Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Beste tweakers,

Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een mooie tv van rond de 40" waarbij ze niet verzanden in afstandsbedieningen en kabelkluwen. Om die reden ben ik op zoek naar een tv die ook op kan nemen. Een tijd geleden (rond CES) waren er nieuwsberichten dat nieuwe samsung modellen op konden nemen op het DVB-C signaal, en ondertussen kijken op analoog, of andersom. Op de samsung site is hier echter bar weinig over terug te vinden.
Heeft iemand hier suggesties? 3D zal niet gebruikt gaan worden, smart tv is een leuke extra, maar meer ook niet.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 12:19
Loewe heeft het ook alleen je hebt dan ook een Loewe portemonnee nodig!

Soms weet ik het ook niet meer.........

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

De Panasonic 42DT60 heeft twee kaartsloten voor CI+ en kan dus digitaal kijken én opnemen tegelijkertijd.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Killing Time
Zowel de Loewe als de Panasonic zijn bijzonder mooie toestellen, maar erg stevig aan de prijs. Daarnaast zitten we al aan de limiet van 5 smartcards, dus een oplossing zoals die van Samsung (schakelen tussen analoge en digitale tuner) of het delen van smartcards (zijn er al CI+ 1.4 tv's die dit ondersteunen?) zou de voorkeur hebben.

Ik ben eigenlijk niet op zoek naar de meest high-end tv, smart tv is leuk, maar zeker geen breekpunt. 3D, gesture control en dat soort grappen voegen niet heel veel toe. Zijn twee tuners nou echt alleen maar bij de absolute topmodellen te krijgen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

You pay peanuts, you get monkeys ;)

Mijn LG smart TV kan prima opnemen vanaf het DTV signaal, maar heeft wel een enkele tuner. Ik kan dus niet naar iets anders kijken dan naar wta ik opneem.
Als je dat opnemen echt wilt, zorg dat je een extra decoder met HDD en opnamefunctionaliteit hebt.
En daarnaast: wie neemt er nou nog op? De opname zit vol commercials, terwijl je een serie ook zo van het net plukt. En anders is er nog altijd uitzending gemist, al dan niet in de vorm van een app op je TV :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Killing Time
Ik zelf neem nooit op, maar het downloaden/converten/streamen aan mijn ouders te leren is wat lastiger. Het budget strekt tot een euro of 800, wat me een vrij deftige prijs lijkt voor een 40" tv. Blijkbaar is de rest van de wereld ook al van het opnemen afgestapt, of vraag ik nu hele moeilijke dingen van een fabrikant, als het alleen maar in de €1000+ tv's te vinden is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoezo heb je trouwens 5 smartcards in gebruik, en hoezo is dat een limiet? Klinkt als Ziggo, en daar kun je er online geloof ik maar 5 activeren, maar de klantenservice kan vziw meer. Met een belletje weet je dat.

Laat onverlet waar je er 5 voor nodig hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Humax 5200C ontvanger. Kan opnemen en kijken naar andere zender tegelijkertijd.
Afstandsbediening kan worden geprogrammeerd voor de TV.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
zorg dat ze meegaan met de tijd. Dit hoeft natuurlijk niet met usenet, sapnzb, torrents en die hele zooi, maar koop een bijvoorbeeld een appleTV of ander gebruiksvriendelijk apparaat die uitzending gemist kan weergeven.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 12:29

Chris van der G

Tailchakra

Precies wat sawyer zegt, zelf heb ik ook een Humax thuis staan, tweedehands gekocht voor 5 tientjes. Werkt perfect!

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Killing Time
@The Eagle Klopt, is Ziggo. Bij Ziggo kan je online maar 3 kaarten toevoegen, via de klantenservice max. 5 (Was vroeger meer) De 5 smartcards krijg je door mij en mijn twee broertjes, een tv op de slaapkamer van mijn ouders, en een tv in de woonkamer.
@107mb Met uitzending gemist heb je ned 1-3, voor de commerciëlen heb je weer andere services waarbij je betaalt om te kijken, en bij Discovery en dergelijken heb je gewoon pech. Wil je alles simpel terug kunnen kijken kom je nog altijd uit op opnemen.
@Sawyer Als ik de reacties zo lees denk ik dat ik toch bij een Humax met een Harmony remote uit ga komen. Dit lijkt voorlopig het makkelijkst te werken zonder gigantische premium in prijs.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45
Krijgt ook wat korting nu bij Ziggo op een recorder, je weet alleen niet of je een Humax of Samsung gaat krijgen.
Hier draait een combi van TV, Humax en reciever met een Harmony (oude 885 nog), maar werkt als een tierelier, zelfs mijn vriendin kan de boel bedienen en dat zegt heel wat (die moet je zo ongeveer nog uitleggen hoe een lichtschakelaar werkt...)
Pagina: 1