Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo S440?

Pagina: 1
Acties:

• postvanbart
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-09 13:38
Ik ben op zoek naar een Ultrabook, en kom er maar niet uit, met name omdat de introductie van Haswell nog niet echt opschiet bij veel merken..

Maar nu stuit ik vandaag op deze bij de Lenovo webshop.. http://shop.lenovo.com/nl/en/laptops/thinkpad/s-series/s440/

Ligt het aan mij of is dit echt belachelijk goedkoop?

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
Is inderdaad behoorlijk goedkoop in vergelijking met andere ultrabooks. :)
Voor honderd euro meer heb je ook nog een hoger resolutie scherm en touchscreen.

[ Voor 35% gewijzigd door Biemold op 01-12-2013 15:02 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Goeie deal inderdaad! Heb de Haswell i5 touchscreen versie (want dat wil je met w8) met 8GB geheugen en (gratis) upgrade naar w8 pro besteld voor 634 euro.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Ik heb even zitten kijken en het lijkt (nu) onmogelijk om het scherm up te graden naar 1600x900, iets wat voor mij wel een vereiste zou zijn..

• Biemold
Verwijderd schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:22:
Ik heb even zitten kijken en het lijkt (nu) onmogelijk om het scherm up te graden naar 1600x900, iets wat voor mij wel een vereiste zou zijn..
Je moet dan de touch versie hebben, daar zit een scherm in met een resolutie van 1600x900: http://shop.lenovo.com/nl...kpad/s-series/s440-touch/

• postvanbart
Ik twijfel zelf nog vanwege een tweetal klachten:
1. Wi-Fi zou het slecht doen. Was dit niet bij de Sony Vaio ook zo en is dat later opgelost? Een optie om te overbruggen is misschien een kleine USB-adapter
2. De upgrade naar Windows 8.1 schijnt problematisch te zijn icm. de AMD video-driver.

Beide klinken mij als oplosbare zaken. Wat denken jullie? De kortingsactie loopt tot morgen, dus ik ben een beetje in dubio. Verder lijkt het mij een prachtig apparaat.

• Biemold
postvanbart schreef op zondag 01 december 2013 @ 23:31:
Ik twijfel zelf nog vanwege een tweetal klachten:
1. Wi-Fi zou het slecht doen. Was dit niet bij de Sony Vaio ook zo en is dat later opgelost? Een optie om te overbruggen is misschien een kleine USB-adapter
2. De upgrade naar Windows 8.1 schijnt problematisch te zijn icm. de AMD video-driver.

Beide klinken mij als oplosbare zaken. Wat denken jullie? De kortingsactie loopt tot morgen, dus ik ben een beetje in dubio. Verder lijkt het mij een prachtig apparaat.
Heb dezelfde netwerkadapter in mijn laptop en heb er in combinatie met een TP-Link router geen problemen mee. Dat je nog niet kan upgraden naar 8.1 is jammer maar word in de toekomst zeker opgelost lijkt mij.

Dus als je de laptop echt mooi lijkt zou ik hem gewoon kopen. :)

Verwijderd

Ik heb hem aangeschaft! Ik heb de 1600x900 touch, haswell i5 met 128gb SSD genomen voor 677,- euro. Zeker een goede deal, ik heb alleen een beetje mijn twijfels over t scherm. Ik las bijvoorbeeld hier http://www.notebookcheck....h-Ultrabook.100047.0.html dat de helderheid vrij slecht is. Maarja, mocht het nu echt beroerd zijn dan kan ik hem gratis terugsturen :). Een vraagje, ik heb de 4gb ram variant besteld, heb ik hier voldoende aan? En zo niet, heeft er iemand ervaring met het upgraden van de ram in een thinkpad?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2013 14:56 ]

• Streup
Voor €33 heb je 8gb. Heb ik gedaan omdat ik hem oa ga gebruiken voor lightroom en een beetje Photoshop. 4gb moet grotendeels voldoende zijn. Misschien kan je nog upgraden voordat hij verzonden is? Voor dat geld maakt het weinig uit.

Ps. zit nou wel een beetje te twijfelen of ik niet ook een ssd had moeten nemen. Gelukkig is het een 7200 toeren hdd :P

[ Voor 21% gewijzigd door Streup op 02-12-2013 19:26 . Reden: Ps. toegevoegd ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• postvanbart
Ja, ik denk eraan hem met SSD te kopen. Aan de andere kant: de meerprijs is ongeveer gelijk aan de prijs van een SSD, dus je kunt er later nog een in zetten...

Verwijderd

Hi, ik was na een tijdje zoeken ook van plan om de S440 (zonder touch) te kopen via de Lenovo-site maar vraag me af of het logistiek een beetje te doen is. Wordt het gewoon makkelijk in Nederland bezorgd zonder gedoe met invoerrechten oid (begrijp van de site dat de laptop vanuit de VS verstuurd wordt..)? En weten jullie toevallig of de garantie gewoon geldig is? Hoop dat jullie wat ervaringen willen delen :)

Thanks!

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Als je via de nederlandse lenovo site besteld hoef je je daar allemaal geen zorgen over te maken. Waar die laptop dan vandaan komt is dan niet zo interessant.

• postvanbart
Ik heb zelf uiteindelijk de Thinkpad Yoga besteld, voor een mooie prijs. Hij is momenteel onderweg uit China, waar ie geassembleerd is. Ik kan via de UPS site zien dat ie inmiddels vanuit Shanghai, via Dubai nu in Keulen is.
Als de planning klopt, is ie er de 18e, wat betekent dat ie er na het bestellen 15 dagen over gedaan heeft.

• Streup
Ik heb mijn s440 touch inmiddels binnen in minder dan 2 weken. Inderdaad in Shanghai gebouwd en met UPS verzonden (via allerlei exotische oorden als Kazachstan, Zuid Korea en Keulen).

Het is een zeer solide en complete laptop met een erg fijn toetsenbord. Door de bouw voelt hij niet echt heel licht aan. De i5u processor is wel merkbaar langzamer dan de i5 4670k uit mijn pc maar dat is logisch. Toch doen bv Lightroom en Civ5 het vloeiend. Ik ga er veel plezier aan beleven. Mijn model is nu rond de €900 terwijl ik €630 betaald heb. Voor €900 is er wel meer keus en ik weet niet of ik voor die prijs ook voor de s440 had gekozen.

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Als je een Duitse toetsenboordindeling niet heel erg storend vindt is dit misschien een optie:

http://www.amazon.de/Leno...eywords=lenovo+u430+touch

Full HD scherm (wel TN paneel), 256 SSD, I5 4200U, 8GB, Nvidea GT730M 2GB voor €909..

Goede koop als je Duits toetsenbord accepteert of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1