Wat wil ik doen met dit nieuwe system?
Ik wil dat 3ds Max, Unity en Photoshop goed draaien. Daarnaast wil ik spelletjes zoals The Witcher 3, Dark Souls 2 en Metro Last Light op hoge settings kunnen spelen.
Wat mag ’t kosten?
Het systeem mag maximaal 1000,- kosten, maar het zou mooi zijn als het goedkoper kan.
Is er randapparatuur die ik al heb en wil blijven gebruiken?
Ik zal m’n monitor (Acer G246HLBid (24”)) blijven gebruiken.
Voorkeur voor merken:
Ik geef de voorkeur aan een Intel processor en een Nvidia GPU, want daar heb ik goede ervaringen mee.
Overige wensen:
Onderbouwen van mijn keuzes:
Mijn huidige plan is gebaseerd op het Mainstreamgamesysteem uit de Desktop Best Buy Guide van november 2013.
Omdat ik niet van plan ben te overclocken heb ik voor veel componenten een goedkopere variant gekozen. De GPU heb ik verruild voor een GTX 770, want ik geef de voorkeur aan Nvidia en de prijs is na het verschijnen van de guide gezakt. Ik heb het Crucial Ballistix geheugen verwisseld voor Corsair Vengeance omdat ik een aantal verhalen heb gelezen over CB chips die Dead On Arrival waren.
Concrete vragen:
Ik wil dat 3ds Max, Unity en Photoshop goed draaien. Daarnaast wil ik spelletjes zoals The Witcher 3, Dark Souls 2 en Metro Last Light op hoge settings kunnen spelen.
Wat mag ’t kosten?
Het systeem mag maximaal 1000,- kosten, maar het zou mooi zijn als het goedkoper kan.
Is er randapparatuur die ik al heb en wil blijven gebruiken?
Ik zal m’n monitor (Acer G246HLBid (24”)) blijven gebruiken.
Voorkeur voor merken:
Ik geef de voorkeur aan een Intel processor en een Nvidia GPU, want daar heb ik goede ervaringen mee.
Overige wensen:
- Ik ben van plan Windows 7 Pro 64-bit te installeren.
- Ik ben niet van plan om te overclocken.
- Ik zal geen crossifre/SLI opstelling maken.
- Graag een SSD
- Een CD/DVD brander
- Met 3ds Max render ik zelden veel frames, daarom heb ik niet voor een CPU met multithreading gekozen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,90 | € 168,90 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC | € 278,04 | € 278,04 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 13,62 | € 13,62 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 51,60 | € 51,60 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 139,64 | € 139,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 961,83 | |
Onderbouwen van mijn keuzes:
Mijn huidige plan is gebaseerd op het Mainstreamgamesysteem uit de Desktop Best Buy Guide van november 2013.
Omdat ik niet van plan ben te overclocken heb ik voor veel componenten een goedkopere variant gekozen. De GPU heb ik verruild voor een GTX 770, want ik geef de voorkeur aan Nvidia en de prijs is na het verschijnen van de guide gezakt. Ik heb het Crucial Ballistix geheugen verwisseld voor Corsair Vengeance omdat ik een aantal verhalen heb gelezen over CB chips die Dead On Arrival waren.
Concrete vragen:
- Zijn al deze componenten compatible?
- Voldoet het systeem zo aan mijn eisen?
- Hebben jullie nog andere suggesties?
- Is de 550W voeding voldoende?
- Ik las dat Haswell CPU’s nog wel eens warm kunnen worden, is deze CPUcooler voldoende?