carbide 300R kast zitten twee gaten voor fans; hetzelfde geldt voor veel vergelijkbare kasten. Ik lees nergens dat daar achter een stof filter zit. Zou 't ding binnen een paar weken vol stof zitten of maak ik me zorgen om niks?

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-04 23:07
Als ik het goed heb zit er in de bovenkant geen fanfilter dacht ik?

Dus als er dan geen positieve 'air pressure' is of er gewoon stof op valt dan zal je pc 'eerder' vol met stof zitten. Maar problematisch zal het zo snel nou ook weer niet worden.
Aan de voorkant zit dan dacht ik wel een filter. Deze hoef je echt niet vaak te stofzuigen. Afhankelijk van hoe lang je pc aanstaat natuurlijk en hoe 'stoffig' hij bij jou is. Maar als je gewoon eens per maand of per paar maanden het filter checked waar de lucht doorheen wordt gezogen dan zit je goed.

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb zo ongeveer dezelfde computerkast met een gelijke fan configuratie en ik heb geen last van stof. Eens in de zoveel maanden even uitstoffen voldoet makkelijk. Je hebt sowieso een goede processorkoeler en ook een kast met een goede airflow uitgekozen dus temperatuur zal nooit echt een probleem vormen in deze situatie.

Ryzen 3600 - GTX1060

Pagina: 1